Nemesis (edycja polska)

Survival horror w klimatach science-fiction
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (4)
  • 1 - 5 osób
  • od 12 lat
  • 90 - 180 minut
  • wydanie polskie
Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym "Nemesis". Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, że komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej informacji. Na odpowiedź czekasz zdecydowanie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku... całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła... Nemesis jest grą przygodową typu "survival horror" przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca "Nemesis", który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię.  Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji - komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał "Nemesis" i przywrócił świadomość załodze. Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, że poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień... ... bo na pokładzie znajdują się Intruzi. Dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu. Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror - przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i trudnych decyzji.
Autor:
Adam Kwapiński
Ilustracje:
Piotr Foksowicz, Ewa Labak, Patryk Jędraszek, Paweł Samborski, Piotr Gacek, Andrzej Półtoranos
Wydawca:
Rebel, Awaken Realms
54995

Produkt w przedsprzedaży

Data premiery: IV kwartał 2020 r.


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym "Nemesis". Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, że komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej informacji. Na odpowiedź czekasz zdecydowanie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku... całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła...

Nemesis jest grą przygodową typu "survival horror" przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca "Nemesis", który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię. 

Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji - komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał "Nemesis" i przywrócił świadomość załodze.

Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, że poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień...

... bo na pokładzie znajdują się Intruzi.

Dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu.

Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror - przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i trudnych decyzji.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 6 figurek postaci (Kapitan, Pilot, Naukowiec, Zwiadowca, Żołnierz, Mechanik)
  • 6 figurek larw
  • 3 figurki pełzaczy
  • 8 figurek dorosłych osobników (4 różnych rodzajów)
  • 2 figurki reproduktorów
  • 1 figurka królowej
  • 5 plastikowych podstawek (plecaki)
  • 6 kolorowych krążków
  • 1 dwustronna plansza z mapą statku
  • 6 plansz postaci
  • 11 kafelków pomieszczeń „1”
  • 9 kafelków pomieszczeń „2”
  • 1 kolonia intruzów
  • 1 skaner
  • 1 plansza intruzów
  • 2 kości walki k6
  • 2 kości szmerów k10
  • 2 karty z opisem pomieszczeń
  • 18 znaczników statusu
  • 30 znaczników szmerów
  • 12 żetonów drzwi
  • 4 kapsuły ratunkowe
  • 20 żetonów eksploracji
  • 1 niebieski żeton ciała członka załogi
  • 5 czerwonych żetonów ciał członków załogi
  • 8 znaczników jaj intruzów
  • 27 żetonów intruzów (8 larw, 12 dorosłych osobników, 3 pełzacze, 2 reproduktory, 1 królowa, 1 pusty żeton)
  • 8 żetonów zwłok intruzów
  • 50 znaczników amunicji/obrażeń
  • 8 znaczników pożaru
  • 8 znaczników awarii
  • 6 żetonów silników (3 sprawne, 3 uszkodzone)
  • 2 żetony „5 obrażeń”
  • 1 znacznik śluzy powietrznej
  • 1 znacznik pierwszego gracza
  • 60 kart akcji (po 10 na postać)
  • 18 kart celów (9 osobistych i 9 korporacyjnych)
  • 27 kart skażenia
  • 20 kart ataku intruzów
  • 16 kart głębokich ran
  • 20 kart wydarzeń
  • 5 kart pomocy
  • 8 kart słabości intruzów
  • 8 kart koordynat
  • 30 kart zielonych przedmiotów (medycznych)
  • 30 kart żółtych przedmiotów (technicznych)
  • 30 kart czerwonych przedmiotów (militarnych)
  • 12 kart niebieskich przedmiotów (samoróbek)
  • 6 kart startowych przedmiotów postaci (broń)
  • 12 kart osobistych przedmiotów postaci
  • 6 kart wyboru postaci
  • 7 kart celów „Solo/Koop”
  • 10 kart akcji gracza (intruz)
  • 1 tekturowa podstawka pod pudełko
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Wydrukuj i graj za darmo

Zapoznaj się z tutorialem i pobierz materiały do gry ze strony Unlimited Joy Studios

Pobierz zasady gry Nemesis

Zobacz pozostałe tytuły dostępne za darmo!

Pobierz i graj!


Dodatki i akcesoria


5.00
na podstawie 4 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Nemesis (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Djflash

Liczba recenzji: 26

Po rozegraniu około 20+ rozgrywek postanowiłem napisać parę słów, które może będą pomocne dla osób zastanawiających się nad zakupem gry.
Uwaga, poniższy opis nie tyczy się kampanii jaką można rozegrać. Całość oceny tyczy sie tylko rozgrywki podstawowej.

1. Wykonanie 10/10
Figurki z dużą ilością detali, bardzo dobrze wykonane, począwszy od małych reprezentujących larwy, aż po największą reprezentującą królową. Interesujące grafiki na kartach pokazują kunszt grafików, którzy je wykonali. Czy można coś zarzucić? Czytnik kart skażenia wydaje się łatwy do zniszczenia/uszkodzenia. Wg mnie lepiej było go wykonać z plastiku, nie z tektury.

2. Grywalność 7/10
To nie jest łatwa gra. Teoretycznie wszyscy zaczynają grając w tej samej drużynie, walcząc przeciw stworom, które opanowały statek. Ale prawda jest taka, że mnogość wzajemnie wykluczających się celów każdego z graczy sprawia, że od pierwszych minut gry każdy gra z myślą głównie o sobie. I to ostatnie to główna przyczyna możliwie dość szybkiego zakończenia gry. Nie ukrywajmy, mało która postać radzi sobie dobrze, czy w ogóle jako tako, w walce sam na sam z obcymi. Jest to gra dla zawodników wagi ciężkiej odpornych na wizję szybkiej porażki i umiejących maksymalnie wykorzystać atuty swoich postaci. Ocena grywalności jest subiektywna, tutaj bazuje na chęci osób, które ze mną grały, do rozegrania kolejnej rozgrywki. Ciągłe porażki bywają deprymujące.
Mimo wszystko, nadal planuję w nią grać:)

3. Balans 8/10
Gra jest mocno losowa i niejednokrotnie co byśmy nie robili nie jesteśmy w stanie jej przeciwdziałać. Z podanych 20+ rozgrywek około 7 z nich zakończyło się zbiorowa przegraną z racji na: (głównie) niefortunną kompilację kart wydarzeń i/lub żetonów eksploracji; (rzadziej) losowania potworów/rzutów kośćmi. Jeśli odrzucić ten fakt, to całość gry jest dobrze przemyślana i widać wkład autorów w testy gry. Unikatowe zdolności naszych postaci są kluczem do zwycięstwa i o tym powinniśmy pamiętać w każdym elemencie naszej gry. Na drugim miejscu wymieniłbym poszukiwanie przedmiotów, które są często istotnym uzupełnieniem "braków" w naszej postaci. Oczywiście to nie wszystko, indywidualną strategię na pewno jest w stanie każdy wypracować sam po rozegraniu przynajmniej dwóch partii daną postacią.

5. Podsumowanie
Osobiście nie żałuję zakupu gry, mimo, że stała się ona pozycją "dla wybranych". Jeśli ktoś szuka wysokiej jakości gry w mrocznym klimacie, gdzie praktycznie wszędzie czai się śmierć to powinien rozważyć zakup gry. Nie będzie zawiedziony.

6. Modyfikacje
Jeśli ktoś przebrnął przez opis wyżej, to daje się zauważyć, ze jedynymi istotnymi minusami gry jest duży odsetek porażek i losowość.
Z tym pierwszym mój pomysł na obniżenie poziomu trudności, dający czas osobą na zaznajomienie się z grą (a nie zniechęcenie się nią) to wprowadzenie dwóch opcji:
- nie losujemy żadnych celów gry, bo celem każdej postaci na planszy jest przeżyć. Upraszcza to bardzo grę, ale pokazuje siłę współpracy i daje czas na zaznajomienie się z grą. Po za tym dobra opcja, jeśli gramy z kimś kto nie lubi wymagających gier.
- do istniejących celów dokładamy X kart z celem przeżycia jw.. Im większy X tym łatwiejsza gra. Decydujemy przed partią o liczbie X. Przy takiej opcji nadal trafiają się przypadki, gdzie ktoś trafi na cel podstawowy gry i tym samym będzie działał na własną rękę i często przeciw innym graczom.


Lech

Liczba recenzji: 88

Jak dla mnie ideał :)

Po pierwszej partii mogę powiedzieć że jest bardzo dobrze. Ważne aby wiedzieć jedno. Nemesis to gra przygodowa i jako taka jest długa i dosyć losowa. Jeśli lubicie gry pokroju Eldritch Horror lub Arkham Horror (2 ed.) jest duża szansa że nie będzie wam to przeszkadzać i będziecie się świetnie bawić. A jest się tu czym bawić. Każdy z graczy musi ułożyć sobie w głowie plan wykonania 1 z 2 celów dobranych na początku gry i określić gdzie na statku znajdują się ważne dla ich realizacji pomieszczenia. Następnie musi starać się wypełnić jeden z nich. Oczywiście nie może się zbyt szybko zdradzić przed innymi graczami, a i obcy też raczej nie będą chcieli za bardzo współpracować. Gra jest przy tym bardzo klimatyczna. Widać tu inspiracje wieloma filmami sci-fi.
To Nemesis w bardzo dużym skrócie. Co z wadami? Osobiście widzę jedną. Jest nią bardzo wysoka cena. Nawet biorąc pod uwagę planszę, karty, żetony i te niesamowicie wykonane figurki, 500zł to strasznie dużo. Na pytanie "Czy warto?" każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Dlatego też polecam Wam sprawdzić grę u znajomych jeśli macie taką możliwość.


Biceps56

Liczba recenzji: 5

ZAMOWIONE!!! Kiedy dodatki? Doczekac sie nie moglem :D





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie