Aster - recenzje

Dobry, solidny produkt

Szału wielkiego być może nie ma, jako że w dużej mierze znajdziemy tu powtórzenie informacji z V rozdziału Podręcznika Podstawowego, tym niemniej "Zbrojownia..." zasługuje na uwagę, ponieważ po pierwsze wszystkie informacje dotyczące handlu, podatków, systemu monetarnego, broni, pancerzy i ekwipunku znajdziemy w jednym miejscu, a po drugie opracowanie to jest wzbogacone o nowe smaczki w postaci rozszerzenia reguł dotyczących np broni jednoręcznej (czyli miecz toporowi nie równy), informacje o różnego rodzaju eliksirach, truciznach, ekwipunku specjalnym,prawie handlowym, skarbach, usługach itp. Miękka oprawa niestety zdecydowanie zasysa, tym bardziej że mój egzemplarz jest bez nadruku tytułowego na grzbiecie okładki, ale ostatecznie można przecież przymknąć na to oko, jako że dodatek zawiera prawie 130 stron ciekawego materiału. Fanom Starego Świata z czystym sumieniem polecam.


Dobry, solidny produkt

Poręczne kompendium wiedzy o Imperium, będące tak zestawieniem jak i rozszerzeniem treści zawartych w podręczniku głównym. Porusza elementy związane z historią, geografią, polityką, wierzeniami mieszkańców Imperium, zawiera opisy poszczególnych prowincji, kultów itp. Znajdziemy tutaj także informacje o społeczeństwie, prawach oraz sposobach ich egzekwowania. Do smaczków należy przygoda pod koniec podręcznika, oraz opisy nowych profesji, częściowo nawiązujących do tych które wyleciały z pierwszej edycji, a po części zupełnie nowych. Ogólnie prawie 140 stron rzetelnego materiału. Nie oszukujmy się - miękka oprawa zdecydowanie zasysa, tym bardziej że moje wydanie nie ma nadruku z tytułem na grzbiecie, co zdecydowanie psuje efekt estetyczny, ale sama zawartość jest jak najbardziej godna uwagi. Fanom Starego Świata polecam z z czystym sumieniem.


Jak dla mnie ideał :)

Na prawdę solidny podręcznik z mnóstwem miodnej zawartości. Kolejne świadectwo tego że magia w 2ed. została gruntownie przemyślana. Nowe czary, magiczne przedmioty, rozwinięcie tematyki guseł, masa informacji, wszystko to sprawia że czyta się nad wyraz przyjemnie a gracze prowadzące postaci czarujące rozpłyną się z zachwytu w morzu nowych możliwości. Moim ulubionym smaczkiem jest profesja krasnoludzkiego kowala runów. Z czystym sumieniem polecam każdemu użytkownikowi WFRP 2ed. Może i dodatek nie jest najtańszy, ale jest wart swojej ceny tak pod względem zawartości, jak i wykonania, szaty graficznej itp. zdecydowanie warto w niego zainwestować.


Zaiste w takim morzu komentarzy trudno dołożyć coś odkrywczego, niemniej pozwolę sobie podzielić się z Wami moimi czysto subiektywnymi odczuciami.

W grę tę zagrywaliśmy się swego czasu u znajomego. W początkowej fazie grania, gra wręcz oczarowuje. Pięknie i solidnie wykonana, śliczne grafiki na kartach, ładne figurki, kolorowa plansza, wszystko zachwyca. Mnogość działań do wykonania, możliwość wyboru postaci, kooperacja i specyficzny sposób porozumiewania się sprawiają że gra się w tę grę niemalże niczym w jakiegoś prostego RPGa, co jest ewidentnym plusem. Klimat jest niesamowity, z każdą kolejną turą atmosfera zagęszcza się coraz bardziej, a gracze w napięciu zaczynają się pocić. Zdecydowanie rozgrywka dostarcza emocji i również należy to poczytać jako jej niekwestionowaną zaletę.

Po tych peanach należy niestety dodać łyżkę dziegciu do tej beczki miodu. Po wypracowaniu odpowiedniego sposobu komunikacji między graczami, czyli po rozegraniu którejś tam partii z rzędu (4-5?) gra traci sens bo staje się zwyczajnie zbyt prosta a przez to nudna. Dalej można w nia grać w sposób emocjonujący, ale nie z tym samym składem ludzi którzy niemalże czytają Ci w myślach i sposób wymiany kart z namiastki storrytellingu staje się namiastką kabaretu. Taka moja prywatna opinia. Drugim jej minusem jest fakt że... No do najtańszych nie należy...

Niemniej jednak z czystym sumieniem mogę postawić mocne 4, może nawet 4,5. I z czystym sumieniem polecam fanom gier kooperacyjnych, i miłośnikom Legend Arturiańskich :)


Grę dostałem od Mojej Lubej w ramach prezentu. :) Rozgrywka wciągająca niesamowicie. Ten tytuł to klasyk spotkań towarzyskich. Integruje, rozwija myślenie, kojarzenie i komunikację (międzyludzką, nie miejską...). Moim zdaniem jednak nowa edycja traci w stosunku do starszej, ponieważ plansza zostaje zastąpiona nieco dziwaczną kostką... Niemniej jednak tytuł z całą pewnością zasługuje na mocne 4, a może nawet 4,5 :) Polecam.


Dostałem od Mojej Niewiasty w ramach prezentu ;) Bardzo ciekawa propozycja dla tych co lubią historię, a także dla młodszych, którzy chcieliby choć odrobinę rozszerzyć to czego uczą w szkołach. Gra nie jest wbrew pozorom prosta, Ja z moją dziewczyną musieliśmy się solidnie napocić żeby wygrać. Na prawdę dużo zależy od wychwycenia umiejętnego balansu na planszy, losowość zdarzeń też ma niemały wpływ. Tak czy inaczej rozgrywka wciąga, zasady są zrozumiałe, przyjemnie jest wydana pod kątem graficznym, a walor historyczny jest ciekawym dodatkowym smaczkiem. Jako fan gier kooperacyjnych mogę ją z czystym sumieniem polecić innym i postawić 4. Dobry, solidny produkt.


Kupiłem jakiś czas temu. Z powodzeniem mogę postawić 4. Może postawiłbym i 5, gdyby nie mój widzimisism przejawiający się upodobaniem do bardziej wampirycznego niż wilkołaczego klimatu. Ale merytorycznie nie mam nic temu podręcznikowi do zarzucenia. Przejrzysta ciekawa treść, przyjemna szata graficzna, solidne wykonanie. Kompatybilny z resztą Świata Mroku. Fani WoD-a z pewnością nie będą zawiedzeni. Polecam z czystym sumieniem.


Jak dla mnie ideał :)

Śliczne wykonanie, bardzo dobra kolorystyka. Miłe w dotyku i dla oka. Runy wykonane starannie. Jak do tej pory nie przejawiają wielkich tendencji do natychmiastowego wycierania się. Z powodzeniem nadają się do użytku własnego i na prezent. Polecam z czystym sumieniem :)


Jak dla mnie ideał :)

Rewelacyjna gra. Szczególnie dla ludzi którzy osobiście pamiętają absurdy PRLu i to, w jaki sposób wyglądało wtedy robienie zakupów. Dla młodszych jest to ciekawe memorandum czasów minionych. Szata graficzna... dość toporna. I tak właśnie powinno być, jestem pewien że to celowy zabieg mający na celu oddanie realiów epoki. Grafiki idealnie nawiązują do sytuacji z czasów systemu słusznie minionego. Zasady jasne, spójne (jedyna mała wątpliwość, która po zdroworozsądkowym podejściu dała się łatwo rozwiązać). Rozgrywka jest dynamiczna i emocjonująca nawet w dwie osoby a im ich więcej tym dynamika i rywalizacja (a co za tym idzie i emocje) większe :D Zupełnie jak w PRLowskiej kolejce ;) Może tylko przydało by się więcej kart "Pan tu nie stał" niż jedna na talię. Zdecydowanie polecam tą ciekawą wycieczkę w dżunglę kolejek przed SAMem :D


Dobry, solidny produkt

Klimat tak boski jak tylko być może. Doskonale zbudowana, spójna wizja postapokaliptycznej rzeczywistości. Mechanika zdecydowanie lepsza i bardziej przejrzysta w stosunku do pierwszego wydania. Podręcznik tez ułożony bardziej systematycznie (w pierwotnej wersji panował tam Niepodzielny Chaos ;) ). Wyleciała zupełnie niegrywalna profesja radiooperatora (i bardzo dobrze) a zastąpiona została całkiem grywalnym medykiem polowym. Ogólnie to dobry tytuł, może nie idealny, ale na pewno sprawdzi się w działaniu i zadowoli fanów postapokaliptycznych konwencji zabawy.


Jak dla mnie ideał :)

Moim zdaniem bardzo dobry produkt. Solidnie wykonany o przyjemnej dla oka szacie graficznej (no może poza tandetnymi, od czasu do czasu, ilustracjami profesji) i na prawdę przyzwoitym tłumaczeniu. Mechanika poprawiona względem wydania pierwszego. Widać wyraźny balans między rasami oraz w schematach rozwoju postaci. Poprawiona i rozwinięta magia. Jeśli lubiłeś 1 edycję WFRP, to z czystym sumieniem mogę polecić Ci wydanie 2. Nie będziesz zawiedziony.


Jak dla mnie ideał :)

Fantastyczna produkcja. Wykonanie na prawdę na najwyższym poziomie. Zasady jednocześnie łatwo przyzwajalne i skomplikowane na tyle by tworzyć całąpaletę możliwości działania. Barwnie odmalowany klimat Lorderonu. Na tej grze nie można się zawieść. Gorąco polecam nie tylko miłośnikom komputerowego World of Warcraft.


Dobry, solidny produkt. Wykonanie na na prawdę wysokim poziomie, przejrzyste zasady w ciekawy sposób przekładają realia gry komputerowej na grę planszową. Zdecydowanie polecam miłośnikom komputerowego Warcrafta, jak i miłośnikom planszówek jako takich. Produkt nie zawodzi. Polecam zdecydowanie.


Dobry, solidny produkt

Ciekawy dodatek do Podręcznika podstawowego. Ot garść pomysłów, trochę reguł w jednym miejscu zebranych oraz gotowe postacie dla leniwych (zarówno graczy jak i Starostów Gry - do rzucenia w ramach oponentów) Ogólnie bez jakiejś kosmicznej rewelacji, ale pożyteczne.


Jak dla mnie ideał :)

Zaiste każdy, kto Rzeczypospolitą sarmacką miłuje, snadnie znajdzie dla siebie krotochwilę niejedną :) Bardzo dobry produkt, znacznie lepszy pod kątem mechaniki względem pierwszej edycji. Rozwinięty min. o postacie kobiece. Zachowuje niepowtarzalny klimat (wręcz nim ocieka!) Polski szlacheckiej. Kopalnie wiedzy i różnych smaczków odnośnie uzbrojenia szlachty polskiej (i nie tylko) oraz organizacji ówczesnego Państwa. Cokolwiek bym tu nie napisał to i tak będzie za mało. Polecam gorąco!


Jak dla mnie ideał :)

Świetny produkt, spełniający wszystkie moje oczekiwania co do jakości i zawartości, dostarczony terminowo, w doskonałym stanie i rozsądnej cenie. Niezbędny dla wszyskich fanów Świata Mroku, szczególnie tych, którzy nie lubią czytać pdf-ów po angielsku.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny produkt, spełniający wszystkie moje oczekiwania, dostarczony terminowo, w doskonałym stanie. Niezbędny dla wszyskich fanów Świata Mroku, szczególnie tych, którzy nie lubią czytać pdf-ów po angielsku ;p