English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dungeons Karty Poziom

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 146 / Listopad 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Schatan

Schatan

Wrocław

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (89)


The Resistance: Avalon

dodano: 27.04.2015

Prosta przyjemna gra imprezowa. Moment otwarcia oczu po sekretnym ujawnieniu części informacji zapewnia wrażenia prawie mistyczne. :P Doskonale zbalansowana ilość postaci wyruszających na wyprawę. Plusem gry oprócz wzajemnego braku zaufania i sporej dozy blefu jest duża ilość graczy. Nie jest to gra na całą noc, ale jako wstępniak/rozluźniacz sprawia się znakomicie :)

2

D&D: Lords of Waterdeep Board Game

dodano: 23.04.2015

Bardzo dobra gra w stylu work & placement. Walka o najlepsze pola z innymi graczami - klasyka. Stawiasz budynki za własne pieniądze i poświęcając turę jednego agenta, ale jeśli to dobra budowla, masz pewność, że się zwróci, gdy inni będą się o nią zabijać.. Piękne plansze dla każdego gracza idealnie wszystko rozdzielające. Pieniądze arcydzieło. :) Trochę jak chińskie monety z tymi dziurkami. Plansza Waterdeep wykonana bardzo szczegółowo. :) Złośliwe intrygi wprowadzające negatywną interakcję - majstersztyk. Losowość dostępnych questów, które swoimi opisami budujące klimat, przypadła mi do gustu. :) Ukryte role graczy są miłym smaczkiem. Minusów nie zauważyłem, no i wszystko w świecie D&D. :)

4

Gra o Tron

dodano: 15.04.2015

Bardzo dobra gra strategiczna. Walka o terytorium i władzę w pełnym wydaniu. Fani serialu/sagi na pewno poczują ciepło w sercu na sam widok planszy. :P Podczas rozgrywki, w której trzeba uważać na wsparcie niekoniecznie sojuszniczych oddziałów, mamy do dyspozycji różnego rodzaju rozkazy, podzielone na pięć kategorii. Niektóre mogą być blokowane przez karty Westeros, inaczej mówiąc wydarzenia, które losowo będą utrudniały/zmieniały, a czasem na wet pomagały w rozwoju naszej dominacji. Cel jest prosty : posiadać 7 zamków w dowolnym momencie gry, ew mieć więcej zamków niż rywale pod koniec gry. Łatwość tego osiągnięcia zależy od osób, z którymi gracie. Gra jest dynamiczna. Dzieje się sporo. Warto walczyć o żetony Żelaznego Tronu, Ostrza z Valyriańskiej Stali i Kruka Posłańca, gdyż nieraz przechylają one szale zwycięstwa na którąś stronę. Karty losów bitwy dodające element nieprzewidywalności niekoniecznie przypadły mi do gustu. Zwłaszcza te potężne typu z czaszką lub o sile 3. Instrukcja jest nieco karkołomna. Po kilku partiach zaczynam zauważać pewną schematyczność w ruchach. Jak masz dany ród, to już wiesz jak będziesz mniej więcej grał. Mimo wszystko Gra o Tron zapewnia dobrą dozę rozrywki na 2-3 godziny.

8

A Game of Thrones: The Board Game

dodano: 15.04.2015

Bardzo dobra gra strategiczna. Walka o terytorium i władzę w pełnym wydaniu. Fani serialu/sagi na pewno poczują ciepło w sercu na sam widok planszy. :P Podczas rozgrywki, w której trzeba uważać na wsparcie niekoniecznie sojuszniczych oddziałów, mamy do dyspozycji różnego rodzaju rozkazy, podzielone na pięć kategorii. Niektóre mogą być blokowane przez karty Westeros, inaczej mówiąc wydarzenia, które losowo będą utrudniały/zmieniały, a czasem na wet pomagały w rozwoju naszej dominacji. Cel jest prosty : posiadać 7 zamków w dowolnym momencie gry, ew mieć więcej zamków niż rywale pod koniec gry. Łatwość tego osiągnięcia zależy od osób, z którymi gracie. Gra jest dynamiczna. Dzieje się sporo. Warto walczyć o żetony Żelaznego Tronu, Ostrza z Valyriańskiej Stali i Kruka Posłańca, gdyż nieraz przechylają one szale zwycięstwa na którąś stronę. Karty losów bitwy dodające element nieprzewidywalności niekoniecznie przypadły mi do gustu. Zwłaszcza te potężne typu z czaszką lub o sile 3. Po kilku partiach zaczynam zauważać pewną schematyczność w ruchach. Jak masz dany ród, to już wiesz jak będziesz mniej więcej grał. Mimo wszystko Gra o Tron zapewnia dobrą dozę rozrywki na 2-3 godziny.

2

Keyflower (edycja angielska)

dodano: 05.04.2015

Worker placement ze sporą dozą licytacji. Trzeba uważnie rozdzielać swoich pracowników pomiędzy płytkami własnymi, przeciwników (dostają oni w nagrodę naszego ludka pod koniec tury), ogólnodostępnymi jak i używać ich do walki o nowe kafle. 4 pory roku. W ostatniej fazie pojawiają się kafle punktujące; część z nich mamy od początku gry na ręku, więc można częściowo zaplanować strategię. Świetna mechanika. Możliwość zdobycia punktów z wielu źródeł. Wyrywanie sobie nawzajem co lepszych hex'ów i zużywanie pól przeciwników zapewnia mnóstwo rozrywki. :) Trzeba czekać cierpliwie na swoją turę, gdyż zanim przyjdzie nasza kolej sytuacja na planszy diametralnie może się zmienić. Z tego powodu odradzam granie z ludźmi nadmiernie poświęcającymi się przyjemności powolnego rozważenia wszystkich możliwych opcji. Rozkminiacze niepotrzebnie spowalniają rozgrywkę aż do obrzydzenia.? Bardzo solidna pozycja. :)

5

Osadnicy: Narodziny Imperium

dodano: 05.04.2015

Bardzo dobra jakość wydania. Żetony surowców są w kształcie tychże surowców co bardzo przypadło mi do gustu. Dwustronne plansze frakcyjne w zależności czy chcesz grać płcią męską czy żeńską. Ładne nieskomplikowane grafiki na kartach. Bonus w pudełku! Tylko dla prawdziwych ninja. :D Zasady proste. Chwyta się grę od razu i można grać. :) Sama rozgrywka nieskomplikowana, ale frakcja ogranicza Cię do konkretnych działań. Jest to i plus (warto się nauczyć grac każdą frakcją) i minus (przeciwnik wie jak będziesz grał). Dociąg z kart ogólnych bywa różny. Jak nie najdą karty, to siedzisz i płaczesz. :P Jak się nie chce komuś grać w LCG i budować talii, lub jest tworzeniem deck'ów zmęczony i chciałby coś gotowego warto spróbować. Ciekawy tytuł, ale na dłuższą metę wolę LCG lub klasyczną planszówkę.

5

Troyes (edycja angielska)

dodano: 04.04.2015

Bardzo dobra gra, w której trzeba dobrze ruszyć mózgownicą. Niesamowita mechanika. Każda rozgrywka jest unikalna. Zapewniają to ukryte role poszczególnych graczy, które mówią za co się zbiera punkty na koniec rozgrywki. Warto śledzić ruchy przeciwników. Ich decyzje mogą ujawniać jaką mają postać. Losowy dociąg wspólnych wrogów, z którymi trzeba się zmierzyć przez rozpoczęciem normalnej tury potrafi czasem nieźle namieszać, zwłaszcza kiedy jeden wróg wymaga dołożenia następnego itd. Zatem przed fazą, klasycznego worker placement trzeba część swoich zasobów przeznaczyć do odstrzału. Warto brać pod uwagę kostki innych graczy, gdyż każdy jeśli ma obowiązek musi walczyć co najmniej z jednym przeciwnikiem (wymuszamy w ten sposób utratę kostek przez wrogów). Losowe wykładanie kart akcji, które się ujawniają w trzech pierwszych turach gwarantuje unikalność każdej partii. Każda partia kończy się dla mnie w takim momencie, że czuję, iż zrobiłbym coś jeszcze. :) Co zachęca do ponownej gry.

2

BANG! 4ed

dodano: 04.04.2015

Prosta gra imprezowa z ukrytymi ( w większości ) celami. Dobrzy vs Źli. Po której stronie staniesz? Zdecyduje los. :P W trakcie gry dostaje się postać, każda ma specjalne zdolności, którą będziemy uzbrajać, leczyć itp. w trakcie rozgrywki. Cel złych - zabicie szeryfa. Cel dobrych - zabicie złych. :) Problemem tej gry jest to, że można szybko odpaść z zabawy i do samego końca się tylko siedzi i obserwuje co robią inni. Mechanika gry działa lepiej na więcej osób. Zaczyna działać wtedy zasięg. Dociąg broni/akcji jest losowy i może się zdarzyć, że przez pół gry czekacie sobie spokojnie dostając kolejne rany postrzałowe i nie możecie nawet oddać, bo brak Wam amunicji. :P Wtedy trzeba włączyć tryb perswazji i przekonać innych graczy, że jest się dobrym, a Ci co Cię atakują to czyste zło. Pozytyw. :)

0

Bang! (edycja polska)

dodano: 04.04.2015

Prosta gra imprezowa z ukrytymi ( w większości ) celami. Dobrzy vs Źli. Po której stronie staniesz? Zdecyduje los. :P W trakcie gry dostaje się postać, każda ma specjalne zdolności, którą będziemy uzbrajać, leczyć itp. w trakcie rozgrywki. Cel złych - zabicie szeryfa. Cel dobrych - zabicie złych. :) Problemem tej gry jest to, że można szybko odpaść z zabawy i do samego końca się tylko siedzi i obserwuje co robią inni. Mechanika gry działa lepiej na więcej osób. Zaczyna działać wtedy zasięg. Dociąg broni/akcji jest losowy i może się zdarzyć, że przez pół gry czekacie sobie spokojnie dostając kolejne rany postrzałowe i nie możecie nawet oddać, bo brak Wam amunicji. :P Wtedy trzeba włączyć tryb perswazji i przekonać innych graczy, że jest się dobrym, a Ci co Cię atakują to czyste zło. Pozytyw. :)

2

Mumia - Wyścig w bandażach

dodano: 04.04.2015

Prosta gra rodzinna z nastawieniem na młodszych graczy. Nieskomplikowane zasady do wytłumaczenia w minutę. Tyleż samo zajmie rozłożenie losowe kafli. Sama gra jest również losowa, więc osobom, które nie mają szczęścia do kości tak jak Ya polecam zacisnąć zęby. i po cichu przełknąć gorycz porażki. :P Zamiast kartonowej mumii mogłaby być figurka, ale nadrabia brak plastiku wielkością. :P

1

Maskarada (Mascarade)

dodano: 04.04.2015

Prosta, szybka gra imprezowa. Jak to zwykle gry imprezowe jest na sporą ilość graczy. Mnóstwo blefu i śmiechu. Trzeba uważnie pilnować kto jest kim, a dokładniej pilnować kto ma króla, bo posiadanie tego dusigrosza może być prostą drogą do zwycięstwa. :P Bardzo duży plus za drobiazgowe wykonanie grafik. Przypadły mi do gustu. :) Nie ma co w nią grać w zbyt małą liczbę osób, bo wszystko staje się zbyt oczywiste.

0

King of Tokyo

dodano: 04.04.2015

Gra planszowa z najmniejszą możliwą liczbą pól, żeby móc ją nazwać planszową, widzianą przeze mnie. Do 4 osób używasz JEDNEGO pola. :D Gra prosta, rozłożenie szybkie. Losowość przeogromna. Innymi słowy jeśli szukasz gry, w której możesz planować strategię, to nie jest to ta gra. :) Mimo wszystko ma w sobie coś. :) Jest śmieszna i zapewnia prostą przyjemną rozrywkę z dużą dozą interakcji. Gra dla ludzi w każdym wieku. Byłoby miło gdyby figurki nie były kartonowe, tylko plastikowe, ale pewnie podniosłoby to niewspółmiernie cenę. Ceber Królik rządzi!. :)

2

Potwory w Tokio (stara edycja)

dodano: 04.04.2015

Gra planszowa z najmniejszą możliwą liczbą pól, żeby móc ją nazwać planszową, widzianą przeze mnie. Do 4 osób używasz JEDNEGO pola. :D Gra prosta, rozłożenie szybkie. Losowość przeogromna. Innymi słowy jeśli szukasz gry, w której możesz planować strategię, to nie jest to ta gra. :) Mimo wszystko ma w sobie coś. :) Jest śmieszna i zapewnia prostą przyjemną rozrywkę z dużą dozą interakcji. Gra dla ludzi w każdym wieku. Byłoby miło gdyby figurki nie były kartonowe, tylko plastikowe, ale pewnie podniosłoby to niewspółmiernie cenę. Ceber Królik rządzi!. :)

3

Tzolkin: Kalendarz Majów

dodano: 24.03.2015

Cudowna plansza! Na dzień dobry się zacząłem zachwycać drobiazgowością i kunsztem wykonani kół zębatych, które chodzą idealnie. Jak małe dziecko bawiłem się planszą niczym helikopterem. :P Na sam początek mamy bonus w postaci puzzli ( z planszy), więc dwie gry w jednym. :P 7 elementów? Wybaczcie ciężki żarcik. :P Mechanika zadowalająca. Dużo używania mózgownicy i planowania naprzód. Pierwsze rozgrywki tak na prawdę wprowadzają graczy w głębsze poznanie możliwości gry. Grając w Tzolk'in'a musisz zdawać sobie (niestety) z tego sprawę, że nie osiągniesz wszystkiego. Osiągniesz tylko część i to pewnie nawet nie do końca na tyle ile planowałeś. Gra się kończy strasznie szybko. Ten pełny obrót koła nadchodzi niespodziewanie jak zniknięcie majów. Trzeba się przygotowywać do karmienia od samego początku gry i nie można tego zaniedbywać. Jak dla mnie dobry euro-sucharek. Do takich gier nie siada się z osobami, które lubią dużo pomóżdżyć, bo klasycznie psują grę zatapiając się w rozkminie dziesiątek możliwości. Bardzo gorąco polecam. :)

10

Neuroshima HEX: Uranopolis (edycja 2.5)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 22.03.2015

Najdziwniejsza armia za wszystkich. Brak możliwości używania większości jednostek bez zasilania bywa sporym minusem. Zwłaszcza przy pojedynkach z Vegas kiedy grający Uranopolis musi wstawić jednostkę i źródło zasilania, a grający Vegas przejmując jednostkę od razu ją zasila. Bez transportów armia stoi bez ruchu. Z doświadczonymi graczami tą armią gra się bardzo ciężko. Wytrzymałość jednostek oraz mocna siła rażenia jest ich atutem, ale jak wyżej wspomniałem bez zasilania tylko ładnie wyglądają. Odpowiednie umieszczenie sztabu połową sukcesu. Stojąc w rogu zmniejsza potężnie możliwości armii. Dodatek ciekawy, ale nie należy do moich ulubionych, mimo wszystko warto pograć Uranopolis. :)

1

Neuroshima HEX: Uranopolis (edycja 3.0)

dodano: 22.03.2015

Najdziwniejsza armia za wszystkich. Brak możliwości używania większości jednostek bez zasilania bywa sporym minusem. Zwłaszcza przy pojedynkach z Vegas kiedy grający Uranopolis musi wstawić jednostkę i źródło zasilania, a grający Vegas przejmując jednostkę od razu ją zasila. Bez transportów armia stoi bez ruchu. Z doświadczonymi graczami tą armią gra się bardzo ciężko. Wytrzymałość jednostek oraz mocna siła rażenia jest ich atutem, ale jak wyżej wspomniałem bez zasilania tylko ładnie wyglądają. Odpowiednie umieszczenie sztabu połową sukcesu. Stojąc w rogu zmniejsza potężnie możliwości armii. Dodatek ciekawy, ale nie należy do moich ulubionych, mimo wszystko warto pograć Uranopolis. :)

3

Waleczne Piksele

dodano: 15.03.2015

Gra prosta, szybka (jeśli nie myśli się nad ruchem trzy dni) i z przejrzystymi zasadami. Możliwość wybierania różnych dowódców zapewni unikatowość każdej partii mimo tego, że obaj gracze mają takie same talie. Każdy z dowódców jest unikatowy i posiada umiejętność mocną na swój sposób. Mnóstwo opcji dzięki sposobności zagrania każdej jednostki na cztery sposoby daje okazję do pogłówkowania, ale w następnej turze wszystko może się odmienić, dlatego trzeba być elastycznym. Gra niektórych uzależnia. :P Nie wiem czy tylko Ya, ale mam ochotę zagrać każdym dowódcą przynajmniej raz, a przy 25 kartach w talii, to przynajmniej 25 gier, ale myślę, że Was też to tknie.

1

Hansa Teutonica

dodano: 15.03.2015

Cudowny eurosucharek. Plansza rozwoju gracza genialna! Wspaniałe rozwiązanie, ubóstwiam je. Zdjąć wszystkie znaczniki z niej prawie niewykonalne, atak by się chciało! W grze dzieje się mnóstwo. Możliwości zdobycia punktów cały ogrom. Negatywna interakcja częściowo pomaga przeciwnikom, dlatego warto rozmieszczać swoje pionki tak, aby przeszkadzać innym. :) Mechanika banalna, nie wymaga długiego tłumaczenia. Klasycznie odradzam granie z rozkminiaczami, bo pod nawałem dostępnych akcji czekasz pół godziny na ruch i mimo, że zwoje już im się przegrzewają dalej nie pot5rafią się zdecydować. :) Plansza klimatycznie przedstawiona. Trochę kolory robiące wrażenie wyblakłych, ale cóż taki klimat. Jak się przyjrzycie, to na ścianie za gościem, którzy wygląda trochę niemrawo, na pudełku gry jest mapa Hansy. :) Znakomita rozrywka w skrócie. :)

0

Eldritch Horror (edycja angielska)

dodano: 15.03.2015

Moim zdaniem gra prostsza od poprzedniczki. Horror w Arkham odchodzi w niepamięć. Sensowniej jest fabularnie, gdy portale do innych wymiarów pojawiają się na całym świecie, a nie na każdej ulicy Arkham. Bogowie kosmologiczni aż tak bardzo tego miasta nie nienawidzą. :P Klimat poprawia podnoszenie wskazówek w nowy sposób. W horrorze znajdowałeś je jak drobne, tutaj trzeba odbyć przygodę. :) Usunięto tez mechanikę chomikowania pieniądza.Sposób odbywania walki ten sam co w Arkham. Szkoda, że nie ma figurek, ale wtedy, to już w ogóle bym pudełka nie podniósł bez asysty. Jeśli chodzi o wykonanie grafiki wkomponowują się idealnie w klimat. Postacie mają umiejętności, które odwołują się do ich osobowości. Marynarz na przykład ma dodatkową akcję na morzu. Trudność gry zależy od tego jak najdą karty. Miałem partię gdzie przedwiecznego nawet nie połaskotaliśmy po mackach, jak również gdzie został zdeptany jak owad. Bywa różnie. Plansza cudowna. :) Osobiście jak miałbym wybierać, który horror wybrać, to brałbym nowszy. Minus i to duży jest taki, że dodatek jest wręcz koniecznością. Gra sprawia wrażenie jakby ktoś wyjął jej część i być może wpakował do dodatku, żeby więcej zarobić, ale mogą to być tylko domysły. Warto, ale z dodatkiem.

5

Eldritch Horror: Przedwieczna groza

dodano: 15.03.2015

Moim zdaniem gra prostsza od poprzedniczki. Horror w Arkham odchodzi w niepamięć. Sensowniej jest fabularnie, gdy portale do innych wymiarów pojawiają się na całym świecie, a nie na każdej ulicy Arkham. Bogowie kosmologiczni aż tak bardzo tego miasta nie nienawidzą. :P Klimat poprawia podnoszenie wskazówek w nowy sposób. W horrorze znajdowałeś je jak drobne, tutaj trzeba odbyć przygodę. :) Usunięto tez mechanikę chomikowania pieniądza.Sposób odbywania walki ten sam co w Arkham. Szkoda, że nie ma figurek, ale wtedy, to już w ogóle bym pudełka nie podniósł bez asysty. Jeśli chodzi o wykonanie grafiki wkomponowują się idealnie w klimat. Postacie mają umiejętności, które odwołują się do ich osobowości. Marynarz na przykład ma dodatkową akcję na morzu. Trudność gry zależy od tego jak najdą karty. Miałem partię gdzie przedwiecznego nawet nie połaskotaliśmy po mackach, jak również gdzie został zdeptany jak owad. Bywa różnie. Plansza cudowna. :) Osobiście jak miałbym wybierać, który horror wybrać, to brałbym nowszy. Minus i to duży jest taki, że dodatek jest wręcz koniecznością. Gra sprawia wrażenie jakby ktoś wyjął jej część i być może wpakował do dodatku, żeby więcej zarobić, ale mogą to być tylko domysły. Warto, ale z dodatkiem.

6

Catan (The Settlers of Catan)

dodano: 14.03.2015

Osadnicy z Catanu - klasyk sam w sobie. Prosta mechanika do wytłumaczenia w pięć minut jest sporym atutem dla leniwych, którzy boją się książki pełnej reguł. :) Ograniczona przestrzeń na mapie wymusza walkę o najlepsze tereny>zasoby. Stawianie blokady na cudzej drodze niszcząc ambitny plan wroga, to czysta przyjemność. :P Jest kilka możliwości zdobywania punktów. Granie z bardziej zaawansowanymi graczami wydłuża rozgrywkę, bo cytując Kazimierza Górskiego 'Tak się gra, jak przeciwnik pozwala'. Trochę negatywnej interakcji poprzez psucie szyków ekspansyjnych oraz używanie złodzieja. :) Niestety, jak w Bogów Chaosu wierzę, zdarza mi się wyrzucić go (7 oczek na 2k6) na jakieś kilkadziesiąt prób góra raz... Mnóstwo dodatków pozwala na ciągłe odkrywanie tej gry na nowo. Każdy szanujący się fan planszówek powinien mieć na półce. :)

3

Catan (Osadnicy z Catanu)

dodano: 14.03.2015

Osadnicy z Catanu - klasyk sam w sobie. Prosta mechanika do wytłumaczenia w pięć minut jest sporym atutem dla leniwych, którzy boją się książki pełnej reguł. :) Ograniczona przestrzeń na mapie wymusza walkę o najlepsze tereny>zasoby. Stawianie blokady na cudzej drodze niszcząc ambitny plan wroga, to czysta przyjemność. :P Jest kilka możliwości zdobywania punktów. Granie z bardziej zaawansowanymi graczami wydłuża rozgrywkę, bo cytując Kazimierza Górskiego 'Tak się gra, jak przeciwnik pozwala'. Trochę negatywnej interakcji poprzez psucie szyków ekspansyjnych oraz używanie złodzieja. :) Niestety, jak w Bogów Chaosu wierzę, zdarza mi się wyrzucić go (7 oczek na 2k6) na jakieś kilkadziesiąt prób góra raz... Mnóstwo dodatków pozwala na ciągłe odkrywanie tej gry na nowo. Każdy szanujący się fan planszówek powinien mieć na półce. :)

7

Neuroshima HEX: Mephisto (edycja 2.5)

dodano: 13.03.2015

Baaardzo ciekawy dodatek. Mephisto rośnie w siłę razem ze swymi modułami, które oprócz niesamowitego wzmocnienia ataku sztabo-jednostki potrafią nieźle namieszać na planszy. Moduły dają mobilność, odpychanie, przyciąganie, możliwość wywoływania bitew; innymi słowy pełną kontrolę. Przeciwnik staje przed wyborem czy zadawać rany sztabo-jednostce czy niszczyć moduły. Bardzo lubię grać robalem. Po cichu dodam, że jest to ulubiona 'armia' jednego z przedstawicieli Portalu. :P

0

Neuroshima HEX: Vegas (edycja 3.0)

dodano: 13.03.2015

Dodatek armijny wprowadzający kolejne miasto, które oparło się postapokaliptycznej zagładzie. Vegas jest moim zdaniem wymagającą armią, gdyż trzeba bardzo ostrożnie rozstawiać agitatorów maksymalnie próbując wykorzystać ich umiejętności i przy okazji, żeby nawet po śmierci przejętej jednostki przeszkadzały swoim ustawieniem przeciwnikowi. Nie można szafować własnych jednostek, ponieważ jest ich niewiele. Armia posiada sporą ilość żetonów akcji co trochę rekompensuje skąpą ilość żołnierzy. Grając przeciwko Dancer'owi można dojść do śmiesznej (dla Vegas) sytuacji kiedy jeden przejęty obiekt strzela w drugi, a ten drugi uderza w pierwszy i nic tylko obserwować jak spada życie obu obiektów. :P

8

Neuroshima HEX: Smart (edycja 3.0)

dodano: 13.03.2015

Jedna z armii robiących najwięcej zamieszania na planszy. Daje możliwość totalnego zmienienia sytuacji co turę. Mobilność jednostek dookoła sztabu, zwłaszcza przy dużej ilości działek gaussa pozwala robić czystkę i systematycznie budować sobie pozycję. Niestety jeden żeton ruchu może być piętą achillesową w pojedynku. Ratuje niejako przed tym terror - sztuk dwa. Jak najdą oba pod rząd, to przeciwnik patrzy i płacze. :P Nieśmiertelna jednostka, wracająca do dociągu pozwala na pewne planowanie ruchów. I jeszcze atakujący w dwóch turach kolesław z pancerzem na plecach. Wykorzystując możliwość zdjęcia transportera z mapy potrafi zagiąć niezłego parola wrogowi.

4

Neuroshima HEX: Duel (edycja 2.5)

dodano: 12.03.2015

Cóż. Duel jako dodatek moim zdaniem posiada zbyt duże pudełko, co mi niezmiernie przeszkadza na półce. :P Plansza tylko dla dwóch graczy przydaje się takim osobom jak Ya, które grają na co dzień i nie składają nawet planszy, a mapkę z podstawki wożę ze sobą jak jadę grać do kogoś. Jeśli chodzi o mechanikę dostępną w tym dodatku (uruchamianie terminali), to nie jest to mój faworyt. Za to armie! Fabularnie jaram się historią armii jak heretycy podczas inkwizycji. Smart jest mistrzem. Minusem jest mała mobilność sztabu, ale jest to rekompensowane ultra mobilnością jednostek dookoła niego, sporym zapasem działek gaussa i dwoma terrorami. Polecam rozegranie pojedynku Moloch (ojciec), Neodżungla (matka), Smart (dziecko) i Mississippi/Borgo (kawałek ojca :P ). Just for fun. Vegas, to już inna bajka. Może sporo namieszać agitatorami, ale ma mało jednostek. Ilość żetonów ruchów/modułów może czasem zaszkodzić, kiedy nie ma co wstawiać, a przechwytujące wrogie jednostki moduły trzeba chronić. Obie armie są koniecznością dla fana Neuroshimy. :)

6

Sałatka z Karaluchami

dodano: 09.03.2015

Śmieszna gra imprezowa. Wymaga szybkiego myślenie i szybkiego reagowania. Trzeba grać z wyluzowanymi ludźmi. :) Niektórzy nie chcą się przyznać do błędu. :P

1

Władca Areny

dodano: 05.03.2015

Instrukcja jest niestety dużym utrudnieniem tej gry. Porozrzucane informacje i nie raz szukasz czegoś i nawet nie wiesz dokładnie, na której stronie otworzyć instrukcję. Uwielbiam budować postacie, a ta gra daje całkiem spore pole do popisu pod tym względem. Wykonanie jest ogólnie dobre, z wyjątkiem koralików symbolizujących rodzaj pancerza, ale nawet ta toporność się sprawdza. Grafiki są na wysokim poziomie. Dużym plusem dla mnie są darmowe dodatki, które można sobie wydrukować ze strony autorów. Podczas rozgrywki masz całkiem spory wachlarz możliwości co zrobić w turze. Za taką ilość rozrywki, którą serwuje Nam gra, cena jest po prostu śmieszna. Warto w tą grę grać z kimś kto lubi strategie, bo roznoszenie w puch słabszych graczy nie sprawia frajdy. :P

3

Avalon - Rycerze Króla Artura

dodano: 23.02.2015

Prosta przyjemna gra imprezowa. Moment otwarcia oczu po sekretnym ujawnieniu części informacji zapewnia wrażenia prawie mistyczne. :P Doskonale zbalansowana ilość postaci wyruszających na wyprawę. Plusem gry oprócz wzajemnego braku zaufania i sporej dozy blefu jest duża ilość graczy. Nie jest to gra na całą noc, ale jako wstępniak/rozluźniacz sprawia się znakomicie.:)

2

Cyklady

dodano: 23.02.2015

Znakomite wykonanie figurek. Jeśli chodzi o statki i wojowników, trzeba być ostrożnym. Przy długim eksploatowaniu potrafią się połamać maszty. :( Gra ma bardzo małą losowość i proste zasady z dużą ilością negatywnej interakcji. Gracze niczym hieny wyrywają sobie co lepsze kąski. :) Początkowa faza licytacji bardzo przypadła mi do gustu. Trzeba liczyć koszta i przychody, żeby móc jakoś rozplanować swoje przyszłe posunięcia. :) Świetna pozycja!

7

Neuroshima HEX: Missisipi (edycja 3.0)

dodano: 18.02.2015

Zupełnie nowe jednostki, nowy żeton podłoża, nowe żetony akcji = nowe możliwości. Klasycznie Portal serwuje Nam dawkę świeżości do podstawki. W moim odczuciu armia jest bardzo ciekawa. Umiejętność sztabu ma swoje plusy i minusy. Na ataki dystansowe raczej średnia. :P Jednostka cień jak się trafi z możliwością zatrucia, zwłaszcza na początku gry przesądza o rozgrywce. Dla posiadaczy podstawki konieczność. :) Czy spodobają się Wam nowe grafiki? Kwestia gustu. :)

0

Neuroshima HEX: Missisipi (edycja 2.5)

dodano: 18.02.2015

Zupełnie nowe jednostki, nowy żeton podłoża, nowe żetony akcji = nowe możliwości. Klasycznie Portal serwuje Nam dawkę świeżości do podstawki. W moim odczuciu armia jest bardzo ciekawa. Umiejętność sztabu ma swoje plusy i minusy. Na ataki dystansowe raczej średnia. :P Jednostka cień jak się trafi z możliwością zatrucia, zwłaszcza na początku gry przesądza o rozgrywce. Dla posiadaczy podstawki konieczność. :)

0

Cytadela

dodano: 29.01.2015

Świetna karcianka. Całkiem ładne grafiki i porządnie wykonane żetony. Trzeba przewidywać kto wybrał jaką postać, żeby napsuć Mu szyki (jeśli grasz np. złodziejem lub zabójcą), ale może się okazać, że tak na prawdę przeszkadzasz zupełnie komu innemu niż zamierzałeś. Dużo interesującego planowania. Niestety z graczami, którzy przez tydzień rozkminiają jaką wybrać postać, że już nie wspomnę o wykonaniu ruchu nie polecam. Zdecydowanie ciekawiej się gra w więcej osób, kiedy to prawie wszystkie role są obsadzone. Moim zdaniem idealnie w 7, gdyż wtedy do samego końca pozostaje niepewność nawet w przypadku ostatniego gracza wybierającego postać. Zasady proste, przygotowanie jak i zwinięcie gry szybkie. Sama przyjemność. :)

2

Discworld - Ankh-Morpork (wersja angielska)

dodano: 29.01.2015

Niezła gra osadzona w Świecie Dysku. Jeśli jesteście fanami Prachett'a samą radość sprawi Wam oprawa fabularna. Plansza jest porządnie wydana, ale agenci i budynki są dość toporne. Dużo frajdy sprawia udawanie postaci, którymi się nie jest celem zmylenia przeciwnika tudzież odwrócenia od siebie uwagi. Niestety w zależności od dociągu możesz albo zmasakrować przeciwników w dwóch turach, albo przez całą grę być biernym obserwatorem wydarzeń na planszy. Polecam w więcej osób, gdyż zaczyna dochodzić do swoistych przepychanek, gdzie każdy przeszkadza każdemu i jest ogrom pozytywnego zamieszania.

1

Świat Dysku - Ankh Morpork

dodano: 29.01.2015

Niezła gra osadzona w Świecie Dysku. Jeśli jesteście fanami Prachett'a samą radość sprawi Wam oprawa fabularna. Plansza jest porządnie wydana, ale agenci i budynki są dość toporne. Dużo frajdy sprawia udawanie postaci, którymi się nie jest celem zmylenia przeciwnika tudzież odwrócenia od siebie uwagi. Niestety w zależności od dociągu możesz albo zmasakrować przeciwników w dwóch turach, albo przez całą grę być biernym obserwatorem wydarzeń na planszy. Polecam w więcej osób, gdyż zaczyna dochodzić do swoistych przepychanek, gdzie każdy przeszkadza każdemu i jest ogrom pozytywnego zamieszania.

8

Takenoko (edycja angielska)

dodano: 29.01.2015

Gra o przejrzystych zadach, bardzo szczegółowo wykonanych elementach i posiadającej jedną z oryginalniejszych instrukcji do tej pory. Wygląda wręcz dziecinnie, ale nie dajcie się zmylić, można grać w nią spokojnie z doświadczonymi graczami, gdyż elementów planowania jest sporo. W wyprasce wszystko ma swoje miejsce co utrzymuje porządek. Gra się świetnie zarówno w dwie jak i więcej osób. :)

1

Takenoko

dodano: 29.01.2015

Gra o przejrzystych zadach, bardzo szczegółowo wykonanych elementach i posiadającej jedną z oryginalniejszych instrukcji do tej pory. Wygląda wręcz dziecinnie, ale nie dajcie się zmylić, można grać w nią spokojnie z doświadczonymi graczami, gdyż elementów planowania jest sporo. W wyprasce wszystko ma swoje miejsce co utrzymuje porządek. Gra się świetnie zarówno w dwie jak i więcej osób. :)

1

Pentago

dodano: 26.01.2015

Bardzo sympatyczna logiczna gra dwuosobowa. Podobna była kiedyś jako gra systemowa w starszych modelach telefonów marki Motorolla. Im więcej grasz z tym samym przeciwnikiem, tym bardziej gra staje się trudniejsza, co wpływa na jej korzyść. Dla mnie osobiście nie jest to hit wieczoru, ale taka gra na dobry początek jak najbardziej. Elementy porządnie wykonane i w trakcie gry nie mogliśmy powstrzymać się, żeby nie bawić się kulkami. :P

1

Sabotażysta

dodano: 09.01.2015

Świetna gra imprezowa. :) Bardzo mi się podoba możliwa ilość graczy, gdyż niewiele gier pozwala na tak wielkie ich grono bawiące się jednocześnie. Prosta, przyjemna. Może powodować niesnaski po rozgrywce między uczestnikami. :P

0

Pory roku (Seasons)

dodano: 09.01.2015

Doskonała wypraska, w której wszystko elegancko się mieści. Mechanika gry ciekawa, najpierw draft, później rzucanie kośćmi decydujące o możliwych ruchach. Pozwala to na lekki rodzaj planowania, ale bez przesady. Doświadczeni deckbuilderzy raczej większej rozrywki w grze nie znajdą, gdyż karty są niezbalansowane, a sama rozgrywka jest dla takich osób zbyt losowa. Super combosów się raczej nie zrobi z tego co miałem okazję zauważyć. Karty nie współgrają ze sobą w takim stylu jak np. w WHI. Sam system zmiany pór roku niewiele wpływa na to co się dzieje w grze. Największym atutem tej gry jest jej wygląd. Przepiękne grafiki i porządnie wykonane elementy. Duże i ładne kostki. Zdziwiłem się tylko, że na wszystkich polach miejsce jest na okrągłe znaczniki, a same znaczniki są kwadratowe. Zakładam, że tak było taniej. Gra mi się podoba, ale bez przesady.

5

Seasons (edycja angielska)

dodano: 09.01.2015

Doskonała wypraska, w której wszystko elegancko się mieści. Mechanika gry ciekawa, najpierw draft, później rzucanie kośćmi decydujące o możliwych ruchach. Pozwala to na lekki rodzaj planowania, ale bez przesady. Doświadczeni deckbuilderzy raczej większej rozrywki w grze nie znajdą, gdyż karty są niezbalansowane, a sama rozgrywka jest dla takich osób zbyt losowa. Super combosów się raczej nie zrobi z tego co miałem okazję zauważyć. Karty nie współgrają ze sobą w takim stylu jak np. w WHI. Sam system zmiany pór roku niewiele wpływa na to co się dzieje w grze. Największym atutem tej gry jest jej wygląd. Przepiękne grafiki i porządnie wykonane elementy. Duże i ładne kostki. Zdziwiłem się tylko, że na wszystkich polach miejsce jest na okrągłe znaczniki, a same znaczniki są kwadratowe. Zakładam, że tak było taniej. Gra mi się podoba, ale bez przesady.

2

Pret-a-Porter (ENG - Angielska)

dodano: 07.01.2015

Dobrze wykonana wypraska, elegancko porządkująca wszystkie składniki gry. Jakość elementów zadowoliła mnie w 98 procentach. Banknoty mogły by posiadać nadruk z obu stron. Ich oryginalne grafiki z podobiznami płci pięknej mające chyba zachęcić żeńską część graczy zapadną mi na długo w pamięć. :) Obszerna instrukcja jest niestety napisana moim zdaniem chaotycznie i nie raz musiałem wertować całą strona po stronie w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Plansza jasna i przejrzysta. Ton na niej skupi się głównie rozgrywka. W swojej turze mamy bardzo dużo możliwości przez co ludzie za długo kminiący nie są mile widziani przy stole, bo zwyczajnie psują rozgrywkę. Gra wymaga posiadania strategii i trzymania się jej, biorąc pod uwagę rosnące koszta utrzymania. Trzeba po prostu liczyć pieniądze do przodu. Idealna gra dla ekonomistów. :P Pozwala ukształtować sobie w myślach działanie prawdziwego przedsiębiorstwa, dlatego zdarzyło mi się ją spotkać w jednostce kształcącej. (!) Przy swojej genialnej mechanice gra niestety odstrasza dużą ilość kupujących tematyką, a szkoda, bo gra sprawia mnóstwo frajdy! Sam zastanawiałem się nad nałożeniem na oryginalną wersję jakichś grafik z np. krasnoludzkimi zbrojami lub wspomnianymi w serwisie GameTrollTV ubraniami orków. :)

0

Pret-a-Porter (edycja polska)

dodano: 07.01.2015

Dobrze wykonana wypraska, elegancko porządkująca wszystkie składniki gry. Jakość elementów zadowoliła mnie w 98 procentach. Banknoty mogły by posiadać nadruk z obu stron. Ich oryginalne grafiki z podobiznami płci pięknej mające chyba zachęcić żeńską część graczy zapadną mi na długo w pamięć. :) Obszerna instrukcja jest niestety napisana moim zdaniem chaotycznie i nie raz musiałem wertować całą strona po stronie w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Plansza jasna i przejrzysta. Ton na niej skupi się głównie rozgrywka. W swojej turze mamy bardzo dużo możliwości przez co ludzie za długo kminiący nie są mile widziani przy stole, bo zwyczajnie psują rozgrywkę. Gra wymaga posiadania strategii i trzymania się jej, biorąc pod uwagę rosnące koszta utrzymania. Trzeba po prostu liczyć pieniądze do przodu. Idealna gra dla ekonomistów. :P Pozwala ukształtować sobie w myślach działanie prawdziwego przedsiębiorstwa, dlatego zdarzyło mi się ją spotkać w jednostce kształcącej. (!) Przy swojej genialnej mechanice gra niestety odstrasza dużą ilość kupujących tematyką, a szkoda, bo gra sprawia mnóstwo frajdy! Sam zastanawiałem się nad nałożeniem na oryginalną wersję jakichś grafik z np. krasnoludzkimi zbrojami lub wspomnianymi w serwisie GameTrollTV ubraniami orków. :)

0

Five Tribes

dodano: 07.01.2015

Dobrze wykonana wypraska, aczkolwiek po włożeniu kart surowców do koszulek już się one nie mieszczą we wcześniej wyznaczonym miejscu. List do punktacji aż szkoda zużywać, bo idealnie utrzymują dżiny i surowce na miejscu. Osobiście sobie drukuję skan przed zliczaniem punktacji. :P Kolory pionków nie każdemu przypadną do gustu, ale nie można im odmówić oryginalności zarówno jeśli chodzi o odcień jak i o kształt. :) W pudełku znajdujemy woreczki strunowe,m ale ostatnimi czasy, to zaczyna być standardem. Karty dżinów przepięknie wykonana. Każda jest swoistym arcydziełem, nad którym można się rozpływać przy każdej partii. Pozostałe elementy również na wysoki poziomie. Instrukcja jasna i przejrzysta, aczkolwiek na początku niesłusznie zdarza się straszyć ilością reguł. Po jednym ruchu, wszystko jest już jasne. :P Mechanika bardzo prosta po zrozumieniu zasad i zapewnia inne ustawienie przy każdej rozgrywce gwarantując ich unikalność. Gra się fantastycznie zarówno we dwie, trzy jak i cztery osoby. Trzeba unikać ludzi długo rozmyślających nad możliwym ruchem. Możliwości jest sporo, a niektóre osoby ilość kombinacji przekładają na czas zastanawiania się, żeby pozostali gracze nie umarli z nudów polecam wprowadzić klepsydrę odmierzającą czas, w tle grać np. w Kości Zombie lub w ogóle unikać ciężko myślących graczy. :)

2

Realm of Wonder

dodano: 30.12.2014

Bajecznie wykonana plansza, bardzo ładne figurki. Możliwość obrotu mapą mnie zachwyciła. :) Lepiej się gra w więcej osób tj. 3+. Można wtedy poczuć prawdziwego ducha złej rywalizacji. :P Cena za grę jak najwłaściwsza. Mechanika jest prosta i klarowna. Wszystko jest elegancko wyjaśnione na zwięzłej instrukcji. Jednej luki się tylko dopatrzyłem. Właściwie braku sprecyzowania. Czy można łodzi podwodnej używać też na mniejszych akwenach wodnych tj. jeziorkach wewnątrz danego kręgu. My uznaliśmy, że można. :P Niektóre misje są prostsze od innych i w późniejszych rozgrywkach nie bierze się tych prostszych nawet pod uwagę. Szczególnie, gdy gra mniej niż trzech graczy. Jak wspominałem : Negatywna interakcja na przyzwoitym poziomie. Wykonanie świetne. Mechanika klarowna nawet dla najmłodszych. Ogólnie polecam. :)

4

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

dodano: 20.12.2014

Bardzo dobra karcianka. Zafascynowała mnie od pierwszego ujrzenia. Gracze mający już kilka rozgrywek za sobą mają zdecydowaną przewagę nad nowicjuszami ze względu na znajomość potencjalnych kart, ale trzy/cztery partie i poziom wyrównany. Mimo wszystko początkujących graczy może trochę odstraszać. Karta z wyjaśnieniami dużo pomaga. Przygotowanie gry trwa tyle ile tasowanie, więc pięć minut góra. Czas rozgrywki krótki przez co gra się nie nudzi. Zdecydowanie więcej frajdy sprawia granie w więcej niż dwie osoby. Minusem gry dla mnie jest absolutny brak negatywnej interakcji. Nie mamy żadnego wpływu na to co robi przeciwnik, możemy tylko biernie obserwować. Gra klimatyczna i jak dla mnie ideał. :) Zachęca ceną.

8

Race for the Galaxy (edycja angielska)

dodano: 20.12.2014

Bardzo dobra karcianka. Zafascynowała mnie od pierwszego ujrzenia. Gracze mający już kilka rozgrywek za sobą mają zdecydowaną przewagę nad nowicjuszami ze względu na znajomość potencjalnych kart, ale trzy/cztery partie i poziom wyrównany. Mimo wszystko początkujących graczy może trochę odstraszać. Karta z wyjaśnieniami dużo pomaga. Przygotowanie gry trwa tyle ile tasowanie, więc pięć minut góra. Czas rozgrywki krótki przez co gra się nie nudzi. Zdecydowanie więcej frajdy sprawia granie w więcej niż dwie osoby. Minusem gry dla mnie jest absolutny brak negatywnej interakcji. Nie mamy żadnego wpływu na to co robi przeciwnik, możemy tylko biernie obserwować. Gra klimatyczna i jak dla mnie ideał. :) Zachęca ceną.

9

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

dodano: 19.12.2014

Wcześniej w dodatku Babel 13, obecnie rozbitym na dwie paczki. Neodżungla cechuje się brakiem jednostek strzelających, ale możliwości macierzy są oszałamiające. Odpowiednie połączenie może zapewnić całkowitą dominację na planszy. Bardzo dobrze wyważona armia, a możliwości macierzy prawie nieograniczone. Jeśli jesteś fanem Neuroshimy Hex, musisz mieć. :P

2

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 2.5)

dodano: 19.12.2014

Wcześniej w dodatku Babel 13, obecnie rozbitym na dwie paczki. Neodżungla cechuje się brakiem jednostek strzelających, ale możliwości macierzy są oszałamiające. Odpowiednie połączenie może zapewnić całkowitą dominację na planszy. Bardzo dobrze wyważona armia, a możliwości macierzy prawie nieograniczone. Jeśli jesteś fanem Neuroshimy Hex, musisz mieć. :P

1

Zombie Dice 2: Double Feature

dodano: 18.12.2014

Całkiem ciekawe urozmaicenie klasycznego zombie dice, zwłaszcza na święta, ale moim zdaniem cena zbyt wysoka. Jakość wykonania biało-czarnej kości, a dokładniej wizerunek dwóch postrzałów odbiega od standardów. Pomysł dobry, ale można było się lepiej postarać za żądaną ilość gotówki. Mimo wszystko fajnie mieć. :)

0

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 2.5)

dodano: 05.12.2014

Bardzo ciekawy dodatek armijny. Zdolność sztabu daje olbrzymie możliwości przemieszczania / uciekania bazą. Nieraz ta umiejętność niszczy plany oponenta, aż żal widać w oczach. :P Żeton dziury potrafi nieźle namieszać w szykach przeciwnika. Sprawdza się zarówno w defensywie jak i w ofensywie. Jednostki z paraliżem idealnie się nadają na wyłączenia bazy przeciwnika z gry. Brak jednostek czysto strzelających może irytować, gdyż moździerze bywają przydatne tylko jeśli przeciwnik nie rusza się bazą z miejsca. Na szczęście rekompensują to nieco mini transporty (słabsza wersja żetonu Hegemonii). Bardzo przydatną jednostką są ładunki wybuchowe. Kompletnie ignorują inicjatywę dzięki czemu można wykluczyć z gry najbardziej Nam przeszkadzające jednostki wroga przed rozpoczęciem bitwy. Moim zdaniem bardzo zrównoważona armia. Przekonuje mnie również sama koncepcja szczurów. :) Szczury są spoko. :)

0

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

dodano: 05.12.2014

Bardzo ciekawy dodatek armijny. Zdolność sztabu daje olbrzymie możliwości przemieszczania / uciekania bazą. Nieraz ta umiejętność niszczy plany oponenta, aż żal widać w oczach. :P Żeton dziury potrafi nieźle namieszać w szykach przeciwnika. Sprawdza się zarówno w defensywie jak i w ofensywie. Jednostki z paraliżem idealnie się nadają na wyłączenia bazy przeciwnika z gry. Brak jednostek czysto strzelających może irytować, gdyż moździerze bywają przydatne tylko jeśli przeciwnik nie rusza się bazą z miejsca. Na szczęście rekompensują to nieco mini transporty (słabsza wersja żetonu Hegemonii). Bardzo przydatną jednostką są ładunki wybuchowe. Kompletnie ignorują inicjatywę dzięki czemu można wykluczyć z gry najbardziej Nam przeszkadzające jednostki wroga przed rozpoczęciem bitwy. Moim zdaniem bardzo zrównoważona armia. Przekonuje mnie również sama koncepcja szczurów. :) Szczury są spoko. :)

4

Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 2.5)

dodano: 02.12.2014

Zestaw armijny, który dodaje nowego smaczku grze. :) Nowy Jork wprowadza nieco inną rozgrywkę i do umiejętnego wykorzystania możliwości nowych jednostek potrzeba kilku partii (co jest tylko plusem). Zwrotna Wyrzutnia rakiet będzie Waszą nową ulubioną jednostką. :P Armia w każdy sposób dorównuje armiom podstawowym, a umiejętność sztabu jest bardzo praktyczna. W końcu można wykorzystać żetony ran, którymi wydawnictwo zasypuje graczy. :P

0

Neuroshima HEX: Dancer (edycja 2.5)

dodano: 02.12.2014

Armia (jeśli w ogóle można tak powiedzieć o Dancer) zdecydowanie odbiegająca od klasycznej frakcji Neuroshimy. Mamy tutaj trzy jednostki-sztaby i same żetony akcji. Dancer posiada olbrzymie możliwości ofensywne - aż 8 bitew i 7 żetonów Akcji umożliwiających jedną jednostką zaatakowanie bez ryzyka oddania, defensywne sieciarz i leczenie oraz niespotykaną do tej pory mobilność dzięki specjalnej umiejętności Obiektów - 'tańcu'. Bardzo ciekawy dodatek wprowadzający graczy na inny poziom rozgrywki. Warto spróbować. :)

1

List Miłosny

dodano: 19.11.2014

Cena odpowiednia do zawartości. Bardzo losowa i szybka gra, ale ma coś w sobie. :) Szkoda, że w koszulkach karty się nie mieszczą do pudełka.

2

Kości Zombie

dodano: 19.11.2014

Bardzo mi się spodobało stanięcie po drugiej stronie tj. wczucie się w rolę zombie. :) Punktacja niestety liczona jest na kartce długopisem lub na k20 jak w moim przypadku. Pudełko mogło być lepszej jakości. Kostki są w porządku. Mechanika prosta i przyjemna. Gra dobra podczas rozkładania takich pozycji jak BSG lub Arkham Horror. :P

3

Kości Cthulhu

dodano: 19.11.2014

Gra ma jak dla mnie niesatysfakcjonujące opakowanie, a maskotka ala worek na kości, którą reklamują na odwrocie jest trudno dostępna., a Ya na prawdę chciałbym wyrzucić tą stówę na kawałek pluszu z zamkiem. :P Byle miała macki. :) Tytuł gry powinien brzmieć Kość Cthulu, bo jest tylko jedna, ale za to bardzo ładnie wykonana kostka. Żetony wysokiej jakości. Niektórym graczom może się spodobać, zwłaszcza fanom prozy Lovecrafta.

7

Dixit 5: Marzenia

dodano: 19.11.2014

Mam wrażenie, że karty tego dodatki wchodzą na nowy poziom. Są jeszcze lepsze od poprzednich! :) Zdecydowany plus.

2

Dixit 2: Przygody

dodano: 19.11.2014

Co tu dużo gadać, odświeżenie znakomitej podstawki zawsze mile widziane. :)

2

Dixit 3: Podróże

dodano: 19.11.2014

Dodatki do DIXIT to konieczność. Ilość kart w dodatku powalając i jak zwykle są świetnie wykonane. :)

0

Dixit 4: Początki

dodano: 19.11.2014

Podstawka się po jakimś czasie 'ogrywa' i ten pakiet dający nową dawkę kart pozwala na nowo poczuć radość z gry. :)

1

Dobble

dodano: 18.11.2014

Jak dla mnie gra jest zbyt prosta nawet jak na imprezową. Niestety karty szybko się zużywają podczas intensywnej rozgrywki i po prostu niszczą. Mimo wszystko mniej wymagającym graczom zapewni mnóstwo rozrywki.

1

Zimna Wojna 1945-1989 (IV edycja)

dodano: 18.11.2014

Nie bez przyczyny wciąż znajduje się na pierwszym miejscu światowego forum BoardGameGeek. Najlepesza gra strategiczna w jaką miałem przyjemność grać. Pudełka z dobrze dopasowaną wypraską (mieszczą się w nim karty nawet w koszulkach) zawiera od razu woreczki strunowe. Czasochłonna niezmiernie. 3+ h przeciętna partia. Choć raz, wyjątkowym fartem udało mi się skończyć po 15 minutach, ale na to nie liczcie. :D Każdą stroną konfliktu gra się inaczej. Na początku przewagę ma ZSRR, później zaczyna dominować USA, co nie znaczy, że w późniejszych rundach nie da się wygrać ZSRR. Same karty mogłyby śmiało zstąpić podręcznik historii, a sądzę, że uczniowie chętniej przyswajali by wiedzę z takiego źródła. :) Plus sobie gra załapała za umieszczenie w polskiej wersji dwóch kart specjalnych odnoszących się do Naszej historii. Olbrzymia plansza z naniesioną mapą świata, niestety, nieważne po ilu rozgrywkach nie prostuje się do końca, lecz jest to tylko szczegół niewiele wnoszący do rozgrywki. I mam wrażenie, że na kości ZSRR częściej wypadają negatywne wyniki, ale to może być tylko mój pech. :P Jeśli jesteście nastawienie na intelektualną bitwę, to jest gra dla Was. :)

5

5 Sekund

dodano: 18.11.2014

Dobra, prosta i szybka nieskomplikowana gra imprezowa zapewniająca mnóstwo śmiechu. Kiedy bez zastanowienia wypowiadasz trzy słowa w stylu pączek, piłka, prawosławie i wszyscy się patrzą na Ciebie i razem z Tobą się zastanawiają : skąd prawosławie? :P Można spokojnie grac w więcej osób, bez planszy, po prostu same pytania, a wygrywa ten co ma najwięcej. Kończycie jak Wam się znudzi. :)

2

Steam Park (edycja polska)

dodano: 18.11.2014

Ekonomiczna gra wydawnictwa Trefl Joker Line. Znakomita szata graficzna zarówno elementów jak i instrukcji utrzymanej w świetnym humorze. :) Trzeba uważać podczas odczepiania części rollercoaster'ów, gdyż mogą się porwać. Polecam w razie ewentualnych problemów, brzegi, które powinny się odczepić naciąć nożykiem do papieru. Gra jest ciekawa dla dwóch osób, ale nie ma co się oszukiwać najlepiej gra się we cztery, kiedy jest zacięta rywalizacja o żetony kolejności. :) Wyrywanie wręcz. Wypraska jest idealnie dostosowana do elementów gry. Wydawca rozpieszcza graczy umieszczając woreczki strunowe w pudełku. Rozgrywka trwa koło godziny. Mechanika z użyciem kości przypomina Galaxy Trucker'a. Warto mieć na półce. :)

8

Chaos w Starym Świecie

dodano: 18.11.2014

Ulubiona gra mojej dziewczyny. Rozegranych partii dziesiątki. Skoro się nie nudzi i wciąż sięgamy po ten tytuł, myślę, że śmiało mogę polecić. Niesamowite wykonanie planszy. Pomysł zrobienia mapy na rozciągniętej (podobno ludzkiej) skórze co najmniej oryginalny. Trzeba się delikatnie obchodzić się z figurkami, zwłaszcza kultystów. Jednak w razie uszkodzeń odsyłam na stronę fantasy flight (wydawcy), gdzie można dokupić poszczególne elementy. Figurki dzięki firmowemu zabarwieniu nie wymagają nawet malowania, gdyż i bez niego wyglądają świetnie. Karty - czary mają bardzo klimatyczne i odpowiadające naturze boga nazwy. :) Każdy z bogów ma realne szanse na wygrane, a metody osiągnięcia zwycięstwa są dla każdego unikalne i bardzo dobrze przedstawione w instrukcji, ale trzeba się spieszyć, gdyż ilośc tur jest ograniczona i równie dobrze Stary Świat może się oprzeć boskiej ingerencji. :) Osobiście przypadły mi do gustu też kości. Czerwone z czarnymi żłobieniami. :) Twórcy mogliby umieścić w pudełku nieco więcej żetonów bohaterów. Bywa, że ich braknie, ale zastąpić można jakimkolwiek tokenem.

7

Mały Książę

dodano: 18.11.2014

Znakomita gra jak chce się kogoś wprowadzić w świat planszówek. Nieskomplikowany mechanizm punktacji. Rozłożenie gry, to otworzenie pudełka (jeśli ktoś tak jak Ya tasuje karty zawsze przed odłożeniem :P). Ciekawe rozwiązanie trybu dla dwóch osób, który wymaga nutki przebiegliwości jest dodatkowym atutem. Wypraska idealna! Mógłbym się nad nią rozpływać godzinami. :P Żetony graczy jak dla mnie zbędne. Kartka i długopis sprawdza się lepiej, zwłaszcza, że tor punktacji zdarzało się Nam przekroczyć. Dla rozrywki polecam zagrać : kto zdobędzie najmniej punktów! :)

3

Chaos w Starym Świecie: Rogaty Szczur

dodano: 18.11.2014

Świetny dodatek, doskonale urozmaicający podstawową wersję. Serwuje pakiet nowych kart Chaosu, Ulepszeń dla każdego boga oraz kart Starego Świata przez co posiadacze podstawki mają wrażenie jakby grali w nową grę. Szczerze przyznam się, że obawiałem się wprowadzenia piątego Boga, ale twórcom gry wyszło to perfekcyjnie. Zwiększono balans bogów (używając nowej talii Morslieb'a) przez co np. Nurgle, którym osobiście nie rzucałem wielu kart Chaosu zupełnie zmienia swoje oblicze. :) Oprócz tego kultyści Rogatego Szczura różnią się wyglądem od klasycznych. Są to pięknie i szczegółowo wykonane szczury, które niosą sztandar swojego boga! Osobiście cały dodatek umieściłem w pudełku wersji podstawowej i jak zabieram podstawkę, to w razie w. mam przy sobie dodatek. Poza tym w pięć osób gra się ciekawiej. Na planszy wiele się dzieje. Moim zdaniem dodatek ten jest niezbędny. :)

3

Chaos in the Old World: The Horned Rat Expansion

dodano: 18.11.2014

Świetny dodatek, doskonale urozmaicający podstawową wersję. Serwuje pakiet nowych kart Chaosu, Ulepszeń dla każdego boga oraz kart Starego Świata przez co posiadacze podstawki mają wrażenie jakby grali w nową grę. Szczerze przyznam się, że obawiałem się wprowadzenia piątego Boga, ale twórcom gry wyszło to perfekcyjnie. Zwiększono balans bogów (używając nowej talii Morslieb'a) przez co np. Nurgle, którym osobiście nie rzucałem wielu kart Chaosu zupełnie zmienia swoje oblicze. :) Oprócz tego kultyści Rogatego Szczura różnią się wyglądem od klasycznych. Są to pięknie i szczegółowo wykonane szczury, które niosą sztandar swojego boga! Osobiście cały dodatek umieściłem w pudełku wersji podstawowej i jak zabieram podstawkę, to w razie w. mam przy sobie dodatek. Poza tym w pięć osób gra się ciekawiej. Na planszy wiele się dzieje. Moim zdaniem dodatek ten jest niezbędny. :)

1

Small World (edycja polska)

dodano: 18.11.2014

Genialna! Zachwyciłem się nią od pierwszej rozgrywki. Baśniowa szata graficzna. Mnóstwo możliwości ma Smallworld przez mieszanie ras i zdolności specjalnych, dzięki czemu zapewni frajdę na wiele godzin. Zasady są banalnie proste a przygotowanie rozgrywki trwa góra pięć minut dzięki idealnie zrobionej wyprasce. Gra dobra dla graczy zaawansowanych jak i początkujących. Konieczność na półce. :)

14

Small World (edycja angielska)

dodano: 18.11.2014

Genialna! Zachwyciłem się nią od pierwszej rozgrywki. Baśniowa szata graficzna. Mnóstwo możliwości ma Smallworld przez mieszanie ras i zdolności specjalnych, dzięki czemu zapewni frajdę na wiele godzin. Zasady są banalnie proste a przygotowanie rozgrywki trwa góra pięć minut dzięki idealnie zrobionej wyprasce. Gra dobra dla graczy zaawansowanych jak i początkujących. Konieczność na półce. :)

3

Small World: Realms

dodano: 18.11.2014

Znakomity dodatek urozmaicający rozrywkę. Możliwość budowania własnych scenariuszy to jedno, ale instrukcja zapewnia nam kilka już gotowych rozwiązań, które wprowadzają niespotkane w podstawowej wersji cele. Zacieśnienie pola ruchu w niektórych trybach wprowadza większą rywalizację między graczami co pozwala uniknąć barykadowania się w narożnikach, jak to niekiedy miało miejsce w wersji podstawowej. :)

1

Zombiaki

dodano: 18.11.2014

Świetna cena niesamowitej gry dwuosobowej umieszczonej w klimacie zombie. Znakomite wykonanie graficzne kart wprowadzający jakże upragniony przeze mnie nieumarły klimat. :P Doskonała wypraska rozdzielająca dwie zbalansowane frakcje mieści karty również w koszulkach, czego często twórcy nie uwzględniają podczas ich projektowania. Znaczniki ran genialne, ale można było dołączyć do gry mały woreczek strunowy na nie, bo po wypchnięciu z formy (której ze względu na wykonanie żal wyrzucać) będą z niej wypadały. Łatwe zasady, szybkie przygotowanie, nie wymaga wiele miejsca. Ze względu na to i na niewielkie opakowanie często zabieram ze sobą na wycieczki. :)

1

Warhammer: Inwazja - Legendy

dodano: 18.11.2014

Bardzo dobry dodatek do Podstawki. Nowe jednostki Legendy, które kładzie się na stolicę dają znaczne wcześniej niedostępne możliwości. Legenda taka dodaje Nam do każdej części królestwa młotki, może sama atakować, ale częściej liczą się jej potężne umiejętności. Do combo decków niezbędny pakiet. O wyprasce nie ma co się wypowiadać, bo tymi kartami się gra, a nie trzyma w pudełkach. :P

2

Warhammer: Inwazja - Szturm na Ulthuan

dodano: 18.11.2014

Pudełko wypchane po brzegi dobrymi kartami dla ras elfickich i nie tylko. Wydawca raczy Nas dwoma dodatkowymi porządnie zrobionymi stolicami dla jasnych i mrocznych Elfów (mojej ulubionej rasy), które były poszkodowane przez ich brak w podstawce. Osobiście czułem jakąś wewnętrzną dysharmonię podczas grania elfami jak widziałem przed sobą stolicę krasnoludzką. :P Dla kogoś kto chciałby spróbować swoich sił grając długouchymi rzecz niezbędna. :)

2

Warhammer: Inwazja - Marsz Potępionych

dodano: 18.11.2014

Wprowadza dużo neutralnych ras zarówno dla Porządku i Chaosu. Wypada nieco gorzej na tle innych dodatków, ale mimo to zawiera dużo przydatnych kart i są one w kompletach. Wykorzystując tylko ten dodatek śmiało można stworzyć talię np. na jaszczuroludziach, frakcji raczej niedostępnej wcześniej. Poszedłem z taką na turniej właśnie i mimo większego szlifu deck'a, nie było źle. :) Ale dla mnie zdecydowanym faworytem tego dodatku są nieumarli, którzy są stworzeni wręcz do talii mrocznych elfów. :)

0

Warhammer: Inwazja - Zestaw Podstawowy

dodano: 18.11.2014

Gra bazująca na budowie talii o zasadach łatwych do nauczenia, ale do opanowanie poziomu mistrzowskiego trochę zajmuje. Mechanika prosta i przyjemna. Rozłożenie gry dwie minuty, ale budowanie deck'a, a na tym się gra skupia na dłuższą metę, jak we wszystkich karciankach LCG zabiera mnóstwo czasu, co oznacza tylko, że mnogość kombinacji jest prawie nieskończona. :) Artyzm grafik na bardzo wysokim poziomie. Karty od razu chować powinno się do koszulek, szkoda niszczyć takich arcydzieł. :P W pudełku znajdziemy cztery stolice i praktycznie gotowe do grania talie czterech armii, z których każda ma swój specyficzny sposób rozgrywki. Po kilku partiach sami zdecydujecie, która przypadnie Wam najbardziej do gustu. :) Dodam, że w podstawce znajdują się jedne z najmocniejszych kart w ogóle i znam osoby, które kupowały wersje podstawowe tylko dla tych kilku kart. :) W mojej szafie WHI ma swoją osobną półkę. Mam tych kart już tak dużo. :P

10

Zombicide (edycja polska)

dodano: 18.11.2014

Gra o prostej mechanice polegającej na wybijaniu zombie, które atakują Nas hordami pięknie wykonanych różnorodnych figurek. Bardzo dużo zaletą jest nieskończona wersji scenariuszy, których kilka znajduje się w instrukcji, a na internecie są już dziesiątki. Jeśli chcesz zaskoczyć znajomych stwórz własny. :) Cena niestety jest powalająca, ale jest to następstwo olbrzymiej ilości plastiku, który wydawnictwo rozlało w jakże satysfakcjonujący sposób na wszystkie postacie zombie i bohaterów. Rozwój postaci zapewnia pewną doże rywalizacji między graczami (człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie :P) , ale podnoszenie własnych umiejętności skutkuje trudniejszym poziomem gry. Zapewnia dużo frajdy zarówno jak się gra samemu i ze znajomymi. :)

1

Tezeusz: Mroczna Orbita

dodano: 18.11.2014

Kolejna genialna gra Michała Oracza. Gra sprawdza się zarówno w wariancie każdy na każdego jak i drużynowym. Żadna z frakcji nie wybija się ponad inną, każda ma swoje plusy i minusy. Ya byłem zachwycony tą grą. Cena jest śmieszna w porównaniu do tego co zapewnia Nam Tezeusz. :) Bardzo porządne żetony jednostek, ale nie narzekałbym gdyby to były figurki. :P Klasycznie odbiłoby się to na cenie, ale może w przyszłości zostanie wydany jakiś pakiet. :) Grę polecam graczom mającym już jakieś doświadczenie z planszówkami lub takim co chcą od razu wskoczyć na głęboką wodę. :)

4

Splendor

dodano: 18.11.2014

Gra strategiczno-ekonomiczna o prostej mechanice. Zaskoczyła mnie jakość wykonania żetonów kamieni szlachetnych. Są bardzo porządne, ale twórcy mogli się pokusić o wersje trójwymiarowe, choć z drugiej strony podniosłoby to cenę, która jest całkiem przystępna za taką zawartość. Podczas rozgrywki włączyła się moja natura skąpca i chciałem zachomikować jak najwięcej kamieni. Dobrze, że twórcy ustalili limit, bo bym popsuł rozgrywkę innym graczom. :)

2

Dixit

dodano: 18.11.2014

Proste, jasne i klarowne zasady oraz wysoka jakość graficzna kart zmiękczy serce nawet najbardziej zatwardziałych wrogów planszówek. :) No i cena! Doskonała gra dla osób nie grających w planszówki jak i dla graczy z powołania. Duża ilość ciągle wychodzących dodatków zapewni Nam w przyszłości odmianę od kart podstawowych. Plansza licząca punktację mogła by być nieco większa. Zdarzało się Nam przekroczyć próg.

4

Battlestar Galactica (edycja angielska)

dodano: 18.11.2014

Bardzo dobra gra kooperacyjna z motywem zdrajcy. Wysoki poziom trudności powoduje sporo główkowania jak przeżyć z najmniejszymi stratami. :) Z moich statystyk częściej wygrywają Cyloni. :) Dobrze utrzymany klimat sf z ciągłą dozą podejrzeń odnośnie wierności innych graczy zapewnia mnóstwo frajdy. (Staw Mu zgrzytnął! Słyszeliście?! :P ) Dla fanów BSG gra jest konieczna. w 100% oddano klimat serialu. Każda z postaci ma cechy charakterystyczne zgodne z tymi znanymi Nam z ekranu i świetnie wkomponowano je do gry. :) Bardzo wysoka jakość elementów trójwymiarowych. Szkoda tylko, że Base Stary tekturowe. Można sobie dokupić nóżki do statków i będą wtedy na prawdę latały. :) Nie występuje tutaj motyw gracza przewodnika tak częsty w grach kooperacyjnych, a w turach innych graczy bierzemy aktywny udział, przez co nie czeka się ze znudzeniem na swój ruch. :)

2

Battlestar Galactica - Gra planszowa

dodano: 18.11.2014

Bardzo dobra gra kooperacyjna z motywem zdrajcy. Wysoki poziom trudności powoduje sporo główkowania jak przeżyć z najmniejszymi stratami. :) Z moich statystyk częściej wygrywają Cyloni. :) Dobrze utrzymany klimat sf z ciągłą dozą podejrzeń odnośnie wierności innych graczy zapewnia mnóstwo frajdy. (Staw Mu zgrzytnął! Słyszeliście?! :P ) Dla fanów BSG gra jest konieczna. w 100% oddano klimat serialu. Każda z postaci ma cechy charakterystyczne zgodne z tymi znanymi Nam z ekranu i świetnie wkomponowano je do gry. :) Bardzo wysoka jakość elementów trójwymiarowych. Szkoda tylko, że Base Stary tekturowe. Można sobie dokupić nóżki do statków i będą wtedy na prawdę latały. :) Nie występuje tutaj motyw gracza przewodnika tak częsty w grach kooperacyjnych, a w turach innych graczy bierzemy aktywny udział, przez co nie czeka się ze znudzeniem na swój ruch. :)

10

Marakesz (Marrakech)

dodano: 18.11.2014

Znakomita gra na rozpoczęcie planszówkego spotkania, tudzież wprowadzenia świeżych graczy w świat planszówek. Super proste zasady, szybka i płynna rozgrywka oraz przygotowanie gry w minutę to zdecydowane plusy Marakeshu. Na początku sądziłem, że cena gry za tak niedużą ilość elementów jest zbyt wysoka, ale po dotknięciu jedwabiście gładkich dywaników jakich używamy podczas gry, trochę twórcom odpuściłem. Na prawdę, są jak prawdziwe! Gra ma niesamowity klimat. Polecam włączyć sobie jakąś arabską muzyczkę w tle dla kompletnego odpłynięcia w świat orientu. :)

0

Kragmortha

dodano: 18.11.2014

Witajcie w Świecie Kragmorthy, miejscu, w którym panuje straszliwy Rigor Mortis, a Wy jesteście Jego uniżonymi sługami i staracie się Mu zejść z drogi, przy okazji kierując Jego złowieszcze spojrzenie na swych towarzyszy niedoli poprzez wpychanie Mu ich pod nogi. :) Znakomita gra imprezowa. Gwarantuje mnóstwo śmiechu z siebie nawzajem, gdyż Złowieszcze Spojrzenia Rigora Mortis powodują różnego rodzaju kary. Pudełko tej gry jest zrobione z grubego kartonu mi daje Mu dużą wytrzymałość w transporcie. Co jest przydatne, bo na bank będziecie chcieli pochwalić się tą grą znajomym. :) Jedynym minusem jest to, że niektóre karty - kary są zbyt złośliwe, przez co mogą ofiarom poważnie uprzykrzyć rozgrywkę. Dobra cena za dobrą grę. :)

2

Neuroshima HEX: Stalowa Policja (edycja 2.5)

dodano: 18.11.2014

Steel Police to armia o wyrafinowanym stylu. Na pierwszy rzut oka można by się spodziewać, że umiejętność bazy wypada nieco gorzej na tle innych (dodam, że to był mój pierwszy dodatek do Nauroshimy), ale jest to mylne wrażenie i stalową sieć można wykorzystać ze śmiertelną precyzją całkowicie niwecząc plany wroga. Jedną z godniejszych uwagi jednostek jest sędzia. Mobilność i odbicie oraz podwójny atak tworzą uniwersalną jednostkę, która poradzi sobie zarówno w defensywie i w inicjatywie. Jedyną wadą armii jest duża liczba modułów (które trzeba stawiać z planem na przyszłość) i przy słabym najściu możemy cierpieć na brak jednostek. Mimo to w mojej statystyce Steel Police plasuje się na podium najczęściej wygrywających armii. :)

0

Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 3.0)

dodano: 18.11.2014

Zestaw armijny, który dodaje nowego smaczku grze. :) Nowy Jork wprowadza nieco inną rozgrywkę i do umiejętnego wykorzystania możliwości nowych jednostek potrzeba kilku partii (co jest tylko plusem). Zwrotna Wyrzutnia rakiet będzie Waszą nową ulubioną jednostką. :P Armia w każdy sposób dorównuje armiom podstawowym, a umiejętność sztabu jest bardzo praktyczna. W końcu można wykorzystać żetony ran, którymi wydawnictwo zasypuje graczy. :P

1

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

dodano: 18.11.2014

Postapokaliptyczna gra polskiego twórcy Michała Oracza, która z impetem weszła na rynek światowy i podniosła poziom polskich planszówek do nowej rangi. Gra strategiczna, ale zasady są proste do przyswojenia, a każda rozgrywka będzie tylko polepszała Nasze wykorzystanie poszczególnych jednostek. 4 podstawowe zestawy armijne zapewniają mnóstwo rozrywki. Wczoraj obchodziłem z bratem jubileusz - setną rozgrywkę! Edycja 3.0 dodatkowo daje Hexogłówki - łamigłówki pozwalające na rozgrywkę jednoosobową. Dodatkowo twórcy dodali małe karty ze spisem jednostek, której zdecydowanie brakowało w edycji 2.5, bo żeby zobaczyć żetony swojej armii trzeba było wertować instrukcję. Szkoda, że wydawnictwo nie dołączyło podstawek/uchwytów na żetony. Może w przyszłości. :) Uniwersalność tej gry i możliwość budowania własnych scenariuszy zafascynowała mnie i moich znajomych. :) I cena nie jest wysoka. Promujmy polskie planszówki i polskie jabłka. :P

5

Carnival Zombie

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 03.11.2014

Otóż sprawdzając umiejętności boss'a Tenor'a okazało się, że mój angielski jest jednak słaby... "Se si trova al Girone I nella fase 5. dello Svolgimento della NOtte (Attacco Boss e Infetti), elimina tutte le Barricate nel suo Antro e nei due adiacenti." Nie powiem było, zabawnie. :D Instrukcja częściowo nieprzetłumaczona. Jest w niej kilka błędów, ale w żaden sposób nie umniejszają jej świetnego klimatu. Pozwolę sobie umieścić tutaj tłumaczenie dla innych graczy. "TENOR Grotesquely deformed by death, the gash which opened up on the Tenor’s torso still roars with his powerful voice. His howlings echo all over the city and are mighty enough to destroy glass and make the walls shake. If the Tenor is in the Ring I during the Phase 5 (Boss & Infected Attack) of the Night Sequence of Play, he eliminates all the Barricades in his Cave and in those adjacent." Gra jest porządną pozycją. Świecące/lakierowane elementy przypadły mi do gustu, pozwala to łatwiej zauważyć je na planszy. Szkoda, że nie dali zapasowych sześcianów, ale z drugiej strony zmusza to do uważnego obchodzenia się z grą. Woreczki strunowe, co ostatnio pojawia się coraz częściej w pudełkach są atutem. Jeszcze tylko czekać na koszulki do kart. :D Chociaż nie wiem, czy to nie byłoby zbytnie rozpieszczanie graczy. :P Odłóżcie Zombicide! :P Zapraszam na karnawał!. :)

3

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Jesteś dobblem harry