Yvel - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Idealnie pasuje do gry podstawowej. Oczywiście należy pilnować aby nikt nie zrobił dwóch questów po 40 punktów, bo się nie wsiądzie do dyliżansu... po zwycięstwo. Z tym dodatkiem jest jeszcze ciekawiej. Szczególnie podoba mi się, że jest bardzo wiele różnych kart intrygi, budynków oraz questów, zawsze jest inaczej.. Czaszunie! mogą wrzucić na koniec całkiem porządny wsteczny. Genialny sposób ujemnego punktowania.
Przemyślana gra, świetny dodatek, nie ma lipy.


Jak dla mnie ideał :)

Proste zasady, gra się tylko 2-3 akcje w turze (8 tur), a jest dużo kombinowania. Do instrukcji się nie wraca, ponieważ wszystko widać na planszy i na kartach. Jeśli jednak lubisz niuchać, instrukcja bardzo dobra. Mimo tylko kilku możliwych do zrealizowania akcji, podczas gry może być wiele różnych strategi i możliwości. Na poczynania współgraczy i zmieniającą się sytuację reaguje się na bieżąco. Na końcu, przy odsłonięciu zdolności lordów następuje weryfikacja wyników. I wtedy można dostać w pysk, nawet dosłownie.
Polecam home rule, i wybór lorda z dwóch na początku gry, aby wyrównać szanse i nastawić się na główną strategię.
Amerykanie (wizardsi) znają się na robocie. Grafiki, pomysł, wykonanie... zdecydowanie 6/5. I opornym język ang nie przeszkadza, z przyjemnością się czyta intrygi, a questy z jeszcze większym uciechem. Sama gra jest super. Obecnie top 3, z dodatkiem nawet lepsze. (Rozgarnięte dzieciaki od 10 lat też świetnie sobie poradziły. Chociaż ciężko im wygrać ze zdegenerowanymi negatywną interakcją ojcami). Polecam nawet zdegenerowanym strategom ;)
Ta gra odpręża jak dobra łiski. Na zdrowie.


Jak dla mnie ideał :)

Doskonała alternatywa dla podstawowej mapy. Wygrać na północy jest trudno, ale jaka satysfakcja... (prawdopodobnie, bo jeszcze się nie udało;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Moja ocena 4,5. Gra bardzo dobra gdy minimalnie zmienimy jedną zasadę gry (zamiast losowania jednej karty terenu, wybieramy z dwóch). Świetna regrywalność i skalowalność. Minimalnie zmniejszam też ocenę za fabułę. Mi osobiście rozkładanie klocków na planszy nie kojarzy się w budowaniem królestwa. Fabuła pasowała by inna uważam, ale to moje zdanie. Mimo prostych zasad, jak się chce to można przeliczać, kombinować i rozmyślać. Super byłoby ograniczyć czas na turę aby przeciwdziałać długo rozmyślającemu graczowi. Przyjemna, spokojna strategia. W 40 min średnio da się spokojnie skończyć. Solidne wykonanie. Dla mnie osobiście w przedziale prostej strategii łapie się w top 5, więc polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra głównie dla dzieci. Wciąga niesamowicie również dorosłych, tych którzy grają z dziećmi oczywiście. Osoby które oczekują tylko myślenia przy grach planszowych, również będą się świetnie bawić ale myslę że się szybko znudzi. Jest wesoła, śmieszna, na początku nie można przestać grać. Nic tylko zmazujesz i wykładasz następny etap. Dla wiekszej żywotnosci foli oraz gąbeczek proponuje stosować do zmazywania takie małe szmatki które można dostać do czyszczenia okularów, tabletów, telefonów (nie wiem jak się nazywają, takie mini ściereczki). Ocena dla dzieci 6/5. Dla dorosłych 3/5. Dla rodziny średnia tych ocen.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bardzo szkoda, że nie rozbudowano pomysłu na większą ilość graczy. Gra jest niezła, jednak uczciwie powiem, że znacznie częściej nawet na dwójkę wchodzą inne gry, często 2-4. Niby klimat jest, interakcja... Ale nie tęskni się do next potyczki. Dobra, ale nie genialna.


Jak dla mnie ideał :)

Podstawka to gra tematycznie niby dla dzieci, jednak tylko temat jest banalny. Sama gra daje możliwości kombinowania. Dodatek daje więcej możliwości i dodaje nową opcję zdobywania punktów. Po kilku rozegranych partiach, okazuje się że właśnie te punkty robią różnicę, więc dodatek działa, i to dobrze.
Wesoła, przyjemna, daje możliwości z dodatkiem jeszcze lepsza według mnie. Czas rozgrywki się przy tym nie zmienia. Polecam jeśli komuś podoba się podstawowa wersja.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

RE WE LA CJA. Klimat, mechanika, możliwości, stopień trudności ... wszystko idealnie.
Troszkę podobne w zbieraniu punktów do 7 cudów (w abyss zbiera się na cztery sposoby), pomysł na pięć kolorów many jakby troszkę z MTG. Takie połączenie mini mechanik z innych gier, ale to wszystko działa świetnie. Na razie nowi graczę jak to widzą to na początku troszkę przerażeni zasadami, ale po 10 minutach okazuje się że nie jest trudna. Na razie każdemu się podoba.
I już z niecierpliwością czekamy na dodatek. PO LE CAM.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Halo. Można brać w wersji angielskiej bez problemu. Nawet lepiej, niech kilku podstawowych słów się dzieci nauczą.
Gra jest dla mnie ŚWIETNA!, i to niekoniecznie dla samych dzieci. Takie niewinne kłamstewka (w grze związane z przemycaniem kontrabandy do Nottingham) to dzieci na co dzień praktykują;).
Dlatego jest taka dobra? ponieważ od razu po zakończeniu rozgrywki chce się grać kolejną partię. Średnio 30 min bardzo przyjemnego czasu spędzonego przy grze, tury idą błyskawicznie, super jak uczestnicy wczują się w klimat. Zatrzymywanie wozów i moment negocjacji jest często bardzo wesoły. Polecam również dla "wytrawnych" graczy, ponieważ najważniejszy jest przy grze relaks, a myślę że sheriff potrafi to zagwarantować. POLECAM.
Do podliczania punków polecam prostą aplikację na androida.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bry. Nie powinno się zaczynać zdania od "Jeśli", zatem już można ... i jeśli lubisz spokojne gry takie jak genialna Wsiąść do Pociągu, to warto posiadać do podstawowej wersji dodatkowe mapy. I ... jeśli masz już wybierać z wielu (chyba 10) dostępnych to Szwajcaria i Indie to jeden z najlepszych wyborów. Indie dla czterech osób jest bardzo dobra. Przy szwajcarii jest jeszcze większa szansa dla "przeszkadzaczy" na kłótnie. Warto mieć z 2-3 dodatki, i to jest dobry wybór..


Jak dla mnie ideał :)

Imprezowa, fajna gra. Tm lepsza gra i ocena im więcej osób się bawi. Po którejś imprezie się znudzi, "karty trzeba wymienić", naturalna kolej rzeczy. Polecam dla wesołego towarzystwa.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Zacznę od minusa. Powiem tak. Jedyny minus jest za temat gry. To przez te elektrownie gry nie nabywałem od kilku lat. Gra okazała się jednak świetna. Jest to prosta gra ekonomiczno-strategiczna. Licytacje, handelek, strategia. I dla sprytnych dzieci od 8 roku życia, nie można przeciwnikom zrobić bardzo dużej krzywdy. Bardzo dobra dla starszych, i profesjonalnych graczy. Spokojna, ale szybko się nie nudzi, ponieważ jest zbalansowana. Zadbano o to aby walczyć (lub łudzić się) o zwycięstwo do końca gry. Przemyślana. W podstawowej wersji dwie plansze do gry. Warto je przećwiczyć przed zakupem kolejnych dodatków. A jakby tematem gry było coś bardzej ekscytującego niż elektrownie to gra byłaby pewnie genialna;), Mimo wszystko polecam.


Lubię hazard. Dlatego ocena wysoka. Dość szybka rozgrywka, można zagrać w 30min, czasem troszkę dłużej. Najlepiej gdy osób jest więcej, jej plusem jest to że jest do 8 osób. Bardzo proste zasady, trochę losowości, jak to w grach hazadrowych. Gra jako przerywnik pomiędzy ambitniejszymi tytułami lub na "ostatnią" na koniec.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Niespodziewanie... bardzo dobra gra. Zaskoczyła pozytywnie:
- plansza niestandardowa, w zasadzie nie ma planszy tylko pociąg, (co okazało się plusem);
- planowanie, bardzo proste, częściowo jawne i dzięki temu łatwo do popsucia przez innych graczy,
- klimat świetny, poprzez planszę, grafiki, umiejętności postaci, normalnie dziki zachód.

Minus (który może być też plusem, jeśli będzie dystans, 1m;)):
- ludzie o słabych nerwach jej nie polubią. W tej grze głównie należy przeszkadzać innym uczestnikom. I widać oczywiście kto komu co chce uczynić. Jeśli nie lubicie niezręcznych sytuacji, gdy uczestnicy podchodzą ambicjonalnie i emocjonalnie do tematu, to może być różnie. To samo z graniem z dziećmi. Może być płacz, krzyk, obrażania.

Polecam. Często będzie lądowała na stole. Szybka, ok 30min gra. Prosta, ale przy tym zawsze inna rozgrywka.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dla mnie ta gra to totalne zaskoczenie. Kupiona dla dzieci, a ląduje na stole na co drugiej imprezie w gronie dorosłych. Gra dla każdego. Bardzo proste zasady. Gra jest edukacyjna, ale ma też taki mały element hazardu, bo jednak się obstawia (powiedzmy, że szacuje;)). Kilkadziesiąt godzin wesoło spędzonego czasu. Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W tej grze korci aby coś pokazać ale nie można. Można mówić "Tak" i "nie" i korzystać z ilustracji na planszy stawiając znaczniki. Ciekawy sposób na kalambury. Pograliśmy kilka razy, i już widać że trzeba będzie przygotowywać swoje hasła. Te hasła z zestawu zwyczajnie się ogrywają. Dla mnie 7/10 w kategorii gier imprezowych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Niby dla dzieci, niby proste zasady a jednak w gronie dorosłych można przy tym się pokłócić ;). Szybka i przyjemna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra strategiczna. Aby się nie rozpisywać to powiem, że jest tak jak w serialu... aby wygrać trzeba zdradzić. Jak ktoś poważnie podejdzie do gry to można zrobić sobie wroga na kilka lat;).


Dobry, solidny produkt

Witam. Wstrzymywałem się z opinią dla tego dodatku z wielkiego szacunku dla podstawki i jego poprzednich dodatków, ponieważ pierwsze wrażenie nie było tym czego się spodziewałem. Było dobrze, ale bez "szału", ale i podstawka, liderzy i miasta są według mnie genialni. Po rozegraniu kilku gier dopiero mogę popełnić ocenę dla tego dodatku.
Moim zdaniem, w ten dodatek należy grać po opanowaniu liderów i miast. Pierwsze wrażenie było takie, że nie opłaca się korzystać w trakcie gry z wieży i wielkiego projektu. Jednak po kilku grach przy "sprytnych" graczach okazało się, że gra nabiera rumieńców, można wpływać na pozostałych graczy pomagając lub przeszkadzając i decydowanie może to zmienić układ sił. Wyciągam ten dodatek tylko przy doświadczonych graczach, ponieważ dopiero wtedy jest on wykorzystywany w strategiczny sposób, inaczej jest to bardziej gra przypadku, ale losowość też jest pewnie ważna ;). Nie trzeba mieć tego dodatku, powiem nawet że początkujacym graczom nawet mocno przeszkadza. Fanom serii polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bardzo dobra gra na skojarzenia. Bardzo proste reguły, jednak nie jest to minus ponieważ bazujemy na wyobraźni i wyczuciu intencji współgraczy. Polecam właśnie tę wersję do 12 osób, jest więcej możliwości pomyłki. Moim zdaniem gra jest lepsza gdy grają sami dorośli. Można wtedy wejść na wyższe poziomy "absurdalnych" skojarzeń. (bez podtekstów:) Po kilku grach w większym gronie zaczynają często się powtarzać karty. Mogło by ich być w wersji podstawowej więcej. Jednak po to właśnie są dodatki...


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: