Embir

Skryba

Obserwowani

9 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

20 użytkowników

Zobacz wszystkich

Jak dla mnie ideał :)

Uwaga! Gra idealna. Wciąga i uzależnia.
Jest jak narkotyk, każda kolejna fala dodatków będzie jak drogocenna działka na którą czekasz z utęsknieniem.
Nie licz, że twój portfel wyjdzie z tego bez szwanku. Zacznie się od jednego lub dwóch statków z ulubionej frakcji a i tak prędzej czy później kupisz do tej gry wszystko.
To idealny system - obłędnie wciągające połączenie bitewniaka i pokera zapewniające także wspaniałą radochę przy tworzeniu eskadr myśliwców, wyborze pilotów, zakupu talentów i wyposażenia statków.
Odnośnie zestawu startowego to starą podstawkę jak najbardziej w dalszym ciągu opłaca się kupić - oprócz niezbędnych do gry akcesoriów znajdziemy tam także mnóstwo kart, które dla gracza Rebelii są po prostu niezbędne (m. in. R2D2 oraz Biggs Darklighter).


Dobry, solidny produkt

Jeden z 3-ech podręczników źródłowych do nowej edycji D&D. Co tu dużo pisać, jest on po prostu niezbędny jeśli zamierza się grać i prowadzić w tym systemie. Co ważne w podręczniku wreszcie zastosowano układ tekstu, który sprawił, że opis każdego potwora i BN-a mieści się na jednej stronie. To bardzo dobra decyzja, która niepomiernie zwiększa praktyczną użyteczność podręcznika.


Dobry, solidny produkt

Nowa edycja D&D postawiła sobie za cel naprawienie tych wszystkich wad, które ciążyły na edycji 3.5.
Mechanika została bardzo umiejętnie uproszczona (wprowadzono system przewag zamiast męczącego liczenia niekończącej się liczby modyfikatorów) zaś klasy postaci balansowano bez zakładania, że będą dysponować magicznymi przedmiotami - dzięki czemu magia, a więc coś z natury niezwykłego i niespotykanego, w nowej edycji nie musi koniecznie stać się trywialnym elementem otaczającego świata. Ponadto umiejętnie przebudowano zasady rzucania zaklęć, dzięki czemu tworzenie przez Mistrza Gry czarujących postaci BN nie będzie już istną "drogą przez mękę".
Jednocześnie wszystkie te zmiany, choć sprawiają, że system jest dużo prostszy niż edycja 3.5 to jednocześnie w dalszym ciągu zapewniają multum taktycznych zagrywek w trakcie walki i możliwości kombinowania przy tworzeniu i rozwijaniu postaci. System stał się prosty, ale nie prostacki. Twórcy znaleźli idealny balans pomiędzy przystępnością reguł a tym, aby jednocześnie reguły te zapewniały ciekawe taktyczne i strategiczne wybory graczom. Ponadto w porównaniu z edycją 3.5 tworzenie przygód nie wymaga tytanicznego wysiłku ze strony Mistrza Gry i pracy na pełen etat.
Biorąc powyższe pod uwagę 5-ta odsłona systemu D&D wydaje mi się najlepszą w historii. To naprawdę rewelacyjny produkt. Dość powiedzieć, że po raz pierwszy od kilku lat znowu zacząłem prowadzić kampanię i bawię się znakomicie.
Należy jednak zaznaczyć, że twórcom gry nie udało się uniknąć kilku irytujących wad (np. kompletnie niezbalansowana postać druida Księżycowego Kręgu na pierwszych i ostatnich poziomach, pewne niejasności w zasadach ogólnych). Ponadto za skandaliczny należy uznać stosunek ceny do jakości - w nowej edycji sam Podręcznik Gracza kosztuje tyle co komplet podręczników źródłowych do poprzednich edycji, a jego jakość wykonania jest niepomiernie gorsza.
Wskazane powyżej wady nie zmieniają jednak faktu, że 5-ta edycja D&D to rewelacyjny system, który sprawił, że po raz pierwszy od wielu lat powróciła mi ochota na granie w gry fabularne.
Jeśli należysz do tych graczy, którzy lubili ogólne założenia edycji 3.5 ale jednocześnie odrzucała cię przesadnie skomplikowana i nieporęczna mechanika, to 5-ta edycja na pewno Ci się spodoba.
Polecam!


Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Dobry, solidny produkt

Jako weteran D&D jedno wiem na pewno - nic nie jest tak skomplikowane i rozbudowane w tym systemie jak magia. W związku z tym karty zaklęć do tego systemu to idealne rozwiązanie - to narzędzie przydatne zarówno Mistrzowi Gry jak i graczom, zarówno jedni jak i drudzy wreszcie będą mogli w szybki i wygodny sposób przygotować używane podczas przygody zaklęcia bez żmudnego wertowania podręcznika, wyrywania go sobie z rąk do rąk, oraz ciągłego bazgrolenia na karcie postaci notatek dotyczących czarów. Sama jakość kart również stoi na wysokim poziomie, standardowo są też pakowane w wygodne i eleganckie kartonowe pudełko. Z czystym sercem polecam. Ja po zakupie decków dla czarodzieja i kleryka byłem na tyle zadowolony, że od razu zakupiłem właściwie wszystkie pozostałe zestawy kart.


Radosław Michalak

Liczba recenzji: 385

skadam

Liczba recenzji: 1

Sebastian Zarzycki

Liczba recenzji: 47

Artur

Liczba recenzji: 9

Papa_Szlumpf

Liczba recenzji: 35

Komix

Liczba recenzji: 89

Krzysiek

Liczba recenzji: 20

Maciej Krok

Liczba recenzji: 42

dewodaa

Liczba recenzji: 392

Wiktor

Liczba recenzji: 0

Stave

Liczba recenzji: 10

Komix

Liczba recenzji: 89

Red5

Liczba recenzji: 19

Lynx79

Liczba recenzji: 20

Dell

Liczba recenzji: 19

Papa_Szlumpf

Liczba recenzji: 35

Doribrud

Liczba recenzji: 9

Believe0852

Liczba recenzji: 99

Dellas

Liczba recenzji: 33

Djflash

Liczba recenzji: 26

Dagna

Liczba recenzji: 79

Pykacz123

Liczba recenzji: 8

Maciek

Liczba recenzji: 7

Paatryk

Liczba recenzji: 147

maeu

Liczba recenzji: 0

Oinek

Liczba recenzji: 4

Rafał

Liczba recenzji: 0

Robert C.

Liczba recenzji: 3

Robbins

Liczba recenzji: 12