Alan91 - recenzje

Dobra gra na wiele okazji, z jednej strony spekulacja, przewidywanie jaką rolę wezmą współgracze, z drugiej trochę wystawiania budynków i korzystania ze zdolności. Proste założenia, a wiele kombinacji, godne polecenia :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Klasyk, coś dla wprowadzenia ludzi w planszówki, bo fanom rozkmin zawsze będzie przeszkadzać ogromna losowość w doborze kafelków. Prosty, w miarę szybki, a dla zagorzałych fanów czeka tabun dodatków ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Wiem że to uwielbiana przez wszystkich klasyka, ale mimo wszystko trudno mi mieć przyjemność z gry gdzie praktycznie jedyną decyzją do podjęcia jest: iść w prawo czy w lewo? Wolę tytuły dające większą swobodę wybory, a też mające swój klimat.


Proste zasady, trochę planowania, czasami trochę szczęścia w kościach, na pewno dobre dla młodszych i na wprowadzenie w planszówki, gra się szybko i sprawnie.


Zaskakująco proste zasady jak na Trzewika, gra wykonana dobrze i fajna w rozgrywaniu. Nie zawsze czuć powiązanie klimat-mechanika, bo wykonując misje liczą się tylko wskazówki i parę innych rzeczy, a treść danej misji nie ma wpływu na grę.


Bardzo fajna prosta gierka dla towarzystwa, zapewnia dużo śmiechu, a przy okazji i nauczy trochę negocjacji i handlu. Sprawdzone na imprezach ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobre, proste w obsłudze, szybkie, niebanalne, godne polecenia dla dwóch osób. Wszystko zależy od ruchów innych graczy, co podobnie jak w szachach buduje regrywalność.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Klasyka imprez i integracji, proste zasady, tajemne role dobrych i złych. Problemy mogą pojawiać się wtedy kiedy np. ktoś sabotuje wszystko a priori, bez różnicy na rolę i ma z tego dziką przyjemność :P Polecam, choć dla tych co wolą trochę więcej intryg i pomyślunku lepsze będzie Resistance.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Takenoko (nie mylić z Tokaido :P) to dość proste euro, gdzie mamy kilka akcji do wyboru, a cele za które punktujemy możemy dobierać sobie na bieżąco. Nie mam jakichś szczególnych zarzutów, ale rozgrywka mnie nie porwała.


Gra cudowna dla fanów rzeczy cięższych, długich, a przy tym klimatycznych. Archipelago jest wyjątkiem wśród rozkminowych gierek, bo tematyka jest bardzo mocno powiązana z mechaniką, a wszystko bardzo pieczołowicie wyważone. Jest mnóstwo prawidłowości na które trzeba uważać, a różne decyzje innych graczy, karty usprawnień/postaci oraz celów zapewniają wysoką regrywalność. Bardzo polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra ciekawa, z jednej strony trochę euro z planowaniem, surowcami, zagrywaniem kart i pewną ilością negatywnej interakcji, z drugiej jakiś fantastyczny klimat, tylko trudny do poczucia bo szerzej nieznany, z trzeciej kostki które wnerwiają losowością i płatają figle, z czwartej zestawy kart które dają przewagę tym, którzy znają na pamięć ich zdolności i wiedzą co i jak wybierać w drafcie. Gra wykonana raczej dobrze, choć mam mieszane uczucia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Niby taka prosta gierka dla dzieci, bajkowość, słodycz... A tak naprawdę większość gry spędziłem na myśleniu jak tutaj podłożyć innym świnie i komu sprzedać baobaba żeby się za bardzo nie dorobił, co oczywiście traktuję bardziej jako plus niż minus ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobra imprezowa gierka z dawką spekulacji i śmiechu, kiedy wciąż bierze się na tę nieszczęsną szóstkę. Można grać w trybie bardziej i mniej taktycznym w zależności od doboru kart, co zdecydowanie poszerza grono odbiorców.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Prosty filler, skierowany do szerokiego grona odbiorców, w sumie w grze brakuje ciekawych wyborów czy strategicznych decyzji, ale myślę że nie o to tutaj chodzi. Fani kultury Japonii będą zachwyceni ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Świetna gra, wnosi świeżość w kooperację. Powstały całe systemy dawania sobie wskazówek, osobiście przypominające mi trochę licytację brydżową. Hanabi uczy uwagi, koncentracji, wyciągania logicznych wniosków i naprawdę wciąga ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Klasyczna ekonomiczna gierka, temat który wszyscy mogą powszechnie łyknąć i do tego sporo takiej chłopskiej bidy i wiązania końca z końcem ;) Bardzo dobrze zrobiona mechanika, która wymusza sporo interakcji przy walce o pola z surowcami lub akcjami, a jednocześnie unikalne karty usprawnień czy pomocników dają ogrooomną regrywalność.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Fajne euro o niecodziennej tematyce, sprawnie działa mechanizm licytacji (i podpuszczania innych żeby zapłacili więcej ;) Sprawdza się również mechanizm popytu-podaży i zmian w cenach różnych paliw, co wymusza dostosowywanie swojej strategii. Generalnie polecam.


Dobrze zrobione euro, z wieloma możliwościami i kombinacjami wykorzystania budynków i własnej przestrzeni. Dla graczy lubujących się z rozmyślaniach nad kolejnym ruchem i planujących długofalowo.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Na piewszy rzut oka prosta gra abstrakcyjno-logiczna, ale dobrać odpowiednią strategię, biorąc pod uwagę ruchy innych graczy to wcale nie takie proste jak się wydaje ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Klasyk imprez, mnóstwo kart zapewnie długie godziny ciekawej zabawy, śmiechu i adrenalinki z powodu upływającego czasu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: