English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dobble Harry

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Sapphire101

Miłośnik

Sapphire101

Brzesko

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (71)


KeyForge: Czas Wstąpienia - Pakiet startowy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.01.2020

Tym razem pakiet startowy otrzymał mniejsze, bardziej kompaktowe pudełko, dodatkowo karty ogłuszenia oraz wzmocnień zastąpiły kartonowe znaczniki, licznik łańcuchów również został zamieniony na grubszą, kartonową kartę. Na duży plus fakt, że w zestawie znajdziemy dwie papierowe maty do gry (przy wielokrotnych rozgrywkach oczywiście się zużywają, niemniej jednak jest to miły dodatek). Znaczniki „kluczy” zostały zmniejszone w porównaniu do wersji podstawowej. Według mnie przygodę z Keyforge można spokojnie zacząć od zakupu „Czasu Wstąpienia” (i oczywiście przejrzenia pełnej instrukcji „Keyforge”, która i tak trzeba pobrać z sieci). Karty się powielają z wersją podstawową, a nowe mechaniki są często dodatkowo opisane na karcie – dostępna w pudełku instrukcja jest bardzo skrótowa, ale wystarczająca. Polecam :)

0

Koszulki na karty Rebel (80x80 mm) "Wyvern", 100 sztuk

dodano: 18.01.2020

Na kilka zakupionych paczek zdarzyły się niestety za krótkie koszulki. Produkt generalnie w porządku, niemniej jednak trafiają się wadliwe serie.

0

Koszulki na karty Rebel (41x63 mm) "Mini American Premium", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.01.2020

Koszulki w wersji premium bardzo dobrej jakości, idealnie pasują do "Abominacji", przejrzyste, karty dobrze się w nich tasuje, nie sklejają się. Jednym słowem - polecam!

0

Koszulki na karty Rebel (57,5x89 mm) "Standard American Premium", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.01.2020

Koszulki w wersji premium bardzo dobrej jakości, idealnie pasują do "Abominacji", przejrzyste, karty dobrze się w nich tasuje, nie sklejają się. Jednym słowem - polecam!

0

KeyForge: Zderzenie Światów - Talia Archonta

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.01.2020

Jeszcze więcej kart i więcej umiejętności! Nowe talie dodatkowo możemy zakupić w wersji "Deluxe" (z kompletem znaczników dla 1 gracza), co jest dość dobrym rozwiązaniem, aby wyposażyć się w żetony. Na plus również "polskie" nazwy talii, być może, przy odrobinie szczęścia - uda nam się trafić swojego imiennika ;)

0

Betrayal at House on the Hill

dodano: 08.01.2020

Gra bardzo ciekawa i regrywalna - nigdy nie wiemy, co akurat nam się trafi i który scenariusz "wejdzie w życie". Wymaga od wszystkich uczestników dobrej znajomości języka angielskiego, bez tego dość mocno traci na klimacie, a to jest jeden z jej głównych atutów. Jeżeli chodzi o samo wykonanie - grafiki są przyjemne dla oka, klimatyczne, podobnie z opisami na kartach, czy dostępnymi scenariuszami. Wypraska dobrze zaprojektowana, mieści bezproblemowo wszystkie elementy gry.

0

T.I.M.E Stories: Światło wiary

dodano: 07.01.2020

Aby nie zdradzać żadnych szczegółów dotyczących fabuły, skupię się na wykonaniu/grywalności scenariusza. Ilustracje są na bardzo wysokim poziomie i świetnie wprowadzają w klimat, jeśli dodamy do tego jeszcze odpowiednią muzykę w tle, będzie idealnie 😉 Teksty na kartach, mimo kilku literówek w polskim wydaniu również bardzo pozytywnie wpływają na immersję. Jeżeli chodzi o grywalność, scenariusz jest zdecydowanie mniej „frustrujący” niż np. „Azyl” - przy odrobinie szczęścia być może uda się go przejść bez konieczności wielokrotnych powtórek „od początku” – scenariusz został podzielony na części, które sprawiają, że łatwiej jest graczom powracać do misji, jeśli ta się nie powiedzie. Zagadki (chociaż tych jest niewiele) wg. mnie trudne i wymagające skupienia/kombinowania. Podsumowując "Światło Wiary" to jeden z lepszych scenariuszy do Time Stories, warto rozegrać go zanim zakupimy „nowsze” dodatki.

0

Labirynt słów

dodano: 03.01.2020

"Labirynt Słów" to niepozorna gra, zamknięta w małym pudełku, o kolorowej, nieco dziecinnej grafice, jednak niech jej wygląd was nie zmyli! Gra jest fantastyczna i co najważniejsze - dość trudna i wymagająca kombinowania! Zabawa z "Labiryntem" jest przednia i daje masę frajdy, według mnie to jedna z ciekawszych pozycji imprezowych, jakie znajdziemy obecnie na rynku. Na minus - dołączona klepsydra/ołówki mogły by być lepszej jakości, a prócz tego niektóre hasła nie do końca pasują do swojej kategorii (np. w słowach fantasy "krawiec"). Niemniej jednak grę gorąco polecam, zwłaszcza jeżeli podobali Ci się "Tajniacy" czy "Jednym Słowem", to "Labirynt" zdecydowanie Cię nie rozczaruje.

2

Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 03.01.2020

Gra zachęciła mnie tematyką i wykonaniem. Muszę przyznać, że „Abominacja” jest w moim odczuciu grą po prostu piękną (chociaż tutaj lepiej pasuje słowo: obłędną), a dzięki temu bardzo klimatyczną. Dawno nie trafiłam na euro, które prócz standardowego zbierania punktów i prostej mechaniki worker-placement, oferowałaby „coś” więcej, gdzie to „coś” nie jest fabułą na siłę dołożoną do wstępu instrukcji, a faktycznie dobrze przygotowanym i wciągającym scenariuszem, obecnym w każdym elemencie rozgrywki. Standardowa wersja „Abominacji” jest podzielona na 12 rund, od zwykłych gier euro odróżnia ją fakt, że każda z rund rozpoczyna się wydarzeniem fabularnym, które wpływa na bieżącą (a czasem kolejne) rundy. Wydarzenia bywają różne, w wylosowanych przez nas kartach (12 z 39) częściej trafiały się nam karty „przeszkadzające” w rozgrywce. Sama gra jest dość złożona, jest wiele elementów, o których trzeba pamiętać i musimy podejmować decyzje, które często mają realny wpływ na fabułę i wydarzenia na planszy. Powyższe połączenie wypada naprawdę dobrze i gracze bez nadmiernego wysiłku wczuwają się w klimat XIX-wiecznego Paryża. Sama konstrukcja rozgrywki – naprzemienne umieszczanie pionków na planszy – pozytywnie wpływa na przebieg gry, nie odnosimy wrażenia, że coś się dłuży lub zbyt długo czekamy na turę przeciwnika, na plus również równoczesne rozgrywanie fazy laboratorium. „Abominacja” cierpi jednak z powodu kilku mniej lub bardziej poważnych „wad”: 1) Długość standardowej partii. W opisie znajdujemy informację o 60-120 minutach. Szczerze – nawet przy dwóch graczach długość partii potrafi dojść do 3h i więcej, jeżeli nie pomijamy żadnych wątków fabularnych. Jeśli doliczymy do tego czas potrzebny na przeczytanie/wyjaśnienie zasad to robi się nam z tego gra trwająca ponad 4h. I bynajmniej nie uważam, że jest to czas stracony, bo „Abominacja” naprawdę oferuje kawał dobrej rozrywki, niemniej jednak już teraz powstają warianty skracające czas gry, dostępne na stronie wydawnictwa (wariant Igor) lub w sieci (wariant Prometeusz). Długość rozgrywki jednak nie dla każdego jest wadą (ja nie nudziłam się ani chwili), ale zdaję sobie sprawę, że 4h zamiast opisanych 2h to spora różnica. 2) Plansze laboratoriów – te są według mnie zbyt cienkie, zdarza się również, że niechcący przesuniemy jakiś materiał na planszy i ciężko nam określić jego wcześniejsze położenie. Problem rozwiązałoby pogrubienie planszy graczy i dodanie w niektórych miejscach rantów, które wszystkie materiały trzymałyby w odpowiednim miejscu. Pomysł z obrotowymi znacznikami na duży plus, z tym, że przez fakt, że plansze są zbyt cienkie nie możemy ich poukładać „na płasko” w pudełku i na dłuższą metę zapewne będą się odkształcać. 3) Wypraska, a raczej jej brak – z uwagi na mnogość żetonów, znaczników, kart i pionków - upchnięcie wszystkiego w pudełku (z kartonową wypraską) sprawia trochę trudności. W dodatku bez oddzielnych przegródek na wszystkie elementy i karty, wydłuża się czas rozkładania gry. 4) Znaczniki materiałów – tutaj sprawa jest dość ciekawa. W instrukcji/opisach/planszach mowa o fioletowych znacznikach organów, gdzie w mojej wersji gry są one… niebieskie. Nie wiem czy było to zamierzone, czy jest to zwykła pomyłka jakiegoś „majfrienda”, niemniej jednak ten fakt nieco przeszkadzał w rozgrywce. Zakładam również, że fioletowe znaczniki mogły się bardziej zlewać z brązowymi (zwłaszcza wieczorem), stąd zastąpione zostały niebieskimi. 5) Miejsce. Gra wymaga od nas naprawdę sporo miejsca na stole, same plansze laboratoriów są dość duże (wielkość pudełka do gry), nie mówiąc już o tym, że obok planszy powinniśmy przechowywać kilka stosów kart, znaczniki materiałów, monety itp. 5) Kości – to chyba najbardziej frustrujący element gry, który wprowadza bardzo dużą (a według mnie trochę zbędną) losowość. Mimo powyższych wad, gra bardzo mnie wciągnęła i w pełni spełniła moje oczekiwania co do tej pozycji. Warta każdej wydanej złotówki :)

2

Szeryf z Nottingham - Szeryf pierwszego gracza

dodano: 31.12.2019

Szkoda, że figurki nie znajdziemy w standardowej wersji gry (bądź jako bonus do zakupu drugiego wydania itp.). W wersji niepomalowanej szeryf traci jednak urok i lepiej zastąpić go kartonowym znacznikiem. Samo wykonanie figurki szczegółowe, jedyny minus - wyginająca się końcówka miecza.

0

Dziennik 29: Interaktywna gra książkowa

dodano: 31.12.2019

Szkoda, że Dziennik 29 nie trzyma się zarysowanego na początku wątku fabularnego, przechodzimy po prostu kolejne kartki i zagadki, często natrafiając na puste strony, które można by było wykorzystać na rozwój fabuły. Prócz tego, sporym minusem jest wymagany do rozgrywki dostęp do Internetu. Niektóre zagadki wymagają od nas również posiadania pod ręką drobnych "rekwizytów". Poziom trudności zagadek rośnie, ale kilka z nich wydaje mi się trochę nielogicznych lub w jakiś sposób naciąganych. Pozycję polecam wyłącznie fanom łamigłówek. Jeśli liczysz na ciekawy wątek fabularny - będziesz bardzo rozczarowany.

2

Szeryf z Nottingham

dodano: 31.12.2019

Szeryf z Nottingham to gra blefu, gdzie sercem rozgrywki są interakcje między graczami, a tych warto mieć przynajmniej 4. W trzy osoby gra działa nieco słabiej, ale nadal przyzwoicie. Przy dobrej ekipie "Szeryf" wywołuje masę emocji i daje dużo frajdy. Zasady gry wyjaśnisz każdemu w zaledwie kilka minut, sama rozgrywka z kolei, dzięki ciągłej zmianie szeryfa - nie dłuży się i jest dynamiczna. Potasowanie wszystkich kart sprawia trochę trudności (jest ich baaaardzo dużo), dodatkowo na minus brak nazw postaci na planszetkach bohaterów i "torby" na towary, które czasem jest ciężko odpiąć. Zdecydowanie zaopatrzę się w dodatek :)

1

Sen

dodano: 31.12.2019

Niepozorne, niewielkie pudełko, które bardzo pozytywnie zaskakuje! Sen to gra prosta w założeniach, ale wciągająca i wywołująca dodatkowo syndrom "jeszcze jednej partii". W pudełku znajdziemy instrukcję, notes do punktacji i 54 karty. Ilustracje na kartach są dosłownie "fantastyczne" i dixitopodobne (mimo, że sama rozgrywka z "Dixitem" ma niewiele wspólnego). Zasady można wytłumaczyć w minutę, a w grze pojawia się negatywna interakcja, chociaż kart z dodatkowymi umiejętnościami jest stosunkowo mało (co właściwie można uznać za jedyny minus tek pozycji). W "Śnie" ćwiczymy przede wszystkim pamięć i umiejętność blefu ;) Rozgrywka jest szybka i przyjemna (zarówno na 2, 3, jak i 4 osoby). Karty warto zakoszulkować, ze standardowymi koszulkami bezproblemowo mieszczą się do pudełka. Patrząc na cenę i ilość frajdy, jaką oferuje "Sen" jest to produkt zdecydowanie warty zakupu, który zajął na naszej półce stałe miejsce i do którego regularnie wracamy.

0

Niedźwiedzie vs Bobasy

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 31.12.2019

Mam wrażenie, że grze jednak czegoś brakuje - humor, owszem jest przyjemny (zwłaszcza dla oka), ale dość specyficzny. Poza tym gra jest bardzo prosta i we znaki daje się losowość - na dwie osoby raczej przeciętna, lepiej działa w większej grupie. Polecam wyłącznie zagorzałym fanom "Eksplodujących Kotków" (i ewentualnie puszystych pudełek), inni gracze będą się przy "Bobasach" zwyczajnie nudzić.

0

Odjechane Jednorożce

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2019

Niewielka gra z jednorożcami, która skradła moje serce od samego początku :) Pomijając fakt, że zawiera całą masę, uroczych, jednorogich stworzeń, sama gra jest bardzo "przyjemna" i pełna tego, czego brakowało mi np. w "Eksplodujących Kotkach" - negatywnej interakcji! Jeżeli lubisz przeszkadzać przeciwnikom i nie obchodzi Cię rozpad związku, przyjaźni, czy zerwanie kontaktów ze znajomymi - koniecznie zakup "Odjechane Jednorożce". Rozgrywka przypomina mi nieco "Munchkina", jednak z tą różnicą, że operujemy słodkimi jednorożkami, kiciorożcami i tym podobnymi, a dodatkowo - gra nie trwa 12 godzin, a zaledwie 20-60 minut - w zależności od ilości graczy. Warto również zaznaczyć, że polskie tłumaczenie jest bardzo dobre i zabawne (chociaż tutaj znajdą się sceptycy). Wyczekuję z nieukrywaną niecierpliwością polskiego wydania dodatków ;)

0

Bąbelsy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 19.12.2019

Bąbelsy to gra przeniesiona dosłownie z ekranu komputera (bądź telefonu) na planszę. Muszę przyznać, że byłam początkowo trochę sceptyczna wobec tej pozycji, ale sprawdza się wyśmienicie. Wbrew pozorom gra wcale nie jest taka łatwa i wymaga trochę kombinowania ;) Dla młodszych graczy opanowanie umiejętności różnokolorowych bąbelsów może na początku sprawiać trudności, ale po kilku rozgrywkach ten problem mija. Dodatkowo, dla ułatwienia - rozrysowano "umiejki" wewnątrz pudełka. Sama gra wykonana solidnie, plansza gruba i dwustronna, żetony kolorowe i przyjemne dla oka, solidne, również wykonane z grubszego kartonu. Polecam przede wszystkim młodszym graczom.

3

Bananagrams

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 04.12.2019

Banangrams to uproszczony scrabble, gdzie mamy do dyspozycji więcej liter i nie ogranicza nas plansza. Gra jest niewielka, bananowy piórnik można zabrać ze sobą w podróż. Jest to pozycja sympatyczna i przyjemna, dla graczy zarówno młodszych, jak i starszych. Płytki liter są estetyczne i solidne, piórnik z uwagi na kolor, może się brudzić. Dla fanów gier słownych (i krzyżówek) - jak znalazł ;)

0

Battlestar Galactica - Gra planszowa

dodano: 14.11.2019

Pierwszą partię w „Battlestar Galactica” rozegrałam jeszcze zanim obejrzałam serial – gra była ciekawa, z motywem zdrajcy, już wtedy rozgrywka wywoływała wiele emocji, jednak dopiero po seansie gra nabiera głębi, a losy bohaterów stają się niezwykle bliskie graczom. Mimo faktu, iż „Battelstar” wymaga dość żmudnego tłumaczenia zasad, warty jest tego poświęcenia jak żadna inna gra. Jeśli uda nam się zebrać kilkuosobowe grono osób, które znają serial, to sama rozgrywka wchodzi na zupełnie inny poziom. Wszystkie elementy są niezwykle klimatyczne, dobrze wykonane, mimo wielu rozgrywek, zarówno karty, jak i plansza nie wykazują znaczących oznak zużycia. Za jedyną wadę tej produkcji można uznać czas potrzebny na wyjaśnienie zasad (bez dobrego ich zrozumienia rozgrywka może stracić na wartość, zwłaszcza jeśli „nowy” gracz okaże się Cylonem). Poza tym – produkt idealny! 12/10 ;)

1

List miłosny (edycja premium)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 12.11.2019

List Miłosny to szybka gra blefu, gdzie przy odrobinie szczęścia być może uda nam się zwyciężyć w walce o uczucia księżniczki. Gra różni się nieco od edycji rozszerzonej, karty zostały zmniejszone do rozmiaru klasycznej gry karcianej, grafiki są według mnie ładniejsze oraz ogromny plus tej wersji - obecność żetonów przychylności, których bardzo brakowało nam w edycji rozszerzonej. Całość można zapakować w niewielką sakiewkę i zabrać ze sobą wszędzie. Jeśli karty zakoszulkujemy ich wyjmowane z woreczka jest nieco kłopotliwe, ale nadal możliwe. Samo wykonanie zasługuje jednak na duży plus. Gra idealna na szybką partię jako przerywnik do większych tytułów.

4

Gamegenic: KeyForge - Vault Blue Premium Deck Box

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.11.2019

Produkt od Gamegenic od czasów krótkich filmów z wizualizacją Vault'a robił na mnie wrażenie. Trochę sceptycznie jednak podchodzi się do tego typu wizualizacji, gdyż zazwyczaj naginają rzeczywistość na korzyść producenta. W tym jednak przypadku już od momentu wzięcia pudełka z Vault'em do ręki mamy poczucie, iż jest to produkt premium. Unboxing jedynie utwierdza nas w przekonaniu, że to co obiecywały prezentacje, faktycznie zostało wykonane na wysokim poziomie. Materiał określany jako "Nexofyber" jest bardzo przyjemny w dotyku, przypomina nieco zamsz. Każda krawędź pudełka jest obszyta, ścianki są grube i solidne, dobrze chronią zawartość Vault'a. Wewnątrz wszystkie warianty kolorystyczne pudełek wyłożone są miękkim, szarym materiałem. Tacka na żetony posiada piankowe wypełnienia, które dobrze pasują do standardowych żetonów kluczy z "Zewu Archontów" (klucze z "Czasu Wstąpienia" są za małe) chociaż żetony obrażeń i aemberu trzeba trochę poukładać, aby zmieściły się bezproblemowo w środku. Piankowe wypełnienia można wyciągnąć i dzięki temu mamy do dyspozycji większą pojemność na znaczniki itp. Jeżeli chodzi o same karty - przegródki mieszczą bezproblemowo 3 talie w koszulkach CCG Rebel Premium Long i oczywiście możemy zmieścić tam również standardowy, kartonowy licznik łańcuchów, wtedy wszystko jest dopasowane, talie nie są wciskane na siłę, ale też nie przesuwają się wewnątrz. Pudełko zamykane jest na dwa mocne magnesy (tutaj mam trochę wrażenie, że z czasem w miejscach magnesów materiał może ulec przetarciu), a klapka posiada wycięcie na metalowy klucz, który znajduje się na przedniej ściance, a którego zadaniem jest zapobieganie otwarciu się pudełka i przesuwaniu się klapki. Poza tym Vault ozdobiono logiem Keyforge, symbolem klucza oraz oczywiście subtelnym logo producenta. Drobny minus jest taki, że jeżeli niechcący wsuniemy tackę na żetony stroną bez wycięcia do zewnątrz, nieco ciężko jest ją wyjąć, bo dopasowana jest idealnie 😜 Produkt gorąco polecam, mimo dość wysokiej ceny jest to świetny gadżet do przechowywania najlepszych talii, szkoda jedynie, że pudełko nie jest większe, ideałem było by 5 talii.

2

Gamegenic: KeyForge - Vault Red Premium Deck Box

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.11.2019

Produkt od Gamegenic od czasów krótkich filmów z wizualizacją Vault'a robił na mnie wrażenie. Trochę sceptycznie jednak podchodzi się do tego typu wizualizacji, gdyż zazwyczaj naginają rzeczywistość na korzyść producenta. W tym jednak przypadku już od momentu wzięcia pudełka z Vault'em do ręki mamy poczucie, iż jest to produkt premium. Unboxing jedynie utwierdza nas w przekonaniu, że to co obiecywały prezentacje, faktycznie zostało wykonane na wysokim poziomie. Materiał określany jako "Nexofyber" jest bardzo przyjemny w dotyku, przypomina nieco zamsz. Każda krawędź pudełka jest obszyta, ścianki są grube i solidne, dobrze chronią zawartość Vault'a. Wewnątrz wszystkie warianty kolorystyczne pudełek wyłożone są miękkim, szarym materiałem. Tacka na żetony posiada piankowe wypełnienia, które dobrze pasują do standardowych żetonów kluczy z "Zewu Archontów" (klucze z "Czasu Wstąpienia" są za małe) chociaż żetony obrażeń i aemberu trzeba trochę poukładać, aby zmieściły się bezproblemowo w środku. Piankowe wypełnienia można wyciągnąć i dzięki temu mamy do dyspozycji większą pojemność na znaczniki itp. Jeżeli chodzi o same karty - przegródki mieszczą bezproblemowo 3 talie w koszulkach CCG Rebel Premium Long i oczywiście możemy zmieścić tam również standardowy, kartonowy licznik łańcuchów, wtedy wszystko jest dopasowane, talie nie są wciskane na siłę, ale też nie przesuwają się wewnątrz. Pudełko zamykane jest na dwa mocne magnesy (tutaj mam trochę wrażenie, że z czasem w miejscach magnesów materiał może ulec przetarciu), a klapka posiada wycięcie na metalowy klucz, który znajduje się na przedniej ściance, a którego zadaniem jest zapobieganie otwarciu się pudełka i przesuwaniu się klapki. Poza tym Vault ozdobiono logiem Keyforge, symbolem klucza oraz oczywiście subtelnym logo producenta. Drobny minus jest taki, że jeżeli niechcący wsuniemy tackę na żetony stroną bez wycięcia do zewnątrz, nieco ciężko jest ją wyjąć, bo dopasowana jest idealnie 😜 Produkt gorąco polecam, mimo dość wysokiej ceny jest to świetny gadżet do przechowywania najlepszych talii, szkoda jedynie, że pudełko nie jest większe, ideałem było by 5 talii.

1

Nagaraja

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 12.11.2019

Nagaraja to gra o dość nieskomplikowanych zasadach, która oferuje przy tym sporo przyjemnej, dwuosobowej rozrywki. Innowacyjne rozwiązanie z wykorzystaniem "kolumn przeznaczenia" jest urzekające, chociaż nie do końca wygodnie jest rzucać kolumnami, zwłaszcza jeśli rozgrywkę prowadzimy na twardym podłożu. Niemniej jednak "kolumny przeznaczenia" zasługują na duży plus, są świetnie wykonane i unikalne w swej prostocie. Do samego końca nie da się przewidzieć wyniku gry, wszystko zależy od wylosowanych kart i tego, w jaki sposób je wykorzystamy. Na uwagę zasługuje również fakt, że "Nagaraja" jest grą faktycznie niezależną językowo - wewnątrz znajdziemy instrukcję w kilku językach, podobnie jest z opisami na pudełku, elementy gry zaś pozbawione są jakichkolwiek tekstów, opatrzone są jedynie symbolami, zatem gra może stanowić dobry prezent dla graczy innej narodowości. Doliczając do tego bardzo dobrze wykonaną wypraskę, estetyczne karty, plansze graczy oraz żetony relikwii - jest to dla mnie po prostu dobry, solidny produkt :)

1

Pandemic Legacy: Sezon 1 (edycja niebieska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.11.2019

Pandemic to moja pierwsza gra typu "legacy". Z pozoru plansza i elementy gry wyglądają niemal tak samo jak zawartość standardowego "Pandemica", jednak oferowana przez grę treść kryje się właśnie w drobnych zmianach, które w czasie rozgrywki dają całą masę frajdy. Muszę przyznać, że dawno nie spędziłam tyłu godzin przy grze planszowej, gdzie w dodatku nie odczuwałabym znużenia przy kolejnej partii. Tę grę po prostu chce się grać, jest angażująca, wymaga myślenia i podejmowania odpowiednich decyzji, a do tego wciąga (jak ktoś niżej już wspomniał) jak dobry film/serial i człowiek wpada w "syndrom jeszcze jednego odcinka", albo raczej "jeszcze jednej partii". Generalnie w teorii jest to gra jednorazowa, jednak ta "jednorazowość" to przynajmniej kilkanaście godzin solidnej i trzymającej w napięciu rozgrywki, nie bez powodu gra utrzymuje drugą pozycję w rangingu BGG. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o minusach: 1)instrukcja - w wielu miejscach napisana niejednoznacznie, a na dodatek zawiera sporo błędów językowych. Jeżeli nie mamy pewności co do jakiejś zasady - lepiej zajrzeć do wersji w języku angielskim. Według mnie dodatkowo instrukcja nie wspiera niestety "nowych" graczy. Jeżeli ktoś zaczyna swoją przygodę z Pandemic właśnie od wersji Legacy to dodatkowo warto zapoznać się jeszcze z instrukcją podstawowego Pandemica. 2) naklejki - samo założenie jest dobre i na nim właśnie polega przewaga wersji legacy, jednak gorzej z wykonaniem, niektóre naklejki po prostu samoczynnie się odklejają, a niektóre były nawet źle docięte (chodzi konkretnie o wycięcie z naklejki elementu, który wycięty być nie powinien, ale bez spojlerów :)) 3) niszczenie elementów gry - nie każdemu podoba się ten pomysł, a wystarczyło go zamienić na dodatkową przegródkę/skrytkę w wyprasce na trwale odrzucone elementy. 4) elementy gry i jakość ich wykonania - karty dość mocno niszczą się podczas tasowania. I bynajmniej nie chodzi o to, że trzeba je koszulkować, bo to w końcu gra "jednorazowa", jednak głupio, gdy na rewersie karty zrobi się zadzior, który pozwala zidentyfikować konkretną kartę w talii. Może szczegół, jednak dla mnie istotny, zwłaszcza że gra nie należy do najtańszych. Podsumowując, pomimo wspomnianych wyżej minusów - Pandemic Legacy sezon 1 to absolutnie jedna z najlepszych gier planszowych w jakie przyszło mi zagrać do tej pory.

2

Koszulki na karty Rebel (63,5x89 mm) "Classic Card Game Longsleeve Premium", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.11.2019

Koszulki w standardzie premium, które w moim przypadku idealnie sprawdziły się do Keyforege (co ciekawe karty do Keyforge są około 1mm dłuższe niż standardowe karty w rozmiarze CCG, dlatego koszulki 'Long' to najlepsze rozwiązanie). W przypadku innych gier, karta w tej koszulce niekoniecznie zmieści się w wyprasce (np. Nagaraja, Kowale Losu, Seasons).

1

Implodujące Kotki

dodano: 23.10.2019

Chyba jeden z niewielu dodatków, gdzie zawartość jest niewspółmierna do dość wysokiej ceny (ok. 45zł). W zestawie znajdziemy tylko 20 dodatkowych kart i wspomniany w opisie "kołnierz wstydu". Na minus przemawia również forma wydania dodatku - wielkie, tekturowe pudełko, wykonane z cienkiego kartonu (nie da się go po prostu nie pogiąć, nawet przy otwieraniu karton się wygina). Instrukcja dodatku, mimo wielkiego pudełka, została pozaginana w kostkę, czego osobiście nie cierpię w grach - nie wiem, czemu nie skuszono się chociażby na dopasowanie wielkości instrukcji do podstawowej wersji gry. Pomimo faktu, że "kotki" lubię i odpowiada mi ten humor - sposób wydania tego dodatku oraz zawartość nie są warte takiej kwoty.

1

Jaipur

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 28.09.2019

Przyjemna i szybka gra dla dwojga, zasady bardzo proste, ale mimo tego gra wymaga odrobiny kombinowania. Graficznie w porządku, dla mnie osobiście bez większych rewelacji. Sama jakość wykonania gry zasługuje jednak na duży plus, wypraska wewnątrz pudełka idealnie dopasowana do kart i żetonów, zrobiona z grubszego plastiku i z wytłoczonym logo. Kart nie można co prawda zakoszulkować z uwagi na fakt, że nie mieszczą się wtedy w pudełku, ale są porządnie wykonane i nie niszczą się podczas rozgrywki. Prostota tej gry sprawia, że można spokojnie grać w nią z kimkolwiek, z drugiej zaś strony zaawansowanych graczy raczej nie zachwyci, ale na partię z rodzicami jak znalazł ;)

5

Cat Stax (edycja polska)

dodano: 26.09.2019

Gra logiczna, w której czasem trzeba nieźle się nakombinować, aby rozwiązać konkretne zadanie, cieszy zwłaszcza wtedy, kiedy nasze rozwiązanie okaże się inne, niż zaprezentowane na karcie 😉. Jakość gry w porządku, koty zamknięte są w solidnym, plastikowym pudełku. Same koty mogłyby być odrobinę lepiej wykonane za tę cenę, ale to moja subiektywna opinia. Czekam z niecierpliwością na polskie wydanie „psiego” odpowiednika, czyli „Dog Pile” .

3

Koszulki na karty Rebel (63,5x88 mm) "Classic Card Game Premium", 100 sztuk

dodano: 26.09.2019

Koszulki, których używam najczęściej i mam zakupionych już kilkadziesiąt paczek. Koszulki dobrej jakości, ale... No właśnie. Średnio na 10 zakupionych paczek zdarzają się 3, w których koszulki są za krótkie, a chyba nie ma nic bardziej wkurzającego niż karta wystająca około 1mm za koszulkę lub w najlepszym wypadku kończąca się równo z koszulką. Ciężko mi określić, czy to wadliwa partia, czy większy problem (za „krótkie” koszulki były zakupione w wielu różnych miejscach, w tym w sklepie stacjonarnym Rebel). Dodatkowo zdarzyły się nierówno zgrzane koszulki – na krótszej krawędzi – co przyczynia się do faktu, że karta wystaje z koszulki. Ten sam problem pojawił się ostatnio w koszulkach CCG o standardowej grubości.

3

KeyForge: Zew Archontów - Talia Archonta

dodano: 25.09.2019

Nigdy nie wiesz czego dostarczy Ci nowa talia, udało mi się trafić nawet na "Wściekłą Kierowniczkę" :D Dla osób, które nie lubią wydawania miliona złotych na karty MTG, pojedyncza talia Keyfogre może być idealnym rozwiązaniem (chociaż ostrzegam, zwykle na jednej się nie kończy!).

1

A kysz!

dodano: 25.09.2019

Banalnie prosta, zilustrowana pastelowymi kolorami gra, w której straszymy zwierzaki. Tytuł przeznaczony głównie dla młodszych graczy. Kartonik na grę jest cienki i szybko się niszczy, karty w standardowym rozmiarze ccg, w pudełku znajdziemy 40 różnokolorowych kart oraz instrukcję. „A kysz!” to przede wszystkim szybka i przyjemna gra familijna, starsi gracze szybko się nią znudzą.

1

Zapraszamy ponownie do podziemi

dodano: 25.09.2019

Nowe postaci, potwory i dodatek w postaci planszy punktów życia i drewnianego znacznika, poza tym gra nie różni się wykonaniem (ani wielkością) od swojej poprzedniczki. Estetyczna, solidnie wykonana, w rozgrywce szybka i przyjemna, można ją również łączyć z poprzednią wersją. Polecam!

1

Zapraszamy do Podziemi

dodano: 25.09.2019

W skrócie: „Zbierasz” ekwipunek i wyruszasz na potwory, być może nawet uda Ci się przeżyć! Prosta, szybka i ładnie wykonana gra. Kafelki ekwipunku z lakierem selektywnym, grube i wytrzymałe. Grafiki cieszą oko, są trochę bajkowe, zatem gra odpowiednia jest również dla młodszych. Sama rozgrywka odpowiednia dla dwóch graczy (im większa ilość graczy, tym większa „niepewność” co czyha w na nas w podziemiach). Pudełko maksymalnie kompaktowe i estetyczne. Za tę cenę produkt warty uwagi.

1

KeyForge: Czas Wstąpienia - Talia Archonta

dodano: 25.09.2019

Nowe karty, nowe mechaniki, nowe combosy ;) Z Keyforge jest taki problem, że nigdy nie kończy się na jednej talii. Dodatek zawiera zarówno karty z podstawki, jak i zupełnie nowe karty, nie wiemy jednak nigdy na co akurat trafimy.

2

Via Nebula

dodano: 24.09.2019

Nieskomplikowana, przyjemna dla oka gra ekonomiczna. Zawartość bogata - mnóstwo drewnianych znaczników zasobów, budynków i kartonowych kafli/znaczników i karty z bardzo estetycznymi, bajkowymi ilustracjami. Plansza gruba i duża, wymaga sporo miejsca na stole. Planszetki postaci dosyć cienkie, dwustronne - odpowiednio dla gry dwu- lub trzy-czteroosobowej. Sama rozgrywka w miarę szybka, nie wydłuża się, zasady również nie są trudne do wyjaśnienia, chociaż wymagają pewnej wprawy. Jest to produkt bez rewelacji, ale absolutnie nie rozczarowujący, sprawdzi się dla młodszych i mniej zaawansowanych graczy.

1

Pory roku: Ścieżka Przeznaczenia

dodano: 24.09.2019

Jeszcze więcej kart czarów, więcej umiejętności specjalnych oraz zestaw zupełnie nowych, zachwycających kart! Dodatek wprowadza także wyjątkową czarną kość "przeznaczenia" i nowe znaczniki. W tej cenie dodatek oferuje bardzo bogatą zawartość, zdecydowanie warty zakupu.

1

Pory roku: Zaczarowane Królestwo

dodano: 24.09.2019

Dodatek wprowadzający do gry nowe, jak zwykle pięknie zilustrowane karty, ciekawą mechanikę dodatkowych umiejętności, kart czarów, wpływających na całą rozgrywkę oraz usprawnienia w postaci kafli zaczarowanego Grymuaru i znacznika pierwszego gracza. Obowiązkowa pozycja dla każdego fana „Seasons”.

1

Pory roku (Seasons)

dodano: 24.09.2019

Zacznijmy może od wykonania „Seasons”, a to jest dosłownie bajeczne – kolorowe, baśniowe ilustracje, wyjątkowe kości do gry, estetyczne i klimatyczne znaczniki zasobów oraz plansze bohaterów/pór roku - to wszystko sprawia, że wizualnie gra przyciąga wzrok. Sama rozgrywka wymaga od nas dość dobrej znajomości kart, aby odpowiednio zaplanować swoją taktykę w momencie ich dobierania. Zasady gry, mimo, iż na pozór wydają się skomplikowane, już po jednej/dwóch partiach nie sprawiają większych trudności. Sama gra w wersji dwuosobowej sprawdza się wyśmienicie, oczekiwanie na swoją turę nie przeciąga się, a kości pór roku wprowadzają element losowości i przeciwnik zawsze może nam pokrzyżować szyki (nawet zupełnie nieświadomie). Do tytułu wracamy regularnie, jeżeli podstawka przypadła Ci do gustu i znasz już „Seasons” lepiej niż własną kieszeń to warto zainwestować w dodatki, które wprowadzają całą masę nowych kart do gry. Jako najistotniejsze wady wymieniłabym: wycierające się znaczniki zasobów; niektóre karty wymagają zbalansowania; nie każdemu przypadnie do gustu kolorowe, baśniowe wykonanie gry; może się dłużyć na więcej niż 2 osoby; dla zaawansowanych graczy gra może się okazać zbyt prosta. Warto również wspomnieć, że karton "Seasons" jest solidny, a dobrze zaprojektowana wypraska pozwala na wygodne przechowywanie elementów i szybkie rozkładanie gry.

1

Gejsze

dodano: 24.09.2019

Jedna z moich ulubionych dwuosobówek, pięknie wydana, prosta w założeniu i pobudzająca szare komórki do działania. Kompaktowe i estetyczne pudełko można zabrać ze sobą w podróż, a sama gra się nie nudzi, mimo rozegrania kilkunastu partii. Kilka kart, kilka żetonów, a mnóstwo frajdy. „Must have” wśród gier dla dwojga.

2

Muza

dodano: 24.09.2019

Muza to ciekawa wariacja Dixita, z tą różnicą, że można w nią grać w zaledwie dwie osoby oraz rodzaj „skojarzenia” narzuca nam wylosowana karta „inspiracji”. Pudełko z grubego kartonu, posiada złocenia, podobnie jak instrukcja, dlatego zwraca uwagę na półce. Karty są bardzo estetyczne i dobrze zaprojektowane, rozmiar kart arcydzieł jest identyczny jak kart w Dixit czy Mysterium (zasadniczo istnieje możliwość wykorzystania tych kart w innej grze). Ilustracje są miejscami zachwycające. Polecam przede wszystkim fanom Dixit – z pewnością się nie rozczarują.

2

Fruit Ninja (edycja polska)

dodano: 24.09.2019

Prosta i kolorowa karcianka w stylu Jungle Speed. Wymaga od nas zręczności, aby w odpowiednim momencie złapać za "rękojeść samurajskiego miecza" (a przy tym można kogoś poturbować, zwłaszcza jeżeli mamy długie paznokcie :D). Jeżeli nie cierpisz planszowych zręcznościówek/gier na spostrzegawczość to omijaj Fruit Ninja szerokim łukiem.

1

Serce Smoka

dodano: 24.09.2019

Przyjmena gra dwuosobowa, grafiki są w porządku (chociaż mnie osobiście nie zachwycają aż tak bardzo), na plus figurka smoka w zestawie. Rozgrywka nie zajmuje zbyt dużo czasu, a same zasady nie są skomplikowane. Jeżeli chodzi o wykonanie - karty wycierają się na brzegach od tasowania, więc dobrym pomysłem jest ich zakoszulkowanie.

1

Tajniacy Bez Cenzury

dodano: 24.09.2019

Świetna jako dodatek do zwykłych "Tajniaków", bądź wersji "Duet" (karty można mieszać). Sama gra w sobie również w porządku, zwłaszcza, że wiele haseł wywołuje te same skojarzenia, przez co jest znacznie trudniej, niż w klasycznej wersji. Na dłuższą metę może się jednak nudzić, ale jako imprezowy „dodatek” pasuje jak ulał. Wśród gier określanych mianem „Bez cenzury” ta pozycja zdecydowanie zasługuje na uwagę. Polecam!

2

5 Sekund: Bez cenzury

dodano: 24.09.2019

Zakup z czystej ciekawości, niestety pytania powielają się (w trochę innej formie, ale jednak). Po kilku turach tytuł jest męczący i przestaje bawić (o ile w ogóle kogokolwiek bawiły te pytania i niezbyt wyszukany humor). W porównaniu do wersji podstawowej „Bez cenzury” jest dużo gorsze i szybko się nudzi.

1

Loża Szyderców Black

dodano: 24.09.2019

Gra o bardzo specyficznym (momentami czarnym jak smoła) typie humoru, niektóre pytania/odpowiedzi się ze sobą nie zgrywają (niestety, język polski jest tutaj dużo mniej plastyczny niż angielski). Samo wykonanie w porządku, pudełko nie jest duże, można spokojnie wrzucić grę do torebki. Generalnie zdecydowanie lepiej wypada angielska wersja.

1

10 minut

dodano: 24.09.2019

Grę zakupiłam pod wpływem chwilowego impulsu, gdyż graficznie wydawała się podobna do "Cienie: Amsterdam". W pudełku znajdziemy kafle terenu oraz kafle i znaczniki postaci. Zasady gry są bardzo proste, a z uwagi na tematykę (płatni zabójcy) powinna być oznaczona wyższą kategorią wiekową. Generalnie jak sama nazwa wskazuje – gra jest szybka, z początku bardzo łatwo o błędy, dlatego wymaga pewnej wprawy, niemniej jednak jest to pozycja z ciekawym pomysłem i dużym potencjałem. Sporo jednak zależy od początkowego ułożenia planszy i postaci, niemniej jednak wymaga myślenia, aby nie dać się zdemaskować.

1

Tajniacy

dodano: 24.09.2019

Tajniacy to dla mnie idealna gra drużynowa, najlepiej sprawdza się w gronie 6-8 osób. W zestawie mnóstwo różnorodnych haseł, co sprawia, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna. Tajniacy to dla mnie taki słowny Dixit. Zasady bardzo proste, a mimo swojej prostoty gra daje mnóstwo frajdy. Wykonanie w porządku, chociaż w pudełku wszystko trochę „lata”. Karty niewielkie, ale b. czytelne. Polecam jako przyjemny i szybki przerywnik między większymi tytułami.

10

EGO: Love

dodano: 23.09.2019

Ego Love zupełnie nie trafiło w nasze gusta, rozegraliśmy może dwie partie, przejrzeliśmy karty i okazuje się, że wiele pytań jest po porostu źle skonstruowanych, a niektóre (delikatnie mówiąc) są żenujące. Nie sprawdziła się ani w większej grupie, ani w dwie osoby. Samo wykonanie gry w porządku, bez rewelacji, graficznie i estetycznie - nie zachwyca. Co odróżnia tę wersję od zwykłego „Ego” (prócz pytań) to znaczniki w kształcie serduszek. Żetony głosowania według mnie nie pasują do ogólnej zawartości gry.

1

ICECOOL (edycja polska)

dodano: 23.09.2019

Innowacyjna gra "w kapsle", tylko tym razem zastąpiły je pingwiny. Produkcja przeznaczona raczej dla młodszych graczy, sprawdza się idealnie jako gra familijna. Elementy dobrze wykonane, pionki ciężkie i solidne (niefortunne „pstryknięcie” pingwina może naprawdę zaboleć!), sam pomysł ze zbudowaniem planszy z pudełek również niespotykany. Generalnie IceCool, mimo iż rozgrywa się na planszy, to jednak jest to gra typowo zręcznościowa – dla fanów tego typu gier - must have.

2

Dixit 7: Wizje

dodano: 23.09.2019

Wyjątkowy dodatek do Dixit/Dixit: Odyseja, zawierający złocone karty. Dodatkowo ilustracje w tym dodatku są absolutnie fenomenalne, a w wielu miejscach zabawne i nawiązujące do czasów współczesnych (karta z dinozaurem robiącym selfie to must have :D) Jako fan(atyk) Dixit’a polecam gorąco, jest to jeden z najpiękniejszych dodatków wydanych do tej pory.

1

Kotobirynt

dodano: 23.09.2019

Gra z kociakami w tle, w której naszym zadaniem jest doprowadzenie zagubionych kotów do opiekuna. Zasady do wyjaśnienia w minutę, sama gra wymaga jednak wytężania szarych komórek, aby odpowiednio zaplanować swoje ruchy. Z uwagi na oprawę graficzną polecam raczej młodszym graczom, sprawdza się jako przyjemna i szybka gra familijna.

1

List Miłosny (edycja rozszerzona)

dodano: 23.09.2019

Błyskawiczna i przyjemna gra, w której wiele zależy od szczęścia, ale jeszcze więcej od dobrego blefu. Z uwagi na gabaryty (wielkość talii kart tarota) grę możemy zabrać ze sobą wszędzie. Zasady gry do wyjaśnienia w dosłownie 3 minuty, a do tego czytelne karty pomocy dla graczy. Przy większej ilości graczy warto się zaopatrzyć w „znaczniki” uznania, aby łatwiej orientować się, który z graczy jest bliższy zwycięstwa.

1

Pandemic 10th Anniversary (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.09.2019

To jest pudełko, które bierzesz w ręce i mówisz "wow". Ciężka i masywna walizka skrywa „Pandemica” w ciekawej odsłonie. Figurki cieniowane, klimatyczne, szczegółowe, drewniane znaczniki, gruba plansza, plastikowe szalki petriego, inny styl kart – to wszystko czyni jubileuszowego „Pandemica” wyjątkowym. Wypraska dobrze zaprojektowana, bez problemu mieści wszystkie elementy, a także karty w koszulkach premium. Idealny prezent dla fana tej serii i nie tylko.

2

Strażniczki

dodano: 23.09.2019

Gra pięknie wydana, ale niestety w oczy rzuca się błąd w postaci "chwiwości" na kartach i w instrukcji. Dodatkowo koszulki wymienione w opisie (kraken) nie pasują na karty strażniczek, nie udało mi się na razie dopasować idealnych koszulek na te karty (koszulki Kraken są odrobine za wąskie, karty ciężko w nie włożyć, dodatkowo koszulka jest o około 6mm za długa, więc można je ostatecznie przyciąć). Poza wyżej wymienionymi wadami tytuł warty uwagi, jest to gra blefu o ciekawej oprawie graficznej, z uwagi na styl ilustracji, przeznaczona dla starszych graczy.

1

Karmaka

dodano: 23.09.2019

Pierwsze, co rzuca się w oczy, gdy otwieramy pudełko z grą, to piękna oprawa graficzna tytułu. Karty są stylizowane, grafiki przyciągają uwagę i dodają klimatu. Sama rozgrywka jest najbardziej optymalna na dwie osoby (nie dłuży się). Mechanika gry zostawia duże pole do popisu, wszystko co wykorzystaliśmy, aby zaszkodzić przeciwnikowi, może zostać wykorzystane przeciwko nam w kolejnej turze - z tego też powodu musimy rozważnie planować swoje ruchy. Jeżeli chodzi o samo wykonanie – karty posiadają przyjemną fakturę, pudełko jest nieco duże, można by je zwęzić, w polskiej wersji językowej zabrakło również dopasowanej wypraski, a „medytujące” pionki zastąpiono klasycznymi meplami. Gra zajęła u mnie stałe miejsce na półce w grupie dwuosobowych karcianek.

3

Origami

dodano: 23.09.2019

Przyjemna i prosta gra, nawiązująca (w dość luźny sposób) tematyką do japońskiej sztuki origami – sami zresztą spróbujemy swoich sił, składając znacznik pierwszego gracza. Zasady są proste, do wyjaśnienia w parę minut, trzeba jednak zagrać kilka partii, aby nie mylić „ilości złożeń” i „kosztów zagrania” kart. Dobrze sprawdza się na dwie osoby. Pudełko kompaktowe, grę można wrzucić do torebki i zabrać ją w podróż. Jeżeli chodzi o oprawę graficzną, ta jest prosta, ale przyjemna dla oka. Karty o gładkiej fakturze, zakładam, że będą się wycierać, a zakoszulkowane niechętnie mieszczą się w pudełku (zwłaszcza jeśli użyjemy koszulek premium, wtedy niestety zabraknie miejsca na złożony znacznik pierwszego gracza).

1

Escape Room: Atak na Londyn

dodano: 20.09.2019

Mam do tej gry mieszane uczucia, dla mnie była mało klimatyczna, styl rysunków również mnie nie urzekł, stąd zapewne niska immersyjność tytułu. Jeśli chodzi o samą grę to przede wszystkim jest "jednorazowa", zasadniczo nie ma sensu grania w nią drugi raz. Karty dość duże, o nietypowym rozmiarze, czytelne, Wypraska wewnątrz pudełka, z uwagi na ciężar kart - była pogięta. Poziom trudności zagadek w porządku, wzrasta równomiernie z kolejnymi kartami. Na plus kompaktowość gry – z uwagi na niewielkie pudełko można ją zabrać wszędzie. Mimo wszystko będę testować kolejne tytuły z tej serii.

1

Jednym słowem

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.09.2019

Świetna gra na spotkanie ze znajomymi, do tego innowacyjna z uwagi na zastosowanie mazaków suchościeralnych i plastikowych tabliczek. Zasady do wyjaśnienia w kilka minut, sama gra szybka i dająca mnóstwo frajdy, Z miłą chęcią wraca się do tego tytułu, zajmuje stałe miejsce na półce gier imprezowych. Najlepiej sprawdza się w gronie >=4 osób.

9

Dixit Odyseja

dodano: 20.09.2019

Tym razem Dixit w odsłonie 12-osobowej. Karty bardzo podobne do tych ze standardowego Dixita, pionki są nieco mniejsze, a samo głosowanie odbywa się poprzez umieszczanie plastikowych znaczników w specjalnych kartach - dla mnie osobiście ta opcja jest niewygodna - lepiej sprawdzały się standardowe, numerowane znaczniki. Co do wypraski - pozwoala na przechowywanie łącznie trzech talii kart, niestety - wypraska nie mieści zbyt dobrze kart w koszulkach (o koszulkach Premium nawet nie wspominając), a szkoda.

4

Imago

dodano: 20.09.2019

Kalambury w innym wydaniu, dostarcza bardzo dużo dobrej zabawy, niezależnie od wieku graczy (chociaż niektóre hasła są z kosmosu!). Jedyny minus - karty enigmy szybko brudzą się od palców.

1

Koncept

dodano: 20.09.2019

Gra bardzo przyjemna, zarówno dla młodszych, jak i dla starszych graczy, Z moich obserwacji wynika jedynie, że rzadko kiedy gramy na punkty, raczej wystarcza sama frajda z gry. Na plus plastikowe znaczniki i miseczka do ich przechowywania. Gra prosta, idealna na imprezę.

1

Dixit 3: Podróże

dodano: 20.09.2019

Jeden z moich ulubionych dodatków. według mnie obowiązkowa pozycja dla fanów Dixit.

3

Kwiatki

dodano: 20.09.2019

Gra o bardzo ładnej oprawie graficznej, bardzo prosta, w sam raz na szybką partię ;) Z uwagi na tematykę czesto grywam w nią z... mamą :D

1

Dixit 2: Przygody

dodano: 20.09.2019

Dodatek najbardziej podobny do oryginalnych kart Dixit i Dixit Odyseja, rysunkowy, przyjemny dla oka.

2

Na skrzydłach

dodano: 19.09.2019

Nawet nie sądziłam, że gra tak prosta w założeniach może dać tyle frajdy, ale od początku. Przede wszystkim - elementy są dobrze wykonane, innowacyjny pomysł z wieżą do kości-karmnikiem, dobrej jakości planszetki i karty, a także estetyczne „figurki” jajek. Jedyne do czego mogę się przyczepić to plastikowe pojemniki, które czasem jest ciężko otworzyć, nie wysypując zawartości oraz żetony, które pewnie się dość szybko powycierają. Mnie urzekła jednak przede wszystkim oprawa graficzna, a ta jest bardzo estetyczna i przyjemna dla oka, dodatkowo każda karta „przemyca” ciekawostkę na temat danego gatunku. Dla mnie osobiście - tytuł idealny do rozgrywki dwuosobowej. Cena jest dość wysoka, jak na planszowe standardy, ale zawartość gry jest bogata, począwszy od ponad 200 kart, poprzez drewniane kości i znaczniki, na pojemnikach i specjalnej wyprasce do kart kończąc. Wypraska mieści karty w koszulkach premium, całość wymaga od nas odrobiny kombinowania, aby zmieściła się do pudełka (na szczęście na brzegu pudełka rozrysowano ułożenie elementów 😊). Generalnie ta pozycja nie każdemu się spodoba (dość duża losowość, tematyka ornitologiczna), niemniej jednak warto spróbować. Błyskawicznie wyczerpany pierwszy nakład też o czymś świadczy ;)

9

Dixit

dodano: 19.09.2019

Dixit to jedna z gier, od której praktycznie zaczynałam swoją "planoszową" przygodę. Według mnie to pozycja praktycznie obowiązkowa, Banalnie proste zasady, idealna propozycja dla dzieci, jak i dorosłych. Warto zaopatrzyć się również w dodatki. Karty z podstawowej wersji Dixit będą dla niektórych zbyt dziecinne (są mocno rysunkowe), jednak ten problem rozwiązują wlaśnie dodatki. Na minus - tor punktacji wewnątrz pudełka, pionki bardzo często się na nim wywracają.

8

Dixit 9: Edycja jubileuszowa

dodano: 19.09.2019

Dodatek zawiera karty rysowane przez różnych autorów, co dosyć mocno rzuca się w oczu (grafiki mają różne style, od razu można zauważyć, który z autorów rysował ilustracje do poprzednich dodatków). Karty są jednak bardzo ciekawe, złożone i warto mieć ten dodatek w swojej kolekcji.

2

Siedem

dodano: 19.09.2019

Wykonanie gry oceniam na 5, karty o przyjemnej fakturze, porządne, nie powinny się niszczyć nawet bez koszulek, pudełko z dopasowaną wypraską (mieści karty w koszulkach), niewielkie, można je zabrać wszędzie. Sama gra szybka i przyjemna, zasady do wyjaśnienia w kilka minut. Mimo swojej prostoty wymaga kombinowania, ale sporo zależy też od szczęścia. W sam raz na przerywnik między większymi tytuami, bądź na szybką partię o to, "kto wyniesie śmieci" albo "pozmywa naczynia" :P

1

Sagrada (edycja polska)

dodano: 08.07.2019

Sagrada to innowacyjna gra, gdzie układamy witraże z kolorowych kostek - wydaje się banalne, ale w trakcie gry okazuje się, że wiele czynników może pokrzyżować nasze plany. Mimo prostych zasad wymaga kombinowania i pobudza szare komórki, Odpowiednia również dla młodszych graczy. Na plus - plansze graczy z grubego kartonu, woreczek na kostki, wygodna wypraska. Na minus - znaczniki graczy, służące do liczenia punktów - zwykłe, malutkie, kartonowe (cienkie) żetony - zupełne nieporozumienie, niewygodne i po prostu zbyt drobne. Do liczenia punktów warto zaopatrzyć się w notes ;)

6

Eksplodujące Kotki

dodano: 08.07.2019

Gra bardzo szybka, do wyjaśnienia w kilka minut, grafiki oraz styl opisów kart to dość specyficzny humor - nie każdemu przypadnie do gustu. Mimo wszystko polskie tłumaczenie bardzo mi się podoba, ponieważ zachowało "śmieszność" oryginału, co nie zawsze jest takie łatwe. Na minus - plastikowa wypraska, która nie mieści kart w koszulkach premium (karty wchodzą trochę na siłę, u mnie wypraska pękła na krawędzi). Wystarczyłoby, gdyby przegródki były o 1-2mm szersze i życie byłoby piękniejsze.

6

Tajniacy Duet

dodano: 08.07.2019

"Tajniaków" w wersji dla dwóch osób warto posiadać w swojej kolekcji, karty są uniwersalne, można je zatem wykorzystać w wersji podstawowej, czy "bez cenzury", a przy okazji mamy możliwość grania we dwójkę. Jak dla mnie gra lepiej się sprawdza w większym gronie, niemniej jednak wariant dwuosobowy nie jest "na siłę" i również ma swój urok.

4

Cienie: Amsterdam

dodano: 07.07.2019

Gra o uroczych, rysunkowych grafikach - zasady do wyjaśnienia w kilka minut, grywalna nawet 2-3 osoby (przy użyciu aplikacji mobilnej), przyjemna i lekka dixitopodobna pozycja - najbardziej przypomina mi Tajemnicze Domostwo z uwagi na komunikację za pośrednictwem ilustracji. Na minus: karty, których nie można zakoszulkować oraz nieco za cienkie plansze dzielnic (rozumiem, że te są dopasowane do grubości kart, ale mimo wszystko dodałabym im przynamniej 1mm). Nie każdemu również przypadnie do gustu ten styl ilustracji.

2

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Jesteś dobblem harry