Sternik - recenzje

Dobry, solidny produkt

Dobra gra dwuosobowa. Za obniżoną cenę można dostać cztery zestawy bardzo ładnych kart z ciekawą mechaniką. Netrunner niestety przebiją tą grę na głowę ale nie każdemu pasuje klimat firewall'i i hackerów.


W porządku, bez rewelacji

Już trzeci raz przeglądam instrukcję, szykując się na kolejne spotkanie towarzyskie. Jakos nigdy nie udaje się zagarać! :-( Istotnie gra zapowiada się ciekawie ale zebrać zespół osób chętnych do grania niestety okazuje się zbyt trudne. Gra w 4 osoby nie jest wystarczająco ciekawa. 6 to minimum a tyle osób w jednym miejscu zdarza się zbyt rzadko.


Dobry, solidny produkt

Ładne figurki. Sprawdziły się świetnie na prezent dla nastolatka.


Dobry, solidny produkt

Chociaż gra właściwie nie ma wymagań językowych, miło, że pojawił się polski wydawca. Jest to jedna z najlepszych i najszybszych gier kooperacyjnych, teraz z polską instrukcją i w rozsądnej cenie.
Dla fanów współpracy a nie współzawodnictwa, polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Jest pięknie! Wszystkie zapowiedzi wydawcy, że będzie nowocześnie, ładnie się sprawdziły. Osobiście kolory mnie nie przekonuja ale jest to raczej kwestia przyzwyczajenia: zawsze było TAK a teraz jest INACZEJ. Świetnym dodatkiem są hexogłowki (robią konkurencję wersji elektronicznej ;-) bardzo miły jest powrót do osobistych znaczników obrażeń i dla nowych graczy plansz armii.
Bardzo dobry produkt choć nowicjuszom chyba poleciłbym 2.5.


Jak dla mnie ideał :)

Niewątpliwie jedna z najlepszych gier Rosenberga! Choć dopiero miałem okazję grać w dwie osoby a ponoć gra w pełni rozwija skrzydła przy czterech, już mi się bardzo spodobała.
Jest to pierwsza gra tego autora, która jest szybka. Stosunkowo szybka do nauczenia i szybka do rozegrania (czwarta gra trwała 30 minut na gracza w porównaniu z pudełkowymi 20).
Jest bardzo zróżnicowana dzięki różnorodności budynków. jest to również pole do popisu dla rozszerzeń.
Dwie świetne mechaniki: wybór kart z koniecznością przewidywania zagrań przeciwnika (interakcja!!) oraz koła surowcowe....niby takie jak w Ora et Labora a jednak inne ;-)

Jedynym minusem jest cena. Porównując zawartość do Caverny czy choćby Agricoli, spodziewałbym się ceny rzędu 130pln. Albo autor tak bardzo się ceni (mój zakup potwierdza, że ma do tego prawo) albo koszty importu są tak duże. Polecam poczekać na promocję albo obniżkę ceny i natychmiastowy zakup.


Dobry, solidny produkt

Brakowało mi w kolekcji pozycji opisującej budowy miasta. Alhambry nie zaliczałbym do tej kategorii ;-) Gra w pełni sprostała moim oczekiwaniom.

Gra jest bardzo prosta do nauczenia się i gra się sprawnie. Przy najbliższej okazji, jak będę kogoś zarażał planszówkami, zamierzam jej użyć.


Jak dla mnie ideał :)

Grze należy się 5 za wykonanie. W sumie, można było się spodziewać takiej perełki po Lookout Games i po Rosenbergu ale przyjemność z rozpakowywania była wielka.
Multum komponenentów, perfekcja wykonania, ładne grafiki.

Sama rozgrywka jest bardzo podobna do Agricoli. Doświadczeni gracze nie będą mieli kłopotu z ogarnięciem się aczkolwiek odradzałbym grę dla nowicjuszy. Zastąpienie kart budynkami osobiście popieram aczkolwiek odbiera to sporo emocji związanych z losowaniem i planowaniem za każdym razem innej gry.

Po dwóch rozegranych partiach, uważam, że gra się dobrze. Nie mogę powiedzieć, że bardzo dobrze (ocena bierze poprawkę na jakość wydania). Istnieje ryzyko, że z czasem obniżę ocenę do 4.

Gra jeste niestety droga, aczkolwiek warta swojeje ceny. Dla fanów Uwe, obowiązkowa pozycja. Dla mniej doświadczonych graczy, polecałbym chyba Agricolę.


Dobry, solidny produkt

Niby prosta gierka a wciąga...
Dokonałem zaupu kierując się rankinging na BGG.
Gra nie ma żadnych kart, żetoniki niezbyt ciekawe, mechanika raczej oderwana od tematu, trzeba rzucać koścmi.... Nie wpisuje się w mój obraz ideału.
Wszystko to spowodowało, że gra przeleżała kilka miesięcy na półce.
Gdy wreszcie zagralismy, okazało się, że ma głębię. Jest wiele ścieżek rozwoju, jest interakcja.
Na bierząco widać puktację, chociaż niektóre skoki powodują całkowite przetasowanie liderów z ociągającymi się.
Wielką zaletą jest na pewno prostota. Grę można wytłumaczyć w 15 minut, wszystkie kluczowe informacje są rozpisane/rozrysowane na planszach gracza.
Bardo dobra gra dla niezbyt zaawansowanych graczy


Jak dla mnie ideał :)

Nie ma się co rozwodzić.....To jest moja ulubiona gra, a mam ich kilka ;-)
Od lat już grałem w Le Haver w wersji angielskiej i niestety nie mojej. Lacerta wreszcie spełniła obietnicę i moja kolekcja powiększyła się o piekne pudełko ze statkiem na okładce.
Plusy:
- minimalna losowość (tylko przy rozstawieniu planszy) - tu się nie rzuca koścmi ani nie losuje kart tylko ciężko kombinuje i gra przeciwko innym
- idealna losowość - dzięki zróżnicowaniu w początkowym ustawieniu każda gra jest inna
- wszechobecny u Rosenberga element karmienia - chiciaż często dołuje i wścieka - jest to kluczowa i bardzo dobra mechaniika
- możliwość brania pożyczek - daje wręcz nieograniczone możliwości wyboru akcji
- dorzucony dodatek - po kilkudziesięciu rozegranych partiach, dodatkowe urozmaicenie w postaci kart specjalnych jest mile widziane
- ladne solidne wydanie - ładne , dobrze przetłumaczone karty, dobrze wycięte żetony
- worker placement - dobra gra nie może się bez tego obyć - Tutaj, jest tylko 1 pracownik ale to w zupełności wystarczy

Minusy
- wysoki próg wejścia (podobno jest jakaś wersja rodzinna ale nigdy nie grałem, albo już nie pamiętam ;-)
- przedłużająca się rozgrywka przy większej liczbie graczy - zawsze jest tyle możliwości, że ciężko się zdecydować a tu akurat poprzednik wybierze Twoją najlepszą akcję ;-(

Podsumowując - TRZEBA MIEĆ i GRAC. Tydzień bez Le Havre'a to tydzień stracony.


Dobry, solidny produkt

Świetna gra! Po pierwszej rozgrywce nie odważę się dać 5 ale nie jest to wykluczone w przyszłości. Niby prosta mechanika "worker placement" ale możliwość wykonywania tych samych akcji przez różnych graczy, w różnej kolejności.....Jest ciekawie. Dodatkowo gra w sposób losowy przyspiesza postęp.
Instrukcja powinna być bardziej rozbudowana, mieliśmy spore problemy z ustaleniem znaczenia kart i o dziwo jeszcze oficjalnych FAQ nie ma.
Można jeszcze przyczepić się do szaty graficznej. Kolory mdłe, obrazki niezbyt ciekawe. Ciekawostką za to jest rozbudowanie planszy poprzez rozszerzenie jej kartami wokół obwodu.


Dobry, solidny produkt

Szybka, sprawna gra z ulubionymi postaciami Neuro: Siekaczem, Juggernautem itd. Wykonanie w porządku a mechanika całkiem sobie. Dobry przerywnik lub gra na końcówkę wieczoru. Pamiętajcie, że jest tylko dla dwóch osób! Takie gry też są potrzebne.


Dobry, solidny produkt

Świetny dodatek do bardzo dobrej gry. Gra podstawowa nadal jest fajna ale kilka pomysłów Murii powinno lepiej ją zrównoważyć: niesymetryczne szyby, wykorzystanie solanki. Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Świetna armia. Kilka ciekawych pomysłów. Zrównoważona. Neuroshima nadal dostaje ode mnie 5. Szkoda, że nie kosztuje trochę mniej ........ale wspierajmy polskich autorów i wydawców!!


Dobry, solidny produkt

Z zapartym tchem oczekiwaliśmy tej premiery. Nie zawiedliśmy się. Uwe znów stanął na wysokości zadania. Gra ekonomiczna godnie kontynuująca tradycje Agricoli i Le Havre'a z kilkoma świetnymi pomysłami mechanicznymi. Szczęśliwie już w dzień dostawy udało się rozegrać pierwszą partię. Zasady dosyć intuicyjne dla znawców tego projektanta więc większych problemów z rozgrywką nie było (pomogło wcześniejsze studiowanie instrukcji online). Mimo, że nie udało rozegrać się partii do końca, gra zapowiada się świetnie!
Wady:
Długa rozgrywka - po dwóch godzinach, w grze 2-osobowej doszliśmy ledwie do połowy.
Słabe zeskalowanie 2 - osobowe - choć zabawa w dwie osoby jest świetna, potrzeba 3-4 aby gra pokazała swój pełen potencjał
Wykonanie - ogólnie gra jest bardzo ładna i porządnie wydana jednak kluczowe w rozgrywce elementy: plansza gracza i plansze dodatkowe powinny być na grubszej tekturze.
Mimo powyższych wad, gra jest na pewno warta polecenia. Może i 5 się należy ale tego dowiemy się dopiero po wielu rozgrywka w kilku wariantach osobowych.
Polecam!!


Dobry, solidny produkt

Świetna gra towarzyska. Pod względem czasu tłumaczenia, rozkładania i rozgrywki nie ma sobie równych a zabawy co nie miara. Czysty konkurs spostrzegawczości i refleksu, który pozwala odetchnąć po cięższych pozycjach.


W porządku, bez rewelacji

Jestem fanem Neuroshimy Hex, nie liznąwszy nigdy RPG. W związku z tym bardzo przyjemnie było zanurzyć się w klimat postapokaliptyczny ze znajomymi frakcjami Molocha, Posterunku, Hegemonii.... Niestety tylko garstka opowiadań trzyma poziom a reszta jest bardzo przeciętna.


Dobry, solidny produkt

Dla fanów Reinera - dobra pozycja. Dla fanów Beowulfa - niekoniecznie ;-). Mimo, że należę do obydwu grup, nie poczułem nic ze zmagań legendarnego wojownika. Dobra, logiczna gierka z pewnym elementem losowości. Jak podają wyjadacze na BGG - podobno warto kilka kart znerfić i wtedy będzie się grało lepiej. Szybki, sprawny acz niebanalny przerywnik.


Kupiłem produkt uszkodzony i dlatego nie mam czerwonej ramki :-) Gra jest naprawdę dobra. Jest to taki Dominion tylko z fajnym klimatem i fajną historią.Tam sie zdobywa punkty a tutaj zabija potwory! Super! Jakość kart świetna, grafika świetna, tylko pudełko bez sensu i pomysł z pseudo przekładkami. Ten jeden element jest znacznie lepszy w Dominonie. Czyżby mieli patent na pudełko z przegródkami?? lol. Polecam


Dobry, solidny produkt

Świetny zestaw kart do rewelacyjnej gry. Mimo, że ostatnio wystawiłem jej 4, po wielu kolejnych rozgrywkach, uważam, że zasługuje na 5. Dodatkowe karty wprowadzają pewne urozmaicenie. Dzięki nim, gra ma szanse znudzić sie nie za 5 ale dopiero za 7 lat :-)