Embir - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Uwaga! Gra idealna. Wciąga i uzależnia.
Jest jak narkotyk, każda kolejna fala dodatków będzie jak drogocenna działka na którą czekasz z utęsknieniem.
Nie licz, że twój portfel wyjdzie z tego bez szwanku. Zacznie się od jednego lub dwóch statków z ulubionej frakcji a i tak prędzej czy później kupisz do tej gry wszystko.
To idealny system - obłędnie wciągające połączenie bitewniaka i pokera zapewniające także wspaniałą radochę przy tworzeniu eskadr myśliwców, wyborze pilotów, zakupu talentów i wyposażenia statków.
Odnośnie zestawu startowego to starą podstawkę jak najbardziej w dalszym ciągu opłaca się kupić - oprócz niezbędnych do gry akcesoriów znajdziemy tam także mnóstwo kart, które dla gracza Rebelii są po prostu niezbędne (m. in. R2D2 oraz Biggs Darklighter).


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jeden z 3-ech podręczników źródłowych do nowej edycji D&D. Co tu dużo pisać, jest on po prostu niezbędny jeśli zamierza się grać i prowadzić w tym systemie. Co ważne w podręczniku wreszcie zastosowano układ tekstu, który sprawił, że opis każdego potwora i BN-a mieści się na jednej stronie. To bardzo dobra decyzja, która niepomiernie zwiększa praktyczną użyteczność podręcznika.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Nowa edycja D&D postawiła sobie za cel naprawienie tych wszystkich wad, które ciążyły na edycji 3.5.
Mechanika została bardzo umiejętnie uproszczona (wprowadzono system przewag zamiast męczącego liczenia niekończącej się liczby modyfikatorów) zaś klasy postaci balansowano bez zakładania, że będą dysponować magicznymi przedmiotami - dzięki czemu magia, a więc coś z natury niezwykłego i niespotykanego, w nowej edycji nie musi koniecznie stać się trywialnym elementem otaczającego świata. Ponadto umiejętnie przebudowano zasady rzucania zaklęć, dzięki czemu tworzenie przez Mistrza Gry czarujących postaci BN nie będzie już istną "drogą przez mękę".
Jednocześnie wszystkie te zmiany, choć sprawiają, że system jest dużo prostszy niż edycja 3.5 to jednocześnie w dalszym ciągu zapewniają multum taktycznych zagrywek w trakcie walki i możliwości kombinowania przy tworzeniu i rozwijaniu postaci. System stał się prosty, ale nie prostacki. Twórcy znaleźli idealny balans pomiędzy przystępnością reguł a tym, aby jednocześnie reguły te zapewniały ciekawe taktyczne i strategiczne wybory graczom. Ponadto w porównaniu z edycją 3.5 tworzenie przygód nie wymaga tytanicznego wysiłku ze strony Mistrza Gry i pracy na pełen etat.
Biorąc powyższe pod uwagę 5-ta odsłona systemu D&D wydaje mi się najlepszą w historii. To naprawdę rewelacyjny produkt. Dość powiedzieć, że po raz pierwszy od kilku lat znowu zacząłem prowadzić kampanię i bawię się znakomicie.
Należy jednak zaznaczyć, że twórcom gry nie udało się uniknąć kilku irytujących wad (np. kompletnie niezbalansowana postać druida Księżycowego Kręgu na pierwszych i ostatnich poziomach, pewne niejasności w zasadach ogólnych). Ponadto za skandaliczny należy uznać stosunek ceny do jakości - w nowej edycji sam Podręcznik Gracza kosztuje tyle co komplet podręczników źródłowych do poprzednich edycji, a jego jakość wykonania jest niepomiernie gorsza.
Wskazane powyżej wady nie zmieniają jednak faktu, że 5-ta edycja D&D to rewelacyjny system, który sprawił, że po raz pierwszy od wielu lat powróciła mi ochota na granie w gry fabularne.
Jeśli należysz do tych graczy, którzy lubili ogólne założenia edycji 3.5 ale jednocześnie odrzucała cię przesadnie skomplikowana i nieporęczna mechanika, to 5-ta edycja na pewno Ci się spodoba.
Polecam!


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wykonana mapa. Wspaniały gadżet dla ceniących taktykę Mistrzów Gry. Powierzchnia produktu idealnie nadaje się do zastosowania suchościeralnych mazaków. Każda ze stron mapy jest użyteczna i na tyle generyczna, że doskonale sprawdzi się w niejednej sesji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

W miarę porządny dodatek zapewniający to czego się po nim można spodziewać - a mianowicie opis dziewięciu światów mitologii nordyckiej i zamieszkujących je istot - smoków, krasnoludów, elfów, gigantów i wielu innych. Dodatkowo znaczną część podręcznika zajmują dodatkowe przygody. Niestety cena, jak na zawartość, którą ten dodatek oferuje, jest znacząco zawyżona. Stąd tylko 4 na 5.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Od razu zaznaczam, że uwielbiam mitologię nordycką i wszystko co ma związek ze skandynawskimi wojownikami z czasów średniowiecza tak więc moja ocena jest bardzo subiektywna.
To perfekcyjna gra RPG; wspaniała tematyka łączy się tu z idealnie dobraną mechaniką.
Mamy tu świetnie opisane świat i obyczaje wikingów. Zasady walki są proste, a jednocześnie zapewniają mnóstwo możliwości kombinowania i taktycznych zagrywek. Podobnie mechanizm tworzenia BN-ów, dzięki zasadzie nakładania szablonów można kreować postaci niemal na poczekaniu. W wyśmienity sposób gra opisuje również magię i jej rodzaje. Jedynym rozczarowującym elementem jest nieco ubogi opis istot i potworów zamieszkujących Skandynawię - aby temu zaradzić trzeba dokupić dodatek "The Nine Worlds" opisujący dodatkowe istoty z mitologii nordyckiej. Wada ta jest jednak w kontekście całości zaledwie niewielką rysą.
Sama gra, ze względu na swą mechanikę i tematykę, idealnie pasuje do konwencji heroicznej - bohaterowie walczą z magicznymi istotami i mitycznymi potworami, uczestniczą w epickich przygodach i mogą przejść do legendy zasiadając w Valhalli.
Ta gra to odpowiedź na "Ars Magica" skierowana do osób, które chciałyby prowadzić przygody w realiach mitycznej Europy, ale w swoich przygodach stawiają na dynamiczną akcję i walkę.

Bez wątpienia najlepszy RPG jaki kiedykolwiek trafił do mojej kolekcji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Z pozoru dodatek zawiera w sobie wszystko to czego należałoby oczekiwać od dodatku do Runewars; są nowe jednostki, nowe karty pór roku, nowy typ kart rozkazów, zasady dowódców, możliwość ulepszenia jednostek, nowe karty taktyki i garść nowych, opcjonalnych zasad. Lecz mimo to nie mogłem pozbyć się wrażenia, że dodatek ten jest zbędny i tak naprawdę psuje nieco balans zawarty w podstawowej wersji gry. W głównej mierze przyczyna tego są niektóre z nowych kart taktyki - zwłaszcza ta dająca możliwość dociągnięcia 5 kart taktyki oraz karta "Bribery". Co do pozostałych nowych elementów gry, o ile wydają się w porządku to w grze rzadko kiedy jest możliwość ich wykorzystania - tak naprawdę wydaje się, że Runewars w wersji podstawowej jest po prostu tak dobry, że dodatek nie wnosi tak naprawdę niczego niezbędnego, a w niektórych miejscach wręcz "psuje" rozgrywkę z podstawki. Najlepszym elementem dodatku są moim zdaniem nowe karty pór roku - akurat te są dość ciekawe i wprowadzają zrównoważone urozmaicenie, choć z drugiej strony zwiększają nieprzewidywalność i możliwości strategicznego planowania użycia kart rozkazów. Podsumowując: Banners of War to dodatek, który na pewno nie jest niezbędny aby w pełni cieszyć się grą Runewars. Moim zdaniem to właśnie sama podstawka jest ideałem. Dodatek wprowadza spore urozmaicenie, ale należy mieć na uwadze, że czyni to za cenę lekkiego "zepsucia" balansu podstawki.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Już wcześniej miałem okazję skomentować ten produkt ale z racji tego, że przerzuciłem się na wersję angielską i w związku z tym zakupiłem większość materiałów w oryginalnej wersji językowej w Rebelu napiszę komentarz z perspektywy osoby, która w Descenta trochę już pograła.
Gra stanowi kawał porządnej przygodówki - pod względem estetyki, wykonania i ilości dodatków mało która gra w klimatach fantasy może się z nią równać. Na pewno jednak nie jest ideałem - przede wszystkim gracze oczekujący planszówkowej wersji Diablo powinni się od niej trzymać z daleka - gra stanowi bardziej mix wyścigu, przygodówki i taktycznej gry bitewnej niż tradycyjny dungeon crawl. Dodatkowo przeszkadzać może fakt, że bohaterowie są nieśmiertelni, co na pewno nie sprzyja (przynajmniej w moim odbiorze) wczuciu się w klimat epickiej przygody w realiach fantasy - brak jest odczucia zagrożenia podczas naszych wypraw po lochach. Pomijając jednak powyższe wady mamy tu do czynienia z porządnym produktem, choć należy zaznaczyć że gra rozwija skrzydła po zakupie kilku dodatków - jako sama podstawka nie jest niczym szczególnym.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Już wcześniej miałem okazję skomentować ten produkt, natomiast z racji tego, że w Rebelu zakupiłem wersję angielską aby móc pograć z dodatkiem odniosę się do samej gry z perspektywy osoby która ma już za sobą kilkadziesiąt sesji w Runewars.

Powiem tak: to najlepsza w tej chwili planszówka na rynku; przy pierwszym kontakcie zrobiła na mnie dobre, ale nie powalające wrażenie, jednak po wielu partiach, gdy poznałem tą grę dużo lepiej muszę przyznać, ze w kategorii epickich strategii bije mojego dotychczasowego faworyta, Twilight Imperium, na głowę. Gra świetnie się skaluje, do rozgrywki wystarczą jedynie dwie osoby, w grze jest mnóstwo strategii, kombinowania i epickich momentów. Dodatkowo całość spokojnie da się rozegrać w 2-3 godziny a i tak poczucie uczestniczenia w epickiej historii fantasy gwarantowane. Rozegrałem mniej więcej 25 partii i czuję, ze gra ma przede mną jeszcze nie jedną tajemnicę do odkrycia. Runewars to prawdziwe arcydzieło ze stajni FFG. Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: