Nemesis (edycja polska)
Survival horror w klimatach science-fiction- 1 - 5 osób
- od 12 lat
- 90 - 180 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Adam Kwapiński
- Ilustracje:
- Piotr Foksowicz, Ewa Labak, Patryk Jędraszek, Paweł Samborski, Piotr Gacek, Andrzej Półtoranos
- Wydawca:
- Rebel, Awaken Realms
Dostawa (Przesyłka kurierska DHL)
już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
Wybudzasz się z hibernacji. Minuta po minucie odzyskujesz kontrolę nad własnym ciałem i świadomość. Przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym Nemesis i zdajesz sobie sprawę, że komputer pokładowy wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim skokiem nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Niepokojąc się o stan statku i załogi sprawdzasz kolejne parametry. Wszystko wygląda w porządku, poza jedną sprawą… Serce podchodzi Ci do gardła kiedy widzisz, że biomonitor jednego z Twoich kolegów nie odpowiada.
Nemesis to klimatyczna gra przygodowa typu survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Podczas rozgrywki wcielamy się w członków załogi kosmicznego transportowca, który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię. Pracownicy resztę podróży mieli odbyć w stanie hibernacji, jednak w wyniku uruchomienia procedury awaryjnej zostali wybudzeni i będą musieli stawić czoła nieznanemu niebezpieczeństwu. I choć wydawać by się mogło, że łączy ich wspólny cel, szybko okaże się, że nie wszyscy będą chcieli grać zespołowo.
Na czym to polega?
Nemesis to gra semi-kooperacyjna, co oznacza, że uczestnicy do pewnego momentu współpracują, jednak każdy z nich ma odmienne, tajne cele do samodzielnej realizacji. Niektóre są związane z eksploracją, inne z walką, jeszcze inne będą wymagały od gracza przeprowadzania pewnych badań.
Podczas rozgrywki będziemy przemieszczali się po statku, przypominając sobie jego plan i szukając kluczowych pomieszczeń. Niestety szybko okaże się, że na pokładzie jest ktoś jeszcze: śmiertelnie niebezpieczni kosmiczni Intruzi. Każdy krok postawiony przez graczy zwiększa ryzyko pojawienia się obcych, a ewentualna walka może okazać się zbyt trudna dla pasażerów Nemesis. Co więcej, pozornie sprawny statek będzie wymagał uwagi i drobnych napraw, których nie można tak po prostu zostawić. W takich warunkach dotarcie na Ziemię będzie prawdziwym wyzwaniem!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To niezwykle wciągająca zabawa typu survival horror. Wszystko od ilustracji, poprzez mechanizmy, aż do wykonanych z dbałością o detale figurek odzwierciedla klimat gry i zaprasza nas do przeżycia prawdziwej przygody.
- Gracze mają okazję wcielić się w 6 różnych postaci, z których każda dysponuje własną talią, przedmiotami i umiejętnościami. Wypróbowanie każdej z nich to okazja do wcielenia się w różne role i spojrzenia na Nemesis z nowej perspektywy.
- Rozgrywka w Nemesis jest prawdziwym wyzwaniem: gracze muszą walczyć nie tylko z Intruzami, ale i z uszkodzeniami statku, które mogą doprowadzić do jego zniszczenia. Nie wszyscy przeżyją do końca wyprawy; właściwie może się zdarzyć, że nie uda się to nikomu. Ale i tak będziecie chcieli zagrać jeszcze raz, a satysfakcja z pokonania gry będzie jeszcze większa!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 6 figurek postaci (Kapitan, Pilot, Naukowiec, Zwiadowca, Żołnierz, Mechanik)
- 6 figurek larw
- 3 figurki pełzaczy
- 8 figurek dorosłych osobników (4 różnych rodzajów)
- 2 figurki reproduktorów
- 1 figurka królowej
- 5 plastikowych podstawek (plecaki)
- 6 kolorowych krążków
- 1 dwustronna plansza z mapą statku
- 6 plansz postaci
- 11 kafelków pomieszczeń „1”
- 9 kafelków pomieszczeń „2”
- 1 kolonia intruzów
- 1 skaner
- 1 plansza intruzów
- 2 kości walki k6
- 2 kości szmerów k10
- 2 karty z opisem pomieszczeń
- 18 znaczników statusu
- 30 znaczników szmerów
- 12 żetonów drzwi
- 4 kapsuły ratunkowe
- 20 żetonów eksploracji
- 1 niebieski żeton ciała członka załogi
- 5 czerwonych żetonów ciał członków załogi
- 8 znaczników jaj intruzów
- 27 żetonów intruzów (8 larw, 12 dorosłych osobników, 3 pełzacze, 2 reproduktory, 1 królowa, 1 pusty żeton)
- 8 żetonów zwłok intruzów
- 50 znaczników amunicji/obrażeń
- 8 znaczników pożaru
- 8 znaczników awarii
- 6 żetonów silników (3 sprawne, 3 uszkodzone)
- 2 żetony „5 obrażeń”
- 1 znacznik śluzy powietrznej
- 1 znacznik pierwszego gracza
- 60 kart akcji (po 10 na postać)
- 18 kart celów (9 osobistych i 9 korporacyjnych)
- 27 kart skażenia
- 20 kart ataku intruzów
- 16 kart głębokich ran
- 20 kart wydarzeń
- 5 kart pomocy
- 8 kart słabości intruzów
- 8 kart koordynat
- 30 kart zielonych przedmiotów (medycznych)
- 30 kart żółtych przedmiotów (technicznych)
- 30 kart czerwonych przedmiotów (militarnych)
- 12 kart niebieskich przedmiotów (samoróbek)
- 6 kart startowych przedmiotów postaci (broń)
- 12 kart osobistych przedmiotów postaci
- 6 kart wyboru postaci
- 7 kart celów „Solo/Koop”
- 10 kart akcji gracza (intruz)
- 1 tekturowa podstawka pod pudełko
- Waga:
- 3,9 kg
- Instrukcja i inne pliki:
- Kod producenta:
- RENEM01PL
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Nemesis (edycja polska)
Najbardziej przydatne recenzje
Po rozegraniu około 20+ rozgrywek postanowiłem napisać parę słów, które może będą pomocne dla osób zastanawiających się nad zakupem gry.
Uwaga, poniższy opis nie tyczy się kampanii jaką można rozegrać. Całość oceny tyczy sie tylko rozgrywki podstawowej.
1. Wykonanie 10/10
Figurki z dużą ilością detali, bardzo dobrze wykonane, począwszy od małych reprezentujących larwy, aż po największą reprezentującą królową. Interesujące grafiki na kartach pokazują kunszt grafików, którzy je wykonali. Czy można coś zarzucić? Czytnik kart skażenia wydaje się łatwy do zniszczenia/uszkodzenia. Wg mnie lepiej było go wykonać z plastiku, nie z tektury.
2. Grywalność 7/10
To nie jest łatwa gra. Teoretycznie wszyscy zaczynają grając w tej samej drużynie, walcząc przeciw stworom, które opanowały statek. Ale prawda jest taka, że mnogość wzajemnie wykluczających się celów każdego z graczy sprawia, że od pierwszych minut gry każdy gra z myślą głównie o sobie. I to ostatnie to główna przyczyna możliwie dość szybkiego zakończenia gry. Nie ukrywajmy, mało która postać radzi sobie dobrze, czy w ogóle jako tako, w walce sam na sam z obcymi. Jest to gra dla zawodników wagi ciężkiej odpornych na wizję szybkiej porażki i umiejących maksymalnie wykorzystać atuty swoich postaci. Ocena grywalności jest subiektywna, tutaj bazuje na chęci osób, które ze mną grały, do rozegrania kolejnej rozgrywki. Ciągłe porażki bywają deprymujące.
Mimo wszystko, nadal planuję w nią grać:)
3. Balans 8/10
Gra jest mocno losowa i niejednokrotnie co byśmy nie robili nie jesteśmy w stanie jej przeciwdziałać. Z podanych 20+ rozgrywek około 7 z nich zakończyło się zbiorowa przegraną z racji na: (głównie) niefortunną kompilację kart wydarzeń i/lub żetonów eksploracji; (rzadziej) losowania potworów/rzutów kośćmi. Jeśli odrzucić ten fakt, to całość gry jest dobrze przemyślana i widać wkład autorów w testy gry. Unikatowe zdolności naszych postaci są kluczem do zwycięstwa i o tym powinniśmy pamiętać w każdym elemencie naszej gry. Na drugim miejscu wymieniłbym poszukiwanie przedmiotów, które są często istotnym uzupełnieniem "braków" w naszej postaci. Oczywiście to nie wszystko, indywidualną strategię na pewno jest w stanie każdy wypracować sam po rozegraniu przynajmniej dwóch partii daną postacią.
5. Podsumowanie
Osobiście nie żałuję zakupu gry, mimo, że stała się ona pozycją "dla wybranych". Jeśli ktoś szuka wysokiej jakości gry w mrocznym klimacie, gdzie praktycznie wszędzie czai się śmierć to powinien rozważyć zakup gry. Nie będzie zawiedziony.
6. Modyfikacje
Jeśli ktoś przebrnął przez opis wyżej, to daje się zauważyć, ze jedynymi istotnymi minusami gry jest duży odsetek porażek i losowość.
Z tym pierwszym mój pomysł na obniżenie poziomu trudności, dający czas osobą na zaznajomienie się z grą (a nie zniechęcenie się nią) to wprowadzenie dwóch opcji:
- nie losujemy żadnych celów gry, bo celem każdej postaci na planszy jest przeżyć. Upraszcza to bardzo grę, ale pokazuje siłę współpracy i daje czas na zaznajomienie się z grą. Po za tym dobra opcja, jeśli gramy z kimś kto nie lubi wymagających gier.
- do istniejących celów dokładamy X kart z celem przeżycia jw.. Im większy X tym łatwiejsza gra. Decydujemy przed partią o liczbie X. Przy takiej opcji nadal trafiają się przypadki, gdzie ktoś trafi na cel podstawowy gry i tym samym będzie działał na własną rękę i często przeciw innym graczom.
Jak dla mnie ideał :)
Po pierwszej partii mogę powiedzieć że jest bardzo dobrze. Ważne aby wiedzieć jedno. Nemesis to gra przygodowa i jako taka jest długa i dosyć losowa. Jeśli lubicie gry pokroju Eldritch Horror lub Arkham Horror (2 ed.) jest duża szansa że nie będzie wam to przeszkadzać i będziecie się świetnie bawić. A jest się tu czym bawić. Każdy z graczy musi ułożyć sobie w głowie plan wykonania 1 z 2 celów dobranych na początku gry i określić gdzie na statku znajdują się ważne dla ich realizacji pomieszczenia. Następnie musi starać się wypełnić jeden z nich. Oczywiście nie może się zbyt szybko zdradzić przed innymi graczami, a i obcy też raczej nie będą chcieli za bardzo współpracować. Gra jest przy tym bardzo klimatyczna. Widać tu inspiracje wieloma filmami sci-fi.
To Nemesis w bardzo dużym skrócie. Co z wadami? Osobiście widzę jedną. Jest nią bardzo wysoka cena. Nawet biorąc pod uwagę planszę, karty, żetony i te niesamowicie wykonane figurki, 500zł to strasznie dużo. Na pytanie "Czy warto?" każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Dlatego też polecam Wam sprawdzić grę u znajomych jeśli macie taką możliwość.
ZAMOWIONE!!! Kiedy dodatki? Doczekac sie nie moglem :D
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale ON TABLE Gry Planszowe
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Rzut oka w serwisie PrzyStole
- Recenzja na blogu Turlnij
- Rzut oka na blogu Big Bad Dice
- Przykładowa rozgrywka w serwisie YouTube na kanale ON TABLE Gry Planszowe
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GameTrollTV
- Recenzja na blogu Gry Planszowe Łukasza i Pauliny
- Recenzja na blogu Big Bad Dice
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Rzut oka w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gry u Wookiego
- Recenzja na blogu Angry Boardgamer
- Recenzja w serwisie BigBadDice
- Recenzja na blogu Planszą po łapkach
- Recenzja na blogu Kaimada na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu iToMiGra
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Recenzja na blogu Urabura Games
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale PoGraMy
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Shut Up & Sit Down (ang.)
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Recenzja w serwisie Polter
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Learn to Play Games (ang) (ang.)
- Recenzja w serwisie Cyberkruki
- Recenzja w serwisie Ostatnia Tawerna
- Recenzja w serwisie SpaceX Polska
Pytania i odpowiedzi
Czy jest możliwość dokupienia postaci medyka? Dziękuję za odpowiedz
~ Tomek 04.02.2024 21:15
Posiadam podstawe gry Nemesis. Czy jest mozliwosc kupienia samych kart w jezyku angielskim? Jesli tak to prosze o link. Jesli nie - czy jest planowane takie wydanie?
~ Bartek 16.05.2023 15:41
Nie ma możliwości zakupu samych kart. Nie planujemy wprowadzenia ich do sprzedaży.
~ Sylwia 06.07.2023 15:09
Czy coś wiadomo o możliwym dodruku dodatków do NEMESIS? Chodzi mi dokładnie o Karnomorfy i Aftermath?
~ Bartek 29.08.2022 13:24
Zapraszamy do monitorowania social mediów, gdzie na bieżąco informujemy o statusie zapowiedzi/ przedsprzedaży/ premier.
~ Sylwia 06.07.2023 15:11
KIEDY BEDZIE PLANOWANY DODRUK ?
~ Kamil 03.03.2022 10:17
Produkt jest już w przedsprzedaży - powinien być dostępny w połowie kwietnia tego roku.
~ Sylwia 17.03.2022 10:51
Czy jest planowany jakiś dodruk podstawki Nemesis?
~ Marcin 22.02.2022 13:48
Tak, można składać zamówienia w preorderze.
~ Sylwia 17.03.2022 10:53
Karta zwiadowcy "rozpoznanie" ma nadrukowany koszt akcji 1 co oznacza w konsekwencji odłożenie dwóch kart na stos zagranych. Efekt tej karty dla zwiadowcy niczym się nie różni od podstawowej akcji "cichy ruch" dostępnej dla każdego w tych samych kosztach (koszt odłożenia dwóch kart), więc akcja "rozpoznanie" nie jest niczym specjalnym i korzystnym tylko dla zwiadowcy. Byłoby tak gdyby ta karta miała koszt zero. Czy jest to błąd w druku czy tak miało być? Czym specjalnym charakteryzuje ta karta zwiadowcę?
~ Krzysztof 20.08.2021 18:22
Nie można wykonać "cichego ruchu" w przypadku, gdy wszystkie korytarze prowadzące do pomieszczenia już mają znaczniki szmerów. Dodatkowo po wykonaniu "cichego ruchu" należy oznaczyć jeden wybrany korytarz znacznikiem szmerów. Te wszystkie zasady nie dotyczą ruchu wykonanego za pomocą "rozpoznania", stąd koszt 1 (jak się domyślam).
~ Paweł 09.10.2021 20:09
Czy dodruk planowany na III kwartał 2021 będzie zawierał błędy w druku? Chciałem zakupić grę w 2020 roku ale odpuściłem temat po tym jak zobaczyłem ile kłopotów mieli gracze po ostatnim druku.
~ Kamil 19.04.2021 17:20
Po 2020 roku nie ma miejsca na wpadki, dodruk będzie kompletny i bezbłędny.
~ Marek_J 23.04.2021 09:53
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?